Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5695
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En maar wachten op pakketje van Ali :mrgreen: https://www.ad.nl/binnenland/duizenden- ... ~a386d873/

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

mh73 schreef:
23 jun 2020 09:15
In dit geval: als het hooligans waren die de boel hebben verstoord, waarom richt je dan je waterkanon op mensen die duidelijk geen deel uitmaken van die groep?
Omdat ook die willens en wetens dat moment afgewacht hebben. Heb je vroeger nooit geleerd "wie niet horen wil, moet maar voelen"? Om de korpschef maar te citeren uit dit artikel:
De politie liet eerder al weten dat mensen zondag op allerlei manieren is gevraagd om het Malieveld te verlaten, onder andere door het om te roepen, maar ook via tekstborden en door demonstranten (herhaaldelijk) aan te spreken. "Als men er ondanks alles toch voor kiest alle verzoeken en opdrachten van de politie naast zich neer te leggen, loopt men uiteindelijk het risico in de massaliteit van het optreden met geweld geconfronteerd te worden."
mh73 schreef:
23 jun 2020 09:15
De politie roept nu: die beelden waren allemaal gemanipuleerd. Daar tegenover zeggen mensen: dat waren livestream beelden, dus dat kan helemaal niet.
Onzin. Alleen al de beeldkeuze bepaalt zeer wat het effect van je beelden zijn. Als fotograaf zeg ik: objectieve weergave bestaat niet.

Kijk eens naar dit beeld. Beide kanten liegen niet en vertellen een compleet verhaal. Zou je zeggen... maar het échte verhaal zie je pas als je tussen de uitersten in gaat staan...
mh73 schreef:
23 jun 2020 09:15
Ik heb nog steeds het idee dat de politie de kritiek aan zichzelf te danken heeft en dit op zijn minst verkeerd heeft aangepakt.
Ik heb nog steeds het idee dat de meeste "beste stuurlui" aan wal staan.

Censor
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jun 2018 11:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Censor »

Als ik uit nieuwsgierigheid bij een rel ga staan , ook al heb ik er niets mee te maken, dan loop je risico.s.
Je kunt er op wachten dat er hooligans los gaan , dus dan zeg ik: wegblijven !
Dat politie soms of regelmatig te hard optreedt , dat gebeurt ook , keur ik sowieso af. Dan lijden de goeien on de kwaaien dus zoek dit soort reltrapperij niet op.
Als de vlam eenmaal in de pijp slaat is de uitkomst nooit goed te voorspellen , dus ik zoek dit niet.
Ik zie de beelden later wel en nog beter ook op tv.

ZeerPrivé
Berichten: 5695
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Misschien is het een goed plan om de komende maanden eens geen demonstraties toe te staan in grote steden, maar alleen in plattelands dorpjes. Zet er wat BOA's met pepperspray neer om gajes onder controle te houden... Lukt vast wel.

Ik kan me zo voorstellen dat als het bashen van de ME'ers nog even door gaat, ze massaal zeggen: chef, bekijk het maar wij hebben er geen zin meer in. En ik geef ze groot gelijk.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
23 jun 2020 12:44
mh73 schreef:
23 jun 2020 09:15
In dit geval: als het hooligans waren die de boel hebben verstoord, waarom richt je dan je waterkanon op mensen die duidelijk geen deel uitmaken van die groep?
Omdat ook die willens en wetens dat moment afgewacht hebben. Heb je vroeger nooit geleerd "wie niet horen wil, moet maar voelen"? Om de korpschef maar te citeren uit dit artikel:
De politie liet eerder al weten dat mensen zondag op allerlei manieren is gevraagd om het Malieveld te verlaten, onder andere door het om te roepen, maar ook via tekstborden en door demonstranten (herhaaldelijk) aan te spreken. "Als men er ondanks alles toch voor kiest alle verzoeken en opdrachten van de politie naast zich neer te leggen, loopt men uiteindelijk het risico in de massaliteit van het optreden met geweld geconfronteerd te worden."
mh73 schreef:
23 jun 2020 09:15
De politie roept nu: die beelden waren allemaal gemanipuleerd. Daar tegenover zeggen mensen: dat waren livestream beelden, dus dat kan helemaal niet.
Onzin. Alleen al de beeldkeuze bepaalt zeer wat het effect van je beelden zijn. Als fotograaf zeg ik: objectieve weergave bestaat niet.

