Ik las in een interview met GGD directeur Sjaak de Gouw over die contactonderzoeken het volgende:moederslink schreef: ↑26 jun 2020 15:49Ik ben bang dat dat niet kan gaan werken, mensen vliegen, rijden, reizen weer alle kanten op.witte angora schreef: ↑26 jun 2020 15:20De oplossing is goed monitoren, en als er ergens een forse toename is in het aantal besmettingen, het lokaal aanpakken. En dan niet meteen een volledige lock-down, maar het aanpassen van maatregelen om de controle terug te krijgen.
Het zal niet ( wéér niet ) goed te monitoren zijn , ook de contactonderzoeken zullen niet meer te volgen zijn.
Als ik zie met hoeveel duizenden, 10 duizenden men weer op sjouw is , overal , in horeca, parken , OV , stranden , vliegtuigen etc etc.
“Bij het gros van de onderzoeken blijft het volgens GGD-voorman De Gouw, die voor alle GGD’en de infectieziektebestrijding leidt, onduidelijk waar het virus vandaan komt. ,,Er zijn maar enkele mogelijkheden waarbij je dat wel zeker weet: bijvoorbeeld als iemand veertien dagen binnen is gebleven en maar één keer naar buiten is geweest.’’ De bron opsporen is volgens hem vaak lastig. ,,Als iemand aangeeft: ik ben wat op visite geweest, gaan fietsen en ik heb op een terrasje gezeten, dan kun je niet zeggen waar de bron zit.’’