PietertjeTwee schreef: ↑09 aug 2020 15:03
Ik moet zeggen dat ik het wel vrij schokkend vind hoe veel mensen het kennelijk normaal vinden dat de rechten van een werknemer met voeten getreden worden.
Ik vind het zeker niet normaal als werkgevers de rechten van hun werknemers met de voeten treden. Echter zie ik niet in wat voor een zwaarwegend belang TS kan hebben bij deze kwestie. Wat maakt het nou uit of je bv op een donderdag i.p.v. op een dinsdag vrij neemt? Naar mijn mening wil TS iets onbenulligs opblazen tot iets wat mogelijk grote gevolgen kan hebben.
TS vertelde niet of de werkgever ook vrije dagen weigert in bijzondere, incidentele, gevallen. Als de werkgever zelfs bij bijzondere gevallen moeilijk doet, is de kans groot dat dat er meer mankeert aan die werkgever. In dat geval is TS gewoon beter af bij een andere werkgever.
Aangezien TS niet meer reageert na de OP, moeten we het vooral doen met aannames. Maar naar mijn bescheiden mening zijn er twee scenario's mogelijk:
1) Werkgever gedraagt zich niet bepaald netjes naar werknemers toe, waardoor het gewoon in het belang is van TS om een socialere werkgever te vinden.
2) TS maakt van een mug een olifant.
3) TS zou dit prima op kunnen lossen door op dagen dat de collega niet werkt bv alleen vrij te vragen bij bijzondere gevallen en door dat op een goede manier te communiceren met de werkgever.