Kijk eens naar dit beeld. Beide kanten liegen niet en vertellen een compleet verhaal. Zou je zeggen... maar het échte verhaal zie je pas als je tussen de uitersten in gaat staan...
mh73 schreef:
23 jun 2020 09:15
Ik heb nog steeds het idee dat de politie de kritiek aan zichzelf te danken heeft en dit op zijn minst verkeerd heeft aangepakt.
Ik heb nog steeds het idee dat de meeste "beste stuurlui" aan wal staan.
100% mee eens..
Het is niet zo dat de ME om 13.29 uur het veld op kwam stormen om charges uit te voeren. Daarvoor heeft iedereen al zo'n beetje 20 signalen en verzoeken gehad die ervoor hebben moeten zorgen dat je je uit de voeten maakt.
* De melding vooraf dat het maar tot 13.30 uur mag duren
* De borden en het omroepen om te vertrekken
* De eerste politieagenten die gewoon rustig vragen om te vertrekken
* De voetbalhooligans die zich tussen het publiek beginnen te mengen ( en dat doen ze echt niet omdat het zo gezellig is )
* De politie die zich aan de rand begint op te stellen
* De ME verschijnt in beeld ( doet nog niets )
* De ME stelt zich op

Als de ME eenmaal een cordon gaat vormen, dan is het moment van rustig afwachten echt wel gepasseerd.. Al heel lang.
Als je al die signalen genegeerd hebt en je bevindt je recht voor een cordon ME'ers die wellicht zelfs charges gaat uitvoeren, dan heb je het toch echt aan jezelf te wijten dat je daar zit. Je hebt kansen genoeg gehad om weg te gaan.
Als eenmaal een cordon ME'ers het signaal krijgen om te gaan bewegen, dan nemen ze alles mee. No way dat ze het zullen toestaan dat er zich iemand achter hun linie gaat komen en ze de kans lopen dat er iemand in hun rug springt.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

ZeerPrivé schreef:
23 jun 2020 12:36
En maar wachten op pakketje van Ali :mrgreen: https://www.ad.nl/binnenland/duizenden- ... ~a386d873/
Link vasthouden en als antwoord gebruiken bij de volgende dropshipklacht ?

Erthanax
Berichten: 9795
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
23 jun 2020 12:36
En maar wachten op pakketje van Ali :mrgreen: https://www.ad.nl/binnenland/duizenden- ... ~a386d873/
Dat een complete trailer gestolen wordt is natuurlijk erg, maar deze passage uit het artikel vind ik eigenlijk nog erger:
AD schreef:Jan besloot daarop de politie in Luik te bellen. ,,Maar daar spreken ze alleen Frans en dat kan ik niet verstaan. Daarna heb ik de politie in het naastgelegen Riemst gebeld, maar omdat Riemst niet zoals Luik in Wallonië ligt, konden ze me niet helpen. Ze wilden het ook niet aan hun collega’s in Luik doorgeven.

Nijogeth
Berichten: 10151
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
23 jun 2020 13:40
Ja ja
Alle activiteiten op het Malieveld worden de komende tijd verplaatst naar het weiland van boer de Boer en Zn. te Lytsetsjerkbourren
Geniaal plan!

