LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongevraagde Abonnementen Vodafone
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 okt 2019 13:27
Ongevraagde Abonnementen Vodafone
Vodafone stuurt sms'jes dat ik ben aangemeld bij 2 verschillende abonnementen. POWERLAND & amazenow. Hiervoor moet je blijkbaar 5 euro per week betalen. Inmiddels 2x een bericht gehad van POWERLAND en 1x van Amazenow. Dit zal betekenen dat ik 15 euro per week betaal..
Ik heb mij hier niet voor aangemeld en vertrouwde het niet. Een duur geintje voor een niet oplettende
Vervolgens contact gehad met Vodafone hierover en deze abonnementen laten stopzetten.
Zij geven aan hier niks mee te kunnen en dat dit geen fraude is, maar een ongevraagde dienst/abonnement waar ze niks tegen kunnen doen.
Inmiddels heeft mij dit "gelukkig maar" 15 euro gekost.
Voor een NIET oplettende kan dit heel veel geld kosten..
Vodafone geeft aan hier een onderzoek naar te starten en het geld terug te storten. Tot op heden nog niks hierover weer gehoord....
Opgelet dus!!
Ik heb mij hier niet voor aangemeld en vertrouwde het niet. Een duur geintje voor een niet oplettende
Vervolgens contact gehad met Vodafone hierover en deze abonnementen laten stopzetten.
Zij geven aan hier niks mee te kunnen en dat dit geen fraude is, maar een ongevraagde dienst/abonnement waar ze niks tegen kunnen doen.
Inmiddels heeft mij dit "gelukkig maar" 15 euro gekost.
Voor een NIET oplettende kan dit heel veel geld kosten..
Vodafone geeft aan hier een onderzoek naar te starten en het geld terug te storten. Tot op heden nog niks hierover weer gehoord....
Opgelet dus!!
- Bijlagen
-
- Vodafone (2).jpg (89.81 KiB) 5071 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- Berichten: 12785
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ongevraagde Abonnementen Vodafone
Vodafone is enkel de provider. Dat is hetzelfde als de bank aanspreken als een derde partij geld incasseert van uw rekening. Daar kan de bank ook niets aan doen.
Schijnbaar hebt u uw telefoonnummer ergens ingetikt waarbij u een abonnement bent aangegaan.
Schijnbaar hebt u uw telefoonnummer ergens ingetikt waarbij u een abonnement bent aangegaan.
RemonSpanjaard
vindt dit leuk
Re: Ongevraagde Abonnementen Vodafone
Je