LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zat er al aan te komen: Brazilië zit door de grens van 2 miljoen geregistreerde besmettingen heen, India door 1 miljoen. En in de VS? Opnieuw een dagrecord: meer dan 75.000 nieuwe besmettingen. En voorlopig is het eind nog niet in zicht.

Hier gaat het in verhouding erg goed. Het reproductiegetal schommelt sterk vanwege het lage aantal besmettingen; nu staat het op 0,9, van de week iets boven de 1, maar ook een keer 0,75. Het vermoedelijke aantal van besmettelijke personen ligt nu iets boven de 2700.

Mensen, wees er alsjeblieft zuinig op, doe gewoon wat er gevraagd wordt. Je wil niet in zo'n achtbaan terecht komen als in die drie landen.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

En ook niet in de emotionele achtbaan na een besmetting. Dat virus doet gekke dingen met je. ;-)

2 dagen geleden schreef ik dit: 'Nu - 4 maanden later - weten we, dat ook de Chinezen (weer) hebben gelogen over de cijfers'

Vanmorgen via het ZDF het bericht, dat een onderbouwde schatting aangeeft, dat in Wuhan 87% van de besmettingen niet is opgemerkt of ontdekt. Wuhan had 50.000 officiële besmettingen, nu wordt het aantal op 384.000 geschat. Is voor een deel verklaarbaar door het quarantaine-regime: bij een positieve test werd men uit huis gehaald en elders ondergebracht.

Je mag toch hopen, dat dezelfde rekenmethode voor Nederland op een lager percentage gemiste besmettingen uitkomt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Persoonlijk hoop ik hoger. Dan hebben meer mensen het al gehad en is de kans op verspreiding weer kleiner.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Iedereen die in Europa ziek geweest is van eind december (wellicht eerder) tot eind februari is al gemist, want toen zei men glashard: je kan geen corona hebben want toen was het hier nog niet. En ook nog daarna kon je het niet hebben wanneer je niet in China of Italië was geweest of met mensen in aanraking was geweest die daar geweest waren. En daarna werd je, tot voor kort, bij lichte klachten niet getest. Dus ik denk persoonlijk wel dat het fors hoger ligt dan de officiële getallen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

mh73 schreef:
18 jul 2020 07:14
Iedereen die in Europa ziek geweest is van eind december (wellicht eerder) tot eind februari is al gemist, want toen zei men glashard: je kan geen corona hebben want toen was het hier nog niet.
De superspreader events gingen toen gewoon door:
De supporters juichden, de kerkkoren zongen, de horeca en openbaar vervoer zat vol.
Moeilijk vol te houden dat Corona er toen al was, dan had het al veel eerder om zich heen gegrepen.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

In december was het virus al in Noord-Italië, is via de rioolwaterzuivering aangetoond.
Het ziekteverzuim bij de bedrijven op mijn werk heeft een piek in februari en dat zien we als aanwijzing, dat het virus vanaf midden januari al in het land was (besmetting, incubatietijd, ziekteverloop).
Momenteel is het verzuim veel lager dan normaal. Hopelijk is dit een aanwijzing, dat er geen tweede golf aankomt.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Welke theorie is sterker?

1 Vrijwel niemand verkouden dus verspreiding is nihil.

2 We gaan overal op vakantie en hier komen ook vele vreemden naar toe dus meer besmettingen.

Het is een loterij en als je op drukke plekken komt loop je hoger risico.
Mijn Doerak is altijd op 15 meters afstand, uitgezonderd een volle sluis en de veiligste kapjes vrije vakantie op dit moment.

Ook is 1x per week boodschappen halen veiliger dan dagelijks verse halen.
Maar kijk eerst naar rustige tijden... voor 9.00 uur of na 18.00 uur is het in vele Supers rustig....
Dan vooral vakken bijvullen en 1 kassa die op mijn zit te wachten.

En dan nog de Lidl als uitzicht dus ik tel de auto's.....
Maar de onder punten 1 & 2 genoemde, welke zal sterker zijn?
Welkom bij de Corona loterij en je weet nooit of je de Hoofd (pijn) prijs kreeg.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

16again schreef:
18 jul 2020 09:07
mh73 schreef:
18 jul 2020 07:14
Iedereen die in Europa ziek geweest is van eind december (wellicht eerder) tot eind februari is al gemist, want toen zei men glashard: je kan geen corona hebben want toen was het hier nog niet.
De superspreader events gingen toen gewoon door:
De supporters juichden, de kerkkoren zongen, de horeca en openbaar vervoer zat vol.
Moeilijk vol te houden dat Corona er toen al was, dan had het al veel eerder om zich heen gegrepen.
Mijn gedachte is, dat er in februari uiteindelijk zoveel mensen met het virus rondliepen, dat op elk van die evenementen zoveel personen aanwezig waren die ieder weer een x aantal anderen besmet hebben, dat het ineens zo'n vlucht genomen heeft.