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
23 jun 2020 13:38
Als de ME eenmaal een cordon gaat vormen, dan is het moment van rustig afwachten echt wel gepasseerd.. Al heel lang. Als je al die signalen genegeerd hebt en je bevindt je recht voor een cordon ME'ers die wellicht zelfs charges gaat uitvoeren, dan heb je het toch echt aan jezelf te wijten dat je daar zit. Je hebt kansen genoeg gehad om weg te gaan. Als eenmaal een cordon ME'ers het signaal krijgen om te gaan bewegen, dan nemen ze alles mee. No way dat ze het zullen toestaan dat er zich iemand achter hun linie gaat komen en ze de kans lopen dat er iemand in hun rug springt.
Eens. En toch heb je nog van die hersenlozen die denken dat het een uitje is ofzo. Op de beelden van regio15.nl zie je gewoon ouders met kinderen (!!!) vlak voor de linies lopen en fietsen - terwijl de paarden al aan het draven zijn. Dan heb je echt geen flauw idee van welke risico's je neemt.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Of zo'n bloemenmeisje dat het geniale plan opvat om tussen de ME'ers en de voetbalhooligans te gaan staan.. En dan zijn mensen verbaasd dat ze ook tikken krijgt ( De ME doet het nog heel ingehouden moet ik zeggen ).
Of zo'n gast die je met fiets en al voor de ME ziet staan die duidelijk op linie staan.. En dan ineens wat achteruit tussen 2 ME'ers dreigt te komen en een hengst krijgt.. En dan ook nog eens de fiets op ze gooit vanwege die hengst.. Zo'n gast wil je toch niet in je rug hebben?

En dan doet de ME aan uitlokking :S

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Malieveld?

Ik herkende diverse van eerdere demonstraties elders.
Dus de grote rad draaier, ga meer filmen en kijk ook eens op Face boek, naast hun foto ook soms
de kranten met ik ben 3e van Rechts, extreem rechts dus!

scharrelschipper
Berichten: 1855
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
23 jun 2020 14:21
ZeerPrivé schreef:
23 jun 2020 12:36
En maar wachten op pakketje van Ali :mrgreen: https://www.ad.nl/binnenland/duizenden- ... ~a386d873/
Dat een complete trailer gestolen wordt is natuurlijk erg, maar deze passage uit het artikel vind ik eigenlijk nog erger:
AD schreef:Jan besloot daarop de politie in Luik te bellen. ,,Maar daar spreken ze alleen Frans en dat kan ik niet verstaan. Daarna heb ik de politie in het naastgelegen Riemst gebeld, maar omdat Riemst niet zoals Luik in Wallonië ligt, konden ze me niet helpen. Ze wilden het ook niet aan hun collega’s in Luik doorgeven.
Zo werkt dat in de Verenigde Staten van België!
België bestaat, zoals bekend,uit 3 landen en Brussel en die gaan natuurlijk niet te veel samenwerken.

ZeerPrivé
Berichten: 5695
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

angel1978 schreef:
23 jun 2020 14:49
Of zo'n bloemenmeisje dat het geniale plan opvat om tussen de ME'ers en de voetbalhooligans te gaan staan.. En dan zijn mensen verbaasd dat ze ook tikken krijgt ( De ME doet het nog heel ingehouden moet ik zeggen ).
Of zo'n gast die je met fiets en al voor de ME ziet staan die duidelijk op linie staan.. En dan ineens wat achteruit tussen 2 ME'ers dreigt te komen en een hengst krijgt.. En dan ook nog eens de fiets op ze gooit vanwege die hengst.. Zo'n gast wil je toch niet in je rug hebben?

En dan doet de ME aan uitlokking :S

Heb je gehoord wat die man met die fiets zei? Hij had commentaar op de manier waarop de afsluiting was gedaan. Hij wist een veel betere oplossing. Alsof die ene ME'er de strategie van de afsluiting bepaalt. Toen riep hij tegen een omstander dat er alleen maar dombo's werken bij de politie. Daarop kreeg hij die duw van de ME'er.

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

En dan lekker huilie huilie doen en afgeven op de politie. Rot lekker op. Je vraagt erom - dan moet je niet piepen als je het krijgt.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
23 jun 2020 15:03
angel1978 schreef:
23 jun 2020 14:49
Of zo'n bloemenmeisje dat het geniale plan opvat om tussen de ME'ers en de voetbalhooligans te gaan staan.. En dan zijn mensen verbaasd dat ze ook tikken krijgt ( De ME doet het nog heel ingehouden moet ik zeggen ).
Of zo'n gast die je met fiets en al voor de ME ziet staan die duidelijk op linie staan.. En dan ineens wat achteruit tussen 2 ME'ers dreigt te komen en een hengst krijgt.. En dan ook nog eens de fiets op ze gooit vanwege die hengst.. Zo'n gast wil je toch niet in je rug hebben?

