LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eegalease, wel of niet

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
wicky37

eegalease, wel of niet

Ongelezen bericht door wicky37 »

kun je nu wel of niet meedoen met de collectieve actie van eegalease als je partner niet binnen 3 jaar na ondertekening er achter gekomen is. op www.pay-back.nl las ik een stuk dat min of meer aangaf dat het alleen voor mensen is die binnen die 3 jaar termijn vallen. maar op de site van eegalease is het allemaal wat vager. er is een klein risico ivm verjaring, lees ik daar.
Het liefst doe ik met een collectieve actie mee, zelf een advocaat in schakelen spreekt me minder aan.

Wicky

JOOST1

Re: eegalease, wel of niet

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Je moet vernietigen binnen 3 jaar nadat je partner er achter gekomen is dat het contract bestaat

Dus getekent op 1 jan 2000 voor 1jan 2003 hoef je niet te bewijzen dat je partner niets wist na 1 jan 2003 moet je aantonen dat je partner pas weet van het contract en dan heb je nog 3 jaar du spartner komt 1jan 2005 achter bestaan dan heb je nog 3 jaar dus tot 1 jan 2008

Joost

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Wicky,

Voor goede informatie hierover kun je beter op een goede website kijken waar de meest recente informatie staat.
Op onze website onder Veelgestelde vragen staat b.v.:
Mijn partner heeft niet mee getekend op het aandelenlease contract, wat nu.

De aandelenlease contracten van Dexia zijn huurkoop contracten.

Dit is ook zo met het Aegon Vliegwiel contract.

Als de situatie zo was dat er sprake was van een huwelijk of een geregistreerd partnerschap dan dienen beide partners het contract te ondertekenen.

Is dit niet gebeurd, dan kan de niet mee getekende partner het contract vernietigen.

Een voorbeeldbrief is te downloaden van www.platformaandelenlease,nl onder Conceptbrieven.

Let wel op de verjaringstermijn!

Er zijn twee mogelijkheden:

Er dient vernietigt te worden binnen drie jaar nadat de handtekening onder het contract is gezet.

Of

Er dient vernietigt te worden binnen drie jaar nadat de niet mee getekende partner erachter kwam dat er een (huurkoop) aandelenlease contract was.
In de topic : Gezamenlijke actie voor eegaleasers
staan de e-mail adressen van de contactpersonen en meer informatie.

Groeten,
Piet

wicky37

Ongelezen bericht door wicky37 »

Er dient vernietigt te worden binnen drie jaar nadat de niet mee getekende partner erachter kwam dat er een (huurkoop) aandelenlease contract was
mijn vrouw zat naast me toen het contract ondertekend werd, we hadden alleen totaal niet in de gaten wat voor soort contract het was. Daar kwamen we pas een jaar (of zoiets) later achter. Op het contract staat wel zoiets als effectenlease. Maak je in dit geval dan nog kans bij een rechter?

Wicky

Gesloten