Komkommertijd schreef: ↑31 jul 2020 17:43
4.1 Indien er sprake is van een consumentenkoop, overeenkomstig de Wet verkopen op Afstand (artikel 7:5 BW), heeft de afnemer het recht (een deel van) de geleverde goederen binnen een periode van 14 werkdagen zonder opgave van reden te retourneren. Deze termijn begint op het moment dat de bestelde zaken zijn afgeleverd. Indien de afnemer na afloop van deze termijn de geleverde zaken niet aan ZwembadenWebshop.nl heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Dit is onjuist. Ten eerste, kun je binnen 14 dagen ontbinden. Als je dat niet doet dan is de koop een feit. Vervolgens heb je nog eens uiterlijk 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Als je dat niet doet dan is de koop nog steeds ontbonden.
Komkommertijd schreef: ↑31 jul 2020 17:43
De afnemer is gehouden, alvorens over te gaan tot terugzending, daarvan binnen de termijn van 7 werkdagen na aflevering schriftelijk melding te maken bij ZwembadenWebshop.nl.
En nu heeft de klant 12 maanden de tijd.
Komkommertijd schreef: ↑31 jul 2020 17:43
De afnemer dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van postbezorging. Terugzending van de zaken dient te geschieden in de originele verpakking (inclusief accessoires en bijbehorende documentatie) en in nieuwstaat verkerend. Indien de zaken bij de afnemer zijn gebruikt, bezwaard of op enige wijze beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht op ontbinding in de zin van dit lid.
Onjuist.
Komkommertijd schreef: ↑31 jul 2020 17:43
Met inachtneming van hetgeen is bepaald in de vorige zin, draagt ZwembadenWebshop.nl zorg voor dat binnen 30 dagen na goede ontvangst van de retourzending, het volledige aankoopbedrag inclusief de berekende verzendkosten aan de afnemer wordt terugbetaald.
En dat moet dus onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen.
Komkommertijd schreef: ↑31 jul 2020 17:43
4.2 Het recht op ontbinding, zoals omschreven in het vorige lid, heeft slechts betrekking op de geleverde zaken en zal in geen geval betrekking hebbend op diensten.
Onjuist dan wel onzorvuldig.
Komkommertijd schreef: ↑31 jul 2020 17:43
4.3 Het herroepingsrecht geldt niet voor:
diensten waarvan de uitvoering, met instemming van de consument, is begonnen voor de termijn van zeven werkdagen
Volgens mij ook onjuist. Behalve dat de termijn langer is, heb je dan m.i. wel recht om te ontbinden, maar dit zou ik moeten nazoeken.
Komkommertijd schreef: ↑31 jul 2020 17:43
voor goederen of diensten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, bijvoorbeeld i.v.m. hygiëne of die snel kunnen bederven of verouderen
En die is zeker onjuist.
hbwillems schreef: ↑31 jul 2020 18:28
Barbara, natuurlijk worden er kosten gemaakt bij een online-bestelling:
* de order wordt geaccepteerd door de administratie
* er wordt een factuur gemaakt
* het artikel wordt verwijderd van de site
* de factuur wordt doorgestuurd naar het magazijn
* het artikel wordt ingepakt en beplakt met adresgegevens, etc
* er volgt een aanmelding bij de vervoerder
* de vervoerder haalt het pakket op
* de vervoerder stuurt bericht van verzending en tijdstip van aflevering
* de vervoerder bezorgt het pakket bij je thuis, komt eventueel nog een keer terug bij niet thuis zijn
Niets hiervan mag in rekening worden gebracht.
hbwillems schreef: ↑31 jul 2020 18:28
* als het pakket wordt geweigerd, moet het artikel weer retour gebracht worden naar de afzender
Als dat kosten met zich meebrengt d.w.z. dat de vervoeder kosten in rekening brengt, dan mag dat in rekening worden gebracht. Maar het ziet er nu naar uit dat hier geen kosten voor inrekening zijn gebracht, dus ja, dan is het gratis.
hbwillems schreef: ↑31 jul 2020 18:28
* daar moet her weer worden uitgepakt en retour gebracht naar het magazijn; het verpakkingsmateriaal kost
ook geld, maar wordt waarschijnlijk weggegooid
* er moet weer een retourbetaling worden verricht
Niets hiervan mag in rekening worden gebracht.