En dan doet de ME aan uitlokking :S

Heb je gehoord wat die man met die fiets zei? Hij had commentaar op de manier waarop de afsluiting was gedaan. Hij wist een veel betere oplossing. Alsof die ene ME'er de strategie van de afsluiting bepaalt. Toen riep hij tegen een omstander dat er alleen maar dombo's werken bij de politie. Daarop kreeg hij die duw van de ME'er.
Maar was dat de reden waarom hij de duw kreeg? Of is dat jouw interpretatie ervan?

Ik zie namelijk iets heel anders, nl. De fiets die bijna tussen de ME'ers beland en een ME'er die de lijn sluit...

Ja ook mijn interpretatie is precies dat.. Mijn interpretatie.. Maar zo eenvoudig is dat dus.

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
23 jun 2020 14:49
Of zo'n bloemenmeisje dat het geniale plan opvat om tussen de ME'ers en de voetbalhooligans te gaan staan..
Dat bloemenmeisje was, van alle aanwezigen die ik gezien heb, wel het meest aangenaam om naar te kijken :D
ZeerPrivé schreef:
23 jun 2020 15:03
Heb je gehoord wat die man met die fiets zei? Hij had commentaar op de manier waarop de afsluiting was gedaan. Hij wist een veel betere oplossing. Alsof die ene ME'er de strategie van de afsluiting bepaalt. Toen riep hij tegen een omstander dat er alleen maar dombo's werken bij de politie. Daarop kreeg hij die duw van de ME'er.
Ik zoek me suf, maar... welk filmpje was dat?

ZeerPrivé
Berichten: 5695
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nee, dat was zeker niet mijn interpretatie, dat hoorde ik hem duidelijk zeggen. Op die dombo opmerking reageerde die ME'er met een duw.

Ik zal kijken of ik dat filmpje nog kan terug vinden, zag het namelijk op de dag zelf voorbij komen.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

deze ( ik in ieder geval): https://twitter.com/i/status/1274784456319123458

Op moment dat ie naar achter rolt krijgt ie een hengst..
Maar je kunt natuurlijk net zo makkelijk het roepen zien als aanleiding.. Da's het vuile van dit soort fragmentjes

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
23 jun 2020 15:56
Nee, dat was zeker niet mijn interpretatie, dat hoorde ik hem duidelijk zeggen. Op die dombo opmerking reageerde die ME'er met een duw.

Ik zal kijken of ik dat filmpje nog kan terug vinden, zag het namelijk op de dag zelf voorbij komen.
Of ie dat zegt is geen interpretatie.. Of dat de reden was, is de interpretatie.

Ik heb nog een keer het filmpje in detail bekeken en ik zie echt geen relatie tussen een uitspraak ( die volgens mij van iemand anders komt ) en de hengst die wordt uitgedeeld. Wel zie ik de fiets met het achterwiel bijna naast een ME'er uitkomen en daarop een collega reageren met een knal.. Ik leg die relatie dus echt heel erg anders.

Overigens sluit ik daarmee de ander ook niet uit.. Ook bij een ME'er is het op een bepaald moment wel eens genoeg.. En hier wordt ook weer duidelijk een linie gevormd en het signaal is dan toch echt tot hier en niet verder.. Dat men dan er een hobby in ziet om er vlak voor te gaan hangen, dan vraag je toch echt ergens om..
Laatst gewijzigd door angel1978 op 23 jun 2020 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5695
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

angel1978 schreef:
23 jun 2020 15:57
deze ( ik in ieder geval): https://twitter.com/i/status/1274784456319123458

Op moment dat ie naar achter rolt krijgt ie een hengst..
Maar je kunt natuurlijk net zo makkelijk het roepen zien als aanleiding.. Da's het vuile van dit soort fragmentjes

Deze ja, hij zegt letterlijk: het zijn over het algemeen ook de domste mensen die bij de politie werken. Daarna komt de duw. Toegegeven hij had de opmerking kunnen negeren, maar je staat daar als ME'er met behoorlijk wat adrenaline in je bloed, lijkt me. Die man had in de 1e plaats al helemaal geen commentaar moeten leveren over de opstelling van de ME.

Plaats reactie