Het ging er toch ergens over dat MediaMarkt wel wilde dat de klanten zelf de bezorgkosten voor het retour zenden zouden betalen. Dat is natuurlijk een aanbod van niets. Hopelijk is er nergens iets getekend en dan zou ik roepen dat ik niets heb ontvangen, want dan had MediaMarkt maar netjes moeten zijn en zeggen 'onze fout, wij komen het zelf ophalen, zodat u er geen enkele moeite voor hoeft te doen'.
Dit stond er bij Omroep Brabant:
“Al deze klanten hebben vorige week de computer bij MediaMarkt gekocht en kregen deze één of twee dagen later ook geleverd. Daarna heeft MediaMarkt de klanten aangeschreven dat ze de computer op eigen kosten moeten terugsturen of een restbedrag moeten overmaken.” In sommige gevallen heeft het warenhuis inmiddels een incassoprocedure in gang gezet, blijkt uit correspondentie in handen van Omroep Brabant.
Dat is wel heel schraal van MM... ik zou die kosten voor eigen rekening nemen en de bewuste klanten nog een kortingsbon oid geven ook. Laat je niet kennen...
Ook als je hem nu kapot hebt laten vallen, dan zal men geen poot hebben om op te staan. U was namelijk eigenaar op het moment van ontvangen en alles wat tussen de tijd van ontvangen van iMac en het ontvangen van de berichtgeving van MediaMarkt valt, kan men u moeilijk verwijten.
Ik ken genoeg mensen die een iMac NIET voor 2.19 zouden willen hebben, zelfs niet gratis.
Daarom is het zeker geen duidelijke fout te noemen.
Onzin en dat weet je zelf ook. Als dit sarcasme was dan komt dat niet over.
Geen onzin en geen sarcasme.
Gewoon duidelijk: ik zal nooit een dergelijk duur apparaat willen als de fabrikant er niet zelf achter staat en nauwelijks garantie biedt. Wel een miljoen redenen heeft om garantie te weigeren.
Het belangrijkste: een Mac of iMac beslist wat je rechten zijn en waar je wat mag opslaan. Sorry, als ik een apparaat koop, wil ik zelf beslissen wat voor rechten ik heb!
Het belangrijkste: een Mac of iMac beslist wat je rechten zijn en waar je wat mag opslaan. Sorry, als ik een apparaat koop, wil ik zelf beslissen wat voor rechten ik heb!
Ja, ik wil wel mijn natuurfilmpjes buiten het zicht van de rest bewaren.
Het ging er toch ergens over dat MediaMarkt wel wilde dat de klanten zelf de bezorgkosten voor het retour zenden zouden betalen. Dat is natuurlijk een aanbod van niets. Hopelijk is er nergens iets getekend en dan zou ik roepen dat ik niets heb ontvangen, want dan had MediaMarkt maar netjes moeten zijn en zeggen 'onze fout, wij komen het zelf ophalen, zodat u er geen enkele moeite voor hoeft te doen'.
Dit stond er bij Omroep Brabant:
“Al deze klanten hebben vorige week de computer bij MediaMarkt gekocht en kregen deze één of twee dagen later ook geleverd. Daarna heeft MediaMarkt de klanten aangeschreven dat ze de computer op eigen kosten moeten terugsturen of een restbedrag moeten overmaken.” In sommige gevallen heeft het warenhuis inmiddels een incassoprocedure in gang gezet, blijkt uit correspondentie in handen van Omroep Brabant.
Typisch mediamarkt, zij maken de fout en de klant moet maar kosten maken om het ding terug te sturen. Laat ze dan in elk geval die retourkosten betalen.
Ik acht het bepaald niet uitgesloten dat Mediamarkt dit met opzet zo adverteerde.
-De actie werd na een half uur beëindigd: ze hebben er met de neus bovenop gezeten.
-Er wordt nu massaal over gesproken in de media.
