Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Bij mijn weten heet het bij beiden - doppen-
tuinbonen kun je zelfs dubbeldoppen
tuinbonen kun je zelfs dubbeldoppen
Komkommertijd
vindt dit leuk
Maar je dopt tuinbonen omdat de peul niet eetbaar is. Maar maakt verder niet uit.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Dan moet je de pot doppen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Wegens veredeling van soorten , vroeger had elke Sperzieboon een sliertje.... tot een slimme man uit Enkhuizen een soort kruiste en een draadloze ontwikkelde.
Vrijwel alle soorten zijn nu zonder draad. En deze man hield hier ooit een gratis VW Kever aan over als beloning!
Maar knippen of snijden, dan bleef het draadje en weet je hoe dat met eten is?
Verder heeft breken nog een groot voordeel;
Bij knak hoorde je verse uit deze Regio....
Bij niets en moeilijk breken is het vaak oude zooi uit Afrika, lang onderweg.
Groetjes, Uw onmisbare Belg.... die een geknakte avond er aan over heeft gehouden....
Vrijwel alle soorten zijn nu zonder draad. En deze man hield hier ooit een gratis VW Kever aan over als beloning!
Maar knippen of snijden, dan bleef het draadje en weet je hoe dat met eten is?
Verder heeft breken nog een groot voordeel;
Bij knak hoorde je verse uit deze Regio....
Bij niets en moeilijk breken is het vaak oude zooi uit Afrika, lang onderweg.
Groetjes, Uw onmisbare Belg.... die een geknakte avond er aan over heeft gehouden....
scharrelschipper
vindt dit leuk
-
De firma Sluis & Groot kwam eind negentiende eeuw al met een draadloze boon. Geliefd in Rusland.
Zie dit prachtige affiche
http://www.iisg.nl/collections/reclamea ... 30-037.php
De arme man links worstelt er maar mee. Deze bonen kom ik trouwens steeds nog wel eens tegen. Meestal zijn het van die te dikke.
Zie dit prachtige affiche
http://www.iisg.nl/collections/reclamea ... 30-037.php
De arme man links worstelt er maar mee. Deze bonen kom ik trouwens steeds nog wel eens tegen. Meestal zijn het van die te dikke.
Erthanax
, Komkommertijd
en moederslink
vinden dit leuk
-
Sluis & Groot had alleen maar de dikke en 1 soort Sperzieboon en niet de populaire dunne...
Die kwam van de overkant na kruisen met....
Wel prima gevonden, die Russische info.
Die kwam van de overkant na kruisen met....
Wel prima gevonden, die Russische info.
Dit was ruim drie weken geleden en heeft geleid tot een ontmoeting met zijn familie. Op neutraal terrein. Met mijn persoontje erbij. Vanuit zijn ouders gezien een poging om het afgedwaalde schaap terug naar de kudde te halen, van ons uit een volgende stap op weg naar zelfstandigheid. Het is goed geweest in de betekenis: goed, dat ze elkaar hebben gezien en goed, dat ze beseffen, dat ze niet meer hetzelfde leven voeren. Geen nieuwe afspraak.
Gisteravond kwam de reactie, waar man en ik op hoopten. 'Ik begrijp niet, dat ik daar veertien jaar heb geleefd.'
Het is nu echt zomervakantie en hij gaat op stap. Met leeftijdgenoten (14-17 jaar). Geen jongerencamping, wel bij elkaar logeren en zo een paar weken door het land trekken. Nu nog zien of het ons lukt een weekje weg te gaan.
JozJan
, scharrelschipper
, Komkommertijd
en moederslink
vinden dit leuk
Mooie uitkomst Jablan!
Jablan
vindt dit leuk
-
Zit net naar buiten te kijken omdat ik een stuk wil fietsen. Het waait weer eens stevig. Hoe stevig? Nou...
Een paar jaar geleden heb ik drie vlinderstruiken geplant. Vorig jaar zijn er twee zaailingen opgekomen. Denk je, leuk, die zet ik naast de andere drie, er zijn wat dingen veranderd, dat komt wel mooi uit. De eerste van de zaailingen staat nu in bloei, is het een heel andere bloem dan de andere drie. Waar het vandaan komt? Exact dezelfde staan hier ruim meter of 40 vandaan, aan de kant van de weg...
