LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Moneyman
Berichten: 31256
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja. Wat moet men er aan doen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Eigenlijk vind ik het vreemd dat zoiets niet ' gewoon ' bij de doktersassistente gedaan kan worden.
Hier mag je nog stééds niet ' zomaar ' nh spreekuur komen, dus dan zou je tijd hebben om iedereen te testen.
Net als bij de jaarlijkse griepprik , mensen worden keurig in alfabetische volgorde opgeroepen , dan wéét je wat.

Lowieze
Berichten: 6883
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
30 jun 2020 12:21
Tsja. Wat moet men er aan doen?
Meer testlocaties openen?

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
30 jun 2020 12:46
Moneyman schreef:
30 jun 2020 12:21
Tsja. Wat moet men er aan doen?
Meer testlocaties openen?
Moet je ze wel kunnen bemannen. Wat moet je met een locatie zonder personeel. Zo storm liepen de testen nog niet, het moet wel in verhouding staan tot elkaar.

16again
Berichten: 16412
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
30 jun 2020 12:51
Zo storm liepen de testen nog niet, het moet wel in verhouding staan tot elkaar.
(om een open deur in te trappen:) Je kunt je afvragen of dat komt door een gebrek aan vraag, of aan aanbod.

Moneyman
Berichten: 31256
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik geloof niet dat de situatie die Lowieze omschrijft, de standaard situatie is. De meeste mensen zullen veel dichter bij huis kunnen laten testen.

Lowieze
Berichten: 6883
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
30 jun 2020 13:36
Ik geloof niet dat de situatie die Lowieze omschrijft, de standaard situatie is. De meeste mensen zullen veel dichter bij huis kunnen laten testen.
Ben benieuwd. Ik woon in een redelijk grote stad, ze zijn nog “in gesprek” over een testlocatie hier in de buurt.

ZeerPrivé
Berichten: 6136
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
30 jun 2020 13:53
Moneyman schreef:
30 jun 2020 13:36
Ik geloof niet dat de situatie die Lowieze omschrijft, de standaard situatie is. De meeste mensen zullen veel dichter bij huis kunnen laten testen.
Ben benieuwd. Ik woon in een redelijk grote stad, ze zijn nog “in gesprek” over een testlocatie hier in de buurt.

Ik woon in Den Haag, de 3 testlocaties liggen in omliggende gemeenten. Ik heb geen auto en zal met het OV moeten om me te laten testen. Er wordt totaal geen rekening gehouden, er staat daarover zelfs niets vermeld op de sites, met mensen die geen auto hebben. Maak me er niet druk over, als ik symptomen zou krijgen, geef ik ze de keus of bij mij thuis te komen of ik stap in het OV.

witte angora
Berichten: 32064
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoewel er nu nog niks aan de hand is, moeten we toch al rekening houden dat er een nieuwe pandemie kan uitbreken. Maar wat de gevolgen voor mens en maatschappij zijn weet nog niemand, het is pas ontdekt bij varkens, bij mensen heeft het zich nog niet gemanifesteerd.

Je gaat je afvragen waarom dit nu in het nieuws moet komen. Is het een soort van angst voor een 2e Corona-maar-dan-anders? Stel dat Corona nooit had bestaan, zou een artikel als dit geschreven zijn, of juist niet?

Zie: https://nos.nl/artikel/2339034-nieuw-gr ... zaken.html

ZeerPrivé
Berichten: 6136
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zag het vanmorgen in het nieuws voorbij komen. Schouders ophalen en door gaan met leven en de dagelijkse beslommeringen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Tja.....het verbaast mij allemaal niet meer.
Overstromingen, bosbranden, smeltende ijskappen, virussen etc etc.
Ook in India is weer een enorme uitbraak van Covid19.
Even zo vrolijk maakt men zich weer op om naar overal te vliegen en te reizen.
Het zal allemaal wel.
Het enige dat ik nog steeds doe is afstand houden , geen drukte opzoeken, tig keer mijn handen wassen , gezond blijven eten en voldoende slaap pakken.
Méér kun je niet doen, toch? ☺ En vooral rustig blijven...

witte angora
Berichten: 32064
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad rustig blijven en verder gaan met je leven. Wel alert zijn, maar meer kun je niet doen.

Vorige week een gesprek met een andere zwemmer. Hij had iedere keer slippers aan, ik heb ze wel, maar ze zitten in mijn noodtas. Die neem ik nu dus iedere keer mee, de slippers dan. Hadden we het een tijdje over een noodtas. De kans dat je ineens je huis uit moet is niet zo heel groot. Maar als het onverhoopt mocht gebeuren, dan is het wel fijn dat je rits-rats die tas kan pakken met daarin benodigdheden voor de eerste twee of drie dagen. Je wil niet midden in de nacht in een hotel slapen en er dan 's ochtends achter komen dat je geen schoon ondergoed hebt, dat soort dingen, terwijl je ook niet bij je geld kan komen.

