Op 8 juni verstuurde ik een pakket en sinds 11 juni staat de Track&trace vast op "bezorgtijd nog onbekend, bezorger is onderweg". En mijn kinderen hebben het pakket nog steeds niet ontvangen helaas.
Volgens de chat van de klantenservice krijg ik elke dag de volgende melding: Sorry, we hebben wat vertraging. Maar geen paniek: je pakket wordt vandaag nog bezorgd (uiterlijk om 22.00 uur)
Inmiddes heb ik meerdere pogingen gedaan een klacht in te dienen, maar zowel telefonisch als via twitter geeft PostNL aan geen onderzoek te willen starten want het pakket was niet verzekerd verzonden.
Dit in tegenstelling tot de algemene voorwaarden van PostNL zelf: https://www.postnl.nl/Images/20190314-p ... ?version=1
Ik heb PostNL gewezen op de deze algemene voorwaarden en de schadevergoeding regeling maar ze reageren gewoon niet. En ze nemen de klacht niet eens serieus door geen onderzoek te willen starten. Die inspanningsverplichting hebben ze toch gewoon?
het is ook heel moeizaam communiceren met PostNL. Ze hebben geen email/klacht forumulier mogelijkheid. Enkel telefonisch of via social media. Via social media reageren ze eerst heel vlot en actief in het openbaar, maar zodra de conversatie naar priveberichten gaat geven ze aan niets te kunnen doen.
Wat moet ik doen zodat PostNL zich aan hun eigen voorwaarden gaat houden?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL is pakket kwijt, maar doet GEEN onderzoek
Re: PostNL is pakket kwijt, maar doet GEEN onderzoek
Waarom bel je ze niet?
Ik heb een zelfde probleem gehad, pakket naar buitenland verzonden, en bleef ook maar onvindbaar etc. Dus ik heb ze gebeld, kreeg goede uitleg en inmiddels is alles bezorgd en dus goedgekomen.
Ik heb een zelfde probleem gehad, pakket naar buitenland verzonden, en bleef ook maar onvindbaar etc. Dus ik heb ze gebeld, kreeg goede uitleg en inmiddels is alles bezorgd en dus goedgekomen.
Re: PostNL is pakket kwijt, maar doet GEEN onderzoek
maar zowel telefonisch als via twitter geeft PostNL aan geen onderzoek te willen starten want het pakket was niet verzekerd verzonden.
Re: PostNL is pakket kwijt, maar doet GEEN onderzoek
dat die status niet verandert klopt, mijn ervaring is dat deze status normaal is bij brievenbuspakketjes.
Op grond van welk artikel bent u van mening dat u hier recht op heeft? Als ik de voorwaarden lees, en dat met name 8.5 moet er voor er sprake is van verlies een termijn van 30 dagen verstreken zijn.village schreef: ↑30 jun 2020 13:15Inmiddes heb ik meerdere pogingen gedaan een klacht in te dienen, maar zowel telefonisch als via twitter geeft PostNL aan geen onderzoek te willen starten want het pakket was niet verzekerd verzonden.
Dit in tegenstelling tot de algemene voorwaarden van PostNL zelf: https://www.postnl.nl/Images/20190314-p ... ?version=1
Ik heb PostNL gewezen op de deze algemene voorwaarden en de schadevergoeding regeling maar ze reageren gewoon niet. En ze nemen de klacht niet eens serieus door geen onderzoek te willen starten. Die inspanningsverplichting hebben ze toch gewoon?
En als die termijn verstreken is, dan heeft u recht op een schadevergoeding. Die bedraagt welgeteld 3,40 euro per kg. U zult dus maximaal een bedrag van 6,80 terug krijgen.
Re: PostNL is pakket kwijt, maar doet GEEN onderzoek
er staat in 8.5 helemaal niet dat er eerst 30 dagen voorbij moeten zijn. Er staat dat na 30 dagen het pakket als verloren wordt beschouwd.
Er staat ook dat er zo snel mogelijk melding gedaan moet worden bij vermissing. Maar als ze geen onderzoek willen doen wat is dan het punt?
Er staat ook dat er zo snel mogelijk melding gedaan moet worden bij vermissing. Maar als ze geen onderzoek willen doen wat is dan het punt?
nou dat klopt echt niet, wat is dan het punt van track & trace? al mijn andere pakketten (ook brievenbus) blijven echt niet op de status hangen.dat die status niet verandert klopt, mijn ervaring is dat deze status normaal is bij brievenbuspakketjes.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: PostNL is pakket kwijt, maar doet GEEN onderzoek
Is dit een standaard pakket niet aangetekend binnen NL? Daar krijgt u geen schadevergoeding voor. PostNL wordt beschermd door de Postwet 2009. Veel consumenten zijn ontnuchterd door Postnl. Een bloemlezing vindt u hier:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... 0834fa57ae
Zie uitleg:
https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... g-poststuk
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... 0834fa57ae
Zie uitleg:
https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... g-poststuk