-Er zijn zo'n 20 exemplaren "te goedkoop" verkocht. Laten we zeggen dat dat €20.000 kost, dat is érg weinig geld voor een reclamecampagne die alle NL media bestrijkt.
ik denk zelf dat ze moeten bijbetalen of terugsturen. Er is meen ik ooit een vergelijkbare zaak geweest van een dure ketting van de bijenkorf die ook terug moest naar de winkel
Dit heet een oneigenlijke dwaling. De bijbehorende wetsartikels zijn art. 3:33 en 3:35 BW. Er is ook een arrest: het Otto arrest.
De verkoper mag de overeenkomst vernietigen op grond van oneigenlijke dwaling. Zo lang de verkoper dat niet doet is er een overeenkomst die door beide partijen nagekomen moet worden. Partijen kunnen natuurlijk altijd vrijwillig de overeenkomst aanpassen.
“Al deze klanten hebben vorige week de computer bij MediaMarkt gekocht en kregen deze één of twee dagen later ook geleverd. Daarna heeft MediaMarkt de klanten aangeschreven dat ze de computer op eigen kosten moeten terugsturen of een restbedrag moeten overmaken.” In sommige gevallen heeft het warenhuis inmiddels een incassoprocedure in gang gezet, blijkt uit correspondentie in handen van Omroep Brabant.
Formeel gezien moet de MediaMarkt de overeenkomst vernietigen. Het product moet dan terug maar de kosten daarvan zijn voor de MediaMarkt. De klant kan er ook op staan dat ze de spullen maar moeten komen halen.
Aan de ene kant denk ik kansloos maar aan de andere kant is een aankoopfactuur bindend voor beide partijen, kansloos omdat de koper kon weten dat de prijs niet kon kloppen maar wel een aankoopfactuur heeft die rechtsgeldig is. Voor die koper zal het wel eens gunstig af kunnen lopen maar zal een uitspraak geen precedent scheppen voor toekomstige gevallen.
Je doet alsof die factuur een cruciaal verschil zou maken. Dat is echter volstrekt niet zo: de enige vraag is of er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Of daar al dan niet een factuur voor verzonden is, is voor deze beoordeling totaal niet relevant. Die factuur is dus helemaal niet, zoals jij schrijft, “bindend voor beide partijen”.
Iemand die denkt dat hij 3 IMacs voor 6 euro kan kopen en dan ook nog denkt dat dat stand houdt is eh... niet zo slim.
Ik ken genoeg mensen die een iMac NIET voor 2.19 zouden willen hebben, zelfs niet gratis.
Daarom is het zeker geen duidelijke fout te noemen.
Onzin en dat weet je zelf ook. Als dit sarcasme was dan komt dat niet over.
Geen onzin en geen sarcasme.
Gewoon duidelijk: ik zal nooit een dergelijk duur apparaat willen als de fabrikant er niet zelf achter staat en nauwelijks garantie biedt. Wel een miljoen redenen heeft om garantie te weigeren.
Het belangrijkste: een Mac of iMac beslist wat je rechten zijn en waar je wat mag opslaan. Sorry, als ik een apparaat koop, wil ik zelf beslissen wat voor rechten ik heb!
Complete nonsens. Als je ergens absoluut geen verstand van hebt, kan je je beter geen oordeel vellen in het openbaar, dat staat echt niet slim.
Geen onzin en geen sarcasme.
Gewoon duidelijk: ik zal nooit een dergelijk duur apparaat willen als de fabrikant er niet zelf achter staat en nauwelijks garantie biedt. Wel een miljoen redenen heeft om garantie te weigeren.
Het belangrijkste: een Mac of iMac beslist wat je rechten zijn en waar je wat mag opslaan. Sorry, als ik een apparaat koop, wil ik zelf beslissen wat voor rechten ik heb!
Wat voor apparaat gebruik je nu dan? Want ik kan nergens een leverancier vinden die niet beslist wat de voorwaarden zijn rond het product. Je kunt anti Apple zijn dat is prima, maar kom niet met dit soort onzin argumenten aan die voor elke fabrikant/leverancier gelden.