Hehe, weer bij gelezen. Er is weer heel wat gebeurd zie ik. Was een paar uurtjes weg om naar een woning te kijken. Van tevoren niet blij, en dan blijkt naderhand maar weer dat het goed is dat je niet op voorhand allerlei topics opent om te vragen naar je rechten. Dat was in dit geval weer volstrekt overbodig geweest.
Om samen te vatten: de woning is spiksplinternieuw, maar door een kandidaat die op het laatste moment heeft afgezegd zijn er een aantal overnames. De nieuwe huurder zou daarvoor de helft van de oorspronkelijke waarde moeten betalen.
En dan was de vraag: mag de wbv dit wel eisen, aangezien alles aard- en nagelvast zit, en dus eigendom van de wbv is. Wel, tijdens de bezichtiging bleek dat de wbv zich op het standpunt stelt dat ze de nieuwe huurder niks kunnen verplichten. Ook niet omdat het sociale huur is, en het toch wel een flink bedrag is. Wil de nieuwe huurder het niet? Dan wordt alles gewoon teruggebracht naar 'standaard'. Dan heeft de oude kandidaat een flink verlies, maar dat is dan niet anders.
De soep werd dus achteraf redelijk lauw gegeten. Een topic 'wat zijn mijn rechten' was dus volstrekt onnodig geweest. Nu nog maar zien wat het wordt, ik ben niet de eerste kandidaat.
En nu: wat eten en wat koffie. Vooral koffie.