LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogere prijzen dan in contract bij Greenchoice, boete als je weggaat

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
BonVoyage
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2020 21:11

Hogere prijzen dan in contract bij Greenchoice, boete als je weggaat

Ongelezen bericht door BonVoyage »

Via de rekencoach een contract gesloten met Greenchoice voor de levering van gas en licht met ingang van november 2019. Door de sterke prijsdalingen in de energiesector in 2020 al gaan kijken naar alternatieven en zag toen dat de prijs die we betaalden voor gas hoger is dan in het contract staat. Daar heb ik ze op aangesproken, maar niks gehoord. Vervolgens overwogen dat een rechtszaak daarvoor niet het middel en ben ik weg gegaan en krijg ik 250 boete op de deurmat wegens straf voor te vroeg vertrekken. Als ik dit aankaart, word ik vervolgens doodgezwegen. Wel twee dreigbrieven nog van de afdeling debiteuren, maar verder niks meer. Dat is nu al vanaf 8 juni. Conclusie, oplichters die je doodzwijgen en ik moet maar zien hoe ik mijn geld terug krijg. Ze hebben de raad van commissarissen vervangen, is dat een effectieve route om leven te krijgen in dit proces, want de klantenservice is nog zeer onprofessioneel, dat is wel duidelijk.
BonVoyage.

NeoDutchio
Berichten: 12394
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hogere prijzen dan in contract bij Greenchoice, boete als je weggaat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er spelen een aantal zaken die nu door elkaar heen gaan lopen. De raad van commissarissen heeft hier niets mee te maken, die kan geskipt worden in het verhaal.
U betaald een hogere prijs dan contractueel is afgesproken en u bent voortijdig overgestapt.
Wanneer hebt u aangegeven dat de prijzen niet klopte en hebt u daar een bevestiging van gehad? Niets te horen krijgen kan ook betekenen dat het bericht niet is aangekomen. U praat over €250,- opstapboete, dat wil zeggen dat u minder dan een half jaar klant geweest bent. Wat hebt u in dat halve jaar gedaan om aan te geven dat er een fout gemaakt is? Enkel een keer een bericht, of hebt u ook een ultimatum gesteld? Hebt u ook aangegeven te zullen vertrekken als er geen reactie zou komen, danwel geen oplossing zou zijn?

En waarom zou een rechtszaak geen middel zijn? Als u zo overtuigd bent van uw gelijk moet dat toch geen probleem zijn? Tenzij u zich niet ingezet heeft om de fout recht te laten zetten.

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Hogere prijzen dan in contract bij Greenchoice, boete als je weggaat

Ongelezen bericht door henk51 »

Op hun website staat.

Wij stellen ondernemers in staat hun vaste lasten te drukken door middel van een goed strategisch en tactisch inkoopbeleid.

U bent ondernemer? U zit nu op een consumenten forum.

forum voor ondernemers https://www.higherlevel.nl

NeoDutchio
Berichten: 12394
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hogere prijzen dan in contract bij Greenchoice, boete als je weggaat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

henk51 schreef:
03 aug 2020 19:16
Op hun website staat.

Wij stellen ondernemers in staat hun vaste lasten te drukken door middel van een goed strategisch en tactisch inkoopbeleid.

U bent ondernemer? U zit nu op een consumenten forum.

forum voor ondernemers https://www.higherlevel.nl
Zou daar het verschil wellicht inzitten. Dat TS een prijs excl. BTW gekregen heeft, maar wel met BTW moet betalen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hogere prijzen dan in contract bij Greenchoice, boete als je weggaat

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als een ondernemer niet weet dat een afgesloten contract bindend is en de andere partij dan maar voor oplichter uitmaakt kan hij inderdaad beter naar een higher level gaan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hogere prijzen dan in contract bij Greenchoice, boete als je weggaat

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je een andere prijs kreeg dan afgesproken, dit is de kale stoom en gasprijs zonder heffingen, belastingen en toeslagen.

Factuur lezen is soms hele klus, bij 1 jaar vast moeten ze die prijs berekenen en anders gelijk in protest gaan.

Maar bij oversluiten nieuwe contract kreeg je lagere prijs wel + boete, en alleen hele grote gebruikers zouden daar voordeel bij kunnen hebben.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Hogere prijzen dan in contract bij Greenchoice, boete als je weggaat

Ongelezen bericht door Kolibrie »

2 dreigbrieven en verder niks meer?
Toch maar snel die boete betalen, als u al niet te laat bent, anders krijgt u ook nog incassokosten.

Ivo.w
Berichten: 1776
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Hogere prijzen dan in contract bij Greenchoice, boete als je weggaat

Ongelezen bericht door Ivo.w »

De prijzen die u vergelijkt, zijn dat de kale energieprijzen of de prijzen inclusief energiebelasting?

Per 1-1-2020 is de energiebelasting op gas omhoog gegaan en de energiebelasting op elektriciteit omlaag gegaan. Energiecontracten met "vaste prijs" betreft altijd uitsluitend een vaste kale energieprijs. De belastingen die uw energieleverancier namens de overheid in rekening brengt, zijn ook bij een 'vaste prijs' contract altijd variabel. Dat staat ook netjes in de algemeen voorwaarden aangegeven.

De energiebelasting op gas is ongeveer 4 cent per m3 omhoog gegaan. En daar wordt dan nog BTW over berekend, waardoor de totale m3-prijs afgerond met 5 cent omhoog is gegaan bij gelijkblijvend tarief voor een kale kuub gas.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hogere prijzen dan in contract bij Greenchoice, boete als je weggaat

Ongelezen bericht door berndv »

henk51 schreef:
03 aug 2020 19:16
Op hun website staat.

Wij stellen ondernemers in staat hun vaste lasten te drukken door middel van een goed strategisch en tactisch inkoopbeleid.

U bent ondernemer? U zit nu op een consumenten forum.

forum voor ondernemers https://www.higherlevel.nl
ze leveren gewoon aan particulieren, het is geen aanbieder die uitsluitend aan de zakelijke markt levert.

Verder een raar verhaal. Ik betaal bij mijn leverancier maandelijks een voorschot, dat wordt ingeschat op basis van het tarief en mijn geschatte verbruik. Tussentijds kan ik wel wat berekeningen zien, maar als ik kijk naar de details, zie ik daar gewoon de contractueel afgesproken bedragen. Pas op de jaarafrekening zie ik de gedetailleerde bedragen en ook de afgesproken tarieven. Tussentijds kan ik niet gedetailleerd zien wat ik betaal, behalve of mijn voorschot nog in lijn is met mijn verbruik en ik kan zien hoeveel ik verbruikt heb en welk tarief daar bij benadering aan vast hangt.

Dus hoe ts precies geconstateerd heeft dat er een verkeerd bedrag in rekening wordt gebracht is mij een raadsel. Maar het zal niet het eerste topic zijn waarbij het maandelijks voorschot afwijkt van datgene wat vooraf geschat is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hogere prijzen dan in contract bij Greenchoice, boete als je weggaat

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Topic starter moet niet bij Green Choice maar de rekencoach zijn.
Die noemde tarieven en is verantwoordelijk voor deze fouten.

Elke tussen persoon moet de juiste gegevens leveren en niet de leverancier van stroom...
En de opzegboete is 2e vraag en laat ik er even buiten....
Dat is foutje Topic starter.

Gesloten