Ze weten nu: in Italië was het er al eerder, in Frankrijk was het er al veel eerder. Geloof maar niet dat het hier niet eerder was, alleen werd het toen onder de noemer griep geschaard.

Komkommertijd

Elk jaar overlijden er vele aan de gewone griep.

Die opgraven doen ze niet, de meeste zijn naar crematorium gegaan dus bewijs vernietigd.

Alles van de eerste 10 weken is dus niet meer te achterhalen en vele herstelde van Corona terwijl ze dachten dat het normale griep was... ik weet tenslotte ook niet meer welke griep variaties ik zelf al gehad heb ooit.

En ook nu nog kunnen en hoestende mensen met normale griep tussen zitten waarvan iedereen denkt
Covid 19 zonder dat er al getest is.... 100% betrouwbare cijfers is nooit mogelijk.
Ook de bij griepje, blijf 2 weken thuis en ik weet van iemand die druk ging klussen en zich ziek gemeld had.....

Grote twijfels over deze zieke die 2 weken klus vakantie kreeg is mijn indruk....
Betrouwbare cijfers kan niemand geven.... zowel hogere als lagere is mogelijk.

witte angora

Vanuit Amsterdam is er weer heel wat te melden:

De Open Monumentendag in september gaat door, met dien verstande dat het alleen in gebouwen zal plaatsvinden waar genoeg ruimte is voor bezoekers. Dat wordt wat lastiger met plannen, zeker als er tijdslots komen; maar er is in ieder geval weer wat te doen, dat is wel fijn. En als je in de ochtend gaat, is het vaak nog lekker rustig. https://twitter.com/AmsterdamNL/status/ ... 8115570688

En dan de Kalverstraat: het wordt er inmiddels zo druk dat er éénrichtingsverkeer is ingesteld. En als het nog drukker wordt, dan wordt het aantal bezoekers gereguleerd. Haast moet je dan niet hebben... https://twitter.com/AmsterdamNL/status/ ... 2372173826

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ook dit weekend in Amsterdam, met korting! https://www.at5.nl/artikelen/203340/het ... open-dagen

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:
15 jul 2020 22:30
Dan snap ik wel dat er in zoverre een verband wordt gelegd, dat luchtvervuiling een soort van katalysator kan zijn waardoor er meer dan gemiddeld mensen op de IC belanden of zelfs komen te overlijden.
Maar dat is niet het verband dat wordt gelegd, 'dat luchtvervuiling een soort van katalysator kan zijn... '.
Het gelegde verband is immers louter statistisch van aard. Correlatie.
Luchtverontreiniging gaat in bepaalde mate samen met de coronagevolgen (aantal infecties, ziekenhuisopnames en sterfgevallen).

'Correlatie' hoeft nog niet te betekenen dat er sprake is van 'causaliteit'.

tttlocke

Jablan schreef:
16 jul 2020 18:57
[...]
Geliefde van buiten de EU mag binnenkort weer naar Nederland komen bij de NOS. Maar wel met voorwaarden, waarvan ik mij afvraag of het nu viruspreventie of vreemdelingenbeleid is.
Alleen als de geliefde uit Canada, Marokko, Japan, Australië, Rwanda, Uruguay, Algerije, Georgië, Nieuw-Zeeland, Thailand, Tunesië en Zuid-Korea komt, dan is de reis iets gemakkelijker.
Het is viruspreventie. Geen vreemdelingenbeleid.
Dat blijkt uit het feit dat voor 'geliefden' een uitzondering wordt gemaakt ten opzichte van anderen die uit hetzelfde onveilige land komen: die komen er namelijk nog steeds niet in, vanwege de virussituatie.
Omdat je die uitzondering alleen wilt laten gelden voor 'geliefden' en je wilt voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt, bijv. door niet-geliefden, worden er (beperkt) eisen gesteld.

tttlocke

witte angora schreef:
16 jul 2020 22:29
Mijn nicht is gewoon Nederlandse, dat is geen probleem. Zelf mag ze naar Nederland terugkomen zo vaak ze wil, alleen haar man mag niet mee.
Ze mag nu ook naar Nederland komen ondanks het feit dat voor Oeganda het inreisverbod nog niet is opgeheven. Mits ze reist vanwege 'een essentiële reden'. Die reden moet goed gedocumenteerd zijn.