Een paar jaar geleden heb ik drie vlinderstruiken geplant. Vorig jaar zijn er twee zaailingen opgekomen. Denk je, leuk, die zet ik naast de andere drie, er zijn wat dingen veranderd, dat komt wel mooi uit. De eerste van de zaailingen staat nu in bloei, is het een heel andere bloem dan de andere drie. Waar het vandaan komt? Exact dezelfde staan hier ruim meter of 40 vandaan, aan de kant van de weg...
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat mensen een kind van 14 buiten de deur zetten. Je kunt het met je kind eens zijn, of niet, noem alles maar op, maar je hebt toch een ouderhart? Dat lijkt wel erg te ontbreken hier.
Maar, ook al is dit wat jullie hadden gehoopt, ik kan me ook indenken dat het enkel frustratie is en dat hij het liever anders had gehad.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Als het niet klikt is uit elkaar gaan vaak beter dan dagelijkse ruzie maken.....
Later komt het wel vaker goed, op NPO zie ik dat vaak in een programma.
Later komt het wel vaker goed, op NPO zie ik dat vaak in een programma.
-
Net bericht gehad van 123inkt. Komt, ik had een tijd terug cartridges van het eigen merk besteld, maar die werkten niet. Dus bij de nieuwe bestelling, vorige week gevraagd hoe ze dit op willen lossen. Wel... enkel een vraag welke types het waren, en ik mocht ze terugsturen in de doos die bij de bestelling zat.
Bij de bestelling zat ook nog een klein flesje wijn voor het ongemak.
Gisteren terug gestuurd, krijg ik nu net een mail binnen dat de retourzending is verwerkt, en dat het geld op mijn account staat. Dat kan ik dus de volgende keer weer gebruiken.
Prima, snelle oplossing. Zo kan het dus ook.
Bij de bestelling zat ook nog een klein flesje wijn voor het ongemak.
Gisteren terug gestuurd, krijg ik nu net een mail binnen dat de retourzending is verwerkt, en dat het geld op mijn account staat. Dat kan ik dus de volgende keer weer gebruiken.
Prima, snelle oplossing. Zo kan het dus ook.
Komkommertijd
, Brahms
en Erthanax
vinden dit leuk
Mijn ervaringen met 123inkt zijn ook heel goed: snel, nooit gezeur. Opvallend eigenlijk, dat een prijsvechter zulke uitstekende service biedt.
(Nee, ik heb mijn account niet speciaal voor dit bericht aangemaakt )
(Nee, ik heb mijn account niet speciaal voor dit bericht aangemaakt )
Komkommertijd
, witte angora
en Lady1234
vinden dit leuk
Ook ik ben zeer tevreden en kan ook aangeven dat ze meerdere (aparte) afdelingen hebben.
met accu's en met 3dprinter spullen. Allemaal even goed in mijn beleving.
(En 123inkt sponsorde mijn (persoonlijke) vrienden T&T )
met accu's en met 3dprinter spullen. Allemaal even goed in mijn beleving.
(En 123inkt sponsorde mijn (persoonlijke) vrienden T&T )
Laatst gewijzigd door hebra98 op 28 jul 2020 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Komkommertijd
en witte angora
vinden dit leuk
-
Lady1234
, Komkommertijd
en Erthanax
vinden dit leuk
-
De kleine ook niet?
-
Ik denk dat stampvoeten in de winkel wel zal helpen.
-
Wat een Dubieus niveau hier weer!
Ik ga toch ook niet aan de Drogist met korte lontje vragen hoe ik de gekochte Condooms om moet doen?
De planken kosten geld en als U voorheen te kort Tofu kocht is dat Uw probleem.
Als er een ander product komt te liggen met hogere omzet/ winstmarge doet een ondernemer dat.
En @ lady 1234, trek eerst klompen aan als je door de winkel wilde stampen, vinden ze erg leuk....
Ik ga toch ook niet aan de Drogist met korte lontje vragen hoe ik de gekochte Condooms om moet doen?
De planken kosten geld en als U voorheen te kort Tofu kocht is dat Uw probleem.
Als er een ander product komt te liggen met hogere omzet/ winstmarge doet een ondernemer dat.
En @ lady 1234, trek eerst klompen aan als je door de winkel wilde stampen, vinden ze erg leuk....
scharrelschipper
vindt dit leuk
Ik hoef geen tofu.
Komkommertijd
vindt dit leuk