Zoiets moet dit misschien ook wel worden. Niet al te druk om maken, enkel weten wat je moet doen als er een volgende uitbraak komt van wat dan ook. Om jezelf te beschermen, degenen die je lief zijn, en alle anderen. Een soort van draaiboek dus.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Raad de woonplaats Lowieze spel.... zoek allle locaties en zoek een gat met 40 om 52 km van test locatie.
Ik maak me meer zorgen over de Wadden eilanden, dat is 5 tot 30 Km zwemmen als je niet met de boot durfde!

@ Brahms, de 60+ regel en al 34 jaren onregelmatige roosters, en dan zeg je eerder Slechts 8 maanden, er zijn er die 35 maanden dus bijna een privé VUT regeling hadden.
Dat is pas erg en die Machinist Spoorde Echt niet....
Jammer dat de andere dat niet snappen en op de hoogte van zijn.

Met totaal 50~60 dagen per jaar is daar bij NS helaas normaal en vaak ruilen onderling omdat je geen vrij kon krijgen!
Dan houd je nog meer over.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat zei mijn moeder ook altijd: “ trek schoon ondergoed aan, want je zult maar een ongeluk krijgen”. :shock: :lol:

Lowieze
Berichten: 6883
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

In Zeeland is helemaal geen teststraat. Daar mag je naar het ziekenhuis in Goes, Zierikzee of Terneuzen.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
30 jun 2020 16:31
Inderdaad rustig blijven en verder gaan met je leven. Wel alert zijn, maar meer kun je niet doen.

Vorige week een gesprek met een andere zwemmer. Hij had iedere keer slippers aan, ik heb ze wel, maar ze zitten in mijn noodtas. Die neem ik nu dus iedere keer mee, de slippers dan. Hadden we het een tijdje over een noodtas. De kans dat je ineens je huis uit moet is niet zo heel groot. Maar als het onverhoopt mocht gebeuren, dan is het wel fijn dat je rits-rats die tas kan pakken met daarin benodigdheden voor de eerste twee of drie dagen. Je wil niet midden in de nacht in een hotel slapen en er dan 's ochtends achter komen dat je geen schoon ondergoed hebt, dat soort dingen, terwijl je ook niet bij je geld kan komen.

Zoiets moet dit misschien ook wel worden. Niet al te druk om maken, enkel weten wat je moet doen als er een volgende uitbraak komt van wat dan ook. Om jezelf te beschermen, degenen die je lief zijn, en alle anderen. Een soort van draaiboek dus.
Zo'n soort tas hebben wij al wel, maar meer omdat we nog wel eens een weekendje weg gaan, naja gingen op het moment. :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Mijn dierbare spulletjes , belangrijke paperassen en alle medicatie en genoeg onderbroeken plus de 2 poezenzusjes passen niet in één vluchttas 😩

Brahms
Berichten: 3156
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

moederslink schreef:
30 jun 2020 15:10
Het enige dat ik nog steeds doe is afstand houden , geen drukte opzoeken......
Ga dan maar niet met het OV, vanaf morgen wordt zelfs de samen reiskorting weer ingevoerd, de treinen moeten echt vol, om nog wat geld binnen te krijgen. Hoe lang zal het nog duren voordat Corona 2.0 uitbreekt, we doen er toch echt alles aan om dat voor elkaar te krijgen !

witte angora
Berichten: 32064
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreemd, ik zit even te kijken op de Spoordeelwinkel. Er is momenteel niks te koop, misschien dat het morgen anders wordt, dat weet ik niet.

https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/alle-uitjes

Lowieze
Berichten: 6883
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
30 jun 2020 18:45
Vreemd, ik zit even te kijken op de Spoordeelwinkel. Er is momenteel niks te koop, misschien dat het morgen anders wordt, dat weet ik niet.

https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/alle-uitjes
Te lezen op NS.nl:

“Kan ik vanaf 1 juli weer aanbiedingen kopen in Spoordeelwinkel?

Wij zijn druk bezig om de Spoordeelwinkel aanbiedingen weer op te starten. Wij verwachten op zeer korte termijn een klein aantal aanbiedingen weer beschikbaar te stellen, dit zal niet exact op 1 juli zijn. Hou daarom Spoordeelwinkel in de gaten.

Wanneer is de aanbieding 'dagje uit naar keuze' weer te koop?

Het is nog onbekend wanneer wij starten met de verkoop hiervan. Dit is een populaire aanbieding waarbij er ook voldoende beschikbaarheid bij onze partner moet zijn. Ook voor ons is het afwachten hoe het reizen vanaf 1 juli zal gaan en hoeveel mensen er daadwerkelijk gaan reizen. Wij stellen daarom eerst een klein aantal aanbiedingen beschikbaar.”

Gesloten