16again

tttlocke schreef:
19 jul 2020 03:25
Doet me terugdenken aan de tabaksindustrie, in de decennia lange ontkenning van de relatie longkanker <-> roken.
Mijn insteek is om bij evidente verbanden de bewijslast maar om te draaien.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
19 jul 2020 09:04
tttlocke schreef:
Doet me terugdenken aan de tabaksindustrie, in de decennia lange ontkenning van de relatie longkanker <-> roken.
Tja, zo werkt wetenschap gelukkig in ieder geval niet.

16again

angel1978 schreef:
19 jul 2020 09:14
16again schreef:
19 jul 2020 09:04
tttlocke schreef:
Tja, zo werkt wetenschap gelukkig in ieder geval niet.
Of dat zo gelukkig is valt te betwijfelen:
Multinationals kopen wetenschap !
Door nep-instituten te betalen voor ogenschijnlijk gedegen onderzoek, kunnen jarenlang schadelijke producten op de markt gebracht worden.
Tabak, bestrijdingsmiddelen, global warming etc.

witte angora

Dat tabak schadelijk is weten we met zijn allen al minimaal 40 jaar, daar helpt geen enkel positivo-neponderzoek van de kant van de tabaksindustrie bij.

Wat bestrijdingsmiddelen betreft: het meeste gif is in dit land intussen verboden. Round-up is vooralsnog toegestaan, maar het probleem met Round-up is voornamelijk een verkeerd gebruik. Omdat mensen niet de tijd kunnen of willen nemen om het op de juiste manier te doen.

Dat de aarde opwarmt horen we de afgelopen maanden ook niet voor het eerst, dat is ook al een decennia of twee, drie aan de gang.

Nep-instituten onderzoeken en verkopen voornamelijk producten die niet werken, zoals bio-stabils, allerlei voedingssupplementen enzovoorts. En ja, helaas zijn er daar meer van als sterren aan de hemel. En helaas ziet niet iedereen direct het licht... :(

Komkommertijd

Deskundig onderzoek?

Als de Gemeente een deskundige om een rapport vraagt is de kans dat dit voor 99% voldoet wat ze graag wilden horen.
Als je eerlijk rekende en negatief advies gaf, vragen ze volgende keer een andere.

Daarom is deskundig onderzoek wat vele gemeentes aanvragen vaak een hoog WC eend gehalte.
Als je een uurtje tijdens de avond spits ging meten en dat x 24 uren en 7 dagen doet?
Dan kreeg je een 14x meer verkeer dan de tel draden die week lang opgesteld stonden voor volgende verkeer onderzoek.

En als ik te horen kreeg; U twijfelde dus aan onze deskundige jarenlang bestaande firma?
Nee, ik twijfel niet, weet het gewoon zeker!
Dat de meerderheid tot voor stemde en dit verhaal komt dan 14 jaren later weer terug!
Zelfde plek, maar nu echt meer verkeer.

Ik had liever toen gelijk gehad en niet nu achteraf.
Niet de onderzoekers maar oude raadsleden werden veroordeeld door niet naar kritische vragen te luisteren.

Mijn conclusie; Ze nemen weer dezelfde firma met hetzelfde WC eend verhaal.....
Deze Ex gemeente was niet blij met mijn bezoek.
Nu een andere oplossing die vele miljoenen ging kosten en ook weer rammelde aan alle kanten.
Resultaat, ze doen niets en weigeren het dure rapport te betalen...

Ruim 19 Miljoen voor veel overlast tijdens 't werk en geen enkele garantie dat die file korter zou worden!
Denken die sukkels dat ik helemaal 170 km hiervoor zou rijden, kwam gewoon langs tijdens vakantie in Doerak, 2200 meters lopen!
Maar wel leuk, een declaratie van 340 km a' 19 ct/ Km indienen voor 4400 meters lopen!

Als je plaatselijk deskundige rapporten op gaat vragen en dan goed onderbouwde vragen stelde van gevonden fouten!
Leukere Avond kun je niet hebben!

Met Covid 19 gebeurde nu helaas hetzelfde, alleen is mijn medische kennis tekort hiervoor!
Ik kom niet verder dan Dubieuze Made in China paracetamol voor nog meer Hoofdpijn.

witte angora

Komkommer, waarom ga je straks niet met de augurkjes lekker naar het zwembad? Het is veel te mooi weer om je druk te maken over paracetamol.

Gesloten