LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet kosteloos annuleren bij Prijsvrij.nl

GStones
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2020 12:39

Niet kosteloos annuleren bij Prijsvrij.nl

Ongelezen bericht door GStones »

Op 20 januari een reis naar Portugal op 20 juni geboekt bij Prijsvrij.nl. Voor Portugal geldt op het ogenblik code oranje i.v.m. coronavirus.
Bij Prijsvrij hoefde niets te worden aanbetaald in 2020 (jubileum actie, intussen geschrapt). Daarbij werd tijdens de boekingsprocedure door Prijsvrij vermeld dat er kosteloos geannuleerd kon worden tot 2 mei. Op die datum moet de hele reissom zijn betaald.
In de bevestiging wordt deze belofte niet vermeld. Het blijkt zelfs dat in de voorwaarden staat dat bij annulering de oorspronkelijke aanbetalingspercentages van de reisorganisator worden gehanteerd. En dat de overeenkomst wordt afgesloten met de reisorganisator (SolFly).
Er is geen bewijs van de aanbieding van Prijsvrij. Helaas geen schermfoto’s of zo.
Ook In de ANVR Consumentenvoorwaarden staat dat tot 2 mei (42 dagen voor reisdatum) bij annuleren de aanbetaling verschuldigd is. Die was dus 0 euro.
Prijsvrij verwijst naar de kleine lettertjes en stapt er dus tussenuit.

Wat zijn de kansen om deze rotstreek aan te vechten.

alfatrion
Berichten: 22125
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Niet kosteloos annuleren bij Prijsvrij.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Is de pagina hier gearchiveerd?
http://web.archive.org/

Zo niet, dan zou ik dit doen:
- Schors je betalingsverplichting door dit schriftelijk aan te gegeven op als je kan verwachten dat de reis niet door kan gaan.

Een beroep op voorwaarden waar je geen schermafdruk van hebt is risicovol. Je kan zelf een vergissing hebben gemaakt of de ander kan liegen.

Voortaan altijd schermafdrukken maken. Voor firefox bestraat een addon: screengrab.

Kolen84
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2020 16:39

Re: Niet kosteloos annuleren bij Prijsvrij.nl

Ongelezen bericht door Kolen84 »

Bij ons precies hetzelfde en volgens de voorwaarden van Sunmix staat nu annuleren voor 42 dagen kost 50% van de reissom.
Via klantenservice ook korte en automatische antwoorden helaas :?

Corny
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2014 16:46

Re: Niet kosteloos annuleren bij Prijsvrij.nl

Ongelezen bericht door Corny »

Hier ook het zelfde verhaal.
In februari Vakantie geboekt voor 22 juni naar Spanje
Nog niet betaald moet voor 11 mei betaald worden.
Nu wilde ik annuleren omdat ik nog ruim voor die 42 dagen ben en zeggen ze dat ik 50% moet betalen omdat ik een dynamisch pakket zou hebben geboekt en dat zou dan via Sunmix lopen en daar gelden anderen regels.
Wat moet ik nu doen want het is wel duidelijk dat reizen naar Spanje in juni niet mogelijk is.
Ik wil nu niet gaan betalen voor een vakantie die niet door gaat en dan één voucher van 3000 euro krijgen .

Nijogeth
Berichten: 10840
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Niet kosteloos annuleren bij Prijsvrij.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Corny schreef:
05 mei 2020 09:50
Wat moet ik nu doen want het is wel duidelijk dat reizen naar Spanje in juni niet mogelijk is.
KLM gaat weer een dagelijkse vlucht naar Madrid en Barcelona doen, dus reizen is in elk geval weer mogelijk. En voor zover ik weet mogen restaurants de terrassen sinds gisteren weer open hebben, al is veel afhankelijk van de plaats zelf. In Mallorca weet ik bijvoorbeeld dat de maatregelen verlengd zijn tot 11 mei.

EVwijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2020 14:03

Re: Niet kosteloos annuleren bij Prijsvrij.nl

Ongelezen bericht door EVwijn »

Januari een reis geboekt bij prijsvrij, onder de voorwaarden van prijsvrji stond vermeld '42 dagen van tevoren annuleren, totale reissom terug'. Echter NA de aanbetaling, in de bevestigingsmail, staat er pas beschreven dat ik 50% van de reissom terugkrijg, omdat het via Sunmix gaat.
Dit hebben ze van tevoren niet aangegeven op de website, pas achteraf, wanneer je de helft al hebt betaald. Wij voelen ons opgelicht. Prijsvrij reageert niet op mailtjes of telefoontjes.

alfatrion
Berichten: 22125
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Niet kosteloos annuleren bij Prijsvrij.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jullie zouden elkaar van een getuigenverklaring kunnen voorzien.

Patricia knibbeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2020 08:43

Re: Niet kosteloos annuleren bij Prijsvrij.nl

Ongelezen bericht door Patricia knibbeler »

Hier t zelfde 20 mei geannuleerd voor er is 14 juli ivm longziekte dochter van 5. Ik heb tot 10 juni geprobeerd reactie te krijgen uiteindelijk 10 juni reactie dat ik voor 12 juni de helft moest betalen van de reissom, een dag later of ik 600 euro extra over wilde mak3n omdat ik te laat was.
Hun hebben 20 dagen na anulerning pas iets laten horen. En ik moet er zwaar voor betalen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Niet kosteloos annuleren bij Prijsvrij.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Patricia knibbeler schreef:
19 jun 2020 09:02
Hier t zelfde 20 mei geannuleerd voor er is 14 juli
Heeft u ook enig bewijs dat u op 20 mei geannuleerd heeft? En heeft u ook een reis geboekt waarbij u de totale reissom terug zou krijgen?

AABreda
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2020 17:29

Re: Niet kosteloos annuleren bij Prijsvrij.nl

Ongelezen bericht door AABreda »

Hier ook hetzelfde verhaal.

3 weken geleden wilde ik een wijziging doorvoeren vanwege een relatie breuk. Het zou geregeld worden. Maar er werd helemaal niks geregeld na 3 weken contact te hebben. Heeft toch de 2 de persoon afgezegd omdat hij geen zekerheid kreeg. Omdat prijsvrij dat niet ziet als prio. Dus ik met de tour operator gebeld en die zeiden ook dat prijsvrij een puinhoop is. En als prijsvrij de wijziging als nog zou doorgeven een nieuw ticket moest betaald worden omdat het al te lang geduurd had. En Nog hadden ze de wijziging niet binnen.

Dus vandaag wilde ik de reis annuleren. 60 dagen van te voren. Dus ik de klantenservice gebeld vertelde ze me dat het me 20 procent van de reis som zou kosten en ik zei dat ik daar niet mee eens was en me klacht uitgelegd dat hun telkens de wijziging niet door belden naar bentour. Dus ik wilde als nog annuleren en moest ik een e-mail sturen voor annulering en me klacht uitleggen.

Nou komt het leukste! Er werd totaal niet op me klacht ingegaan geen woord. Maar ze vertelden me dat ik een dynamisch pakket heb. En dat ik 50 procent van de reis som moet betalen voor annuleren! Ag waarom zou ik niet gewoon de hele reis betalen en niet gaan gewoon haha. Er stond nergens vermeld dat het een dynamisch pakket was. En daarbij als ik het had geweten had ik nooit geboekt want dit zijn gewoon oplichting praktijken via omwegen waar de klant geen weet van heeft. WANT ER STOND NERGENS DUIDELIJK DIT IS EEN DYNAMISCH PAKKET DUS ANNULEREN IS DUURDER MAAR DE REIS GOEDKOPER!!!! Ik hoop morgen van Bentour een ander antwoord te krijgen en rechtstreeks met hun af te handelen want hun zijn wel redelijk en zijn het met me eens dat prijsvrij een puinhoop is!!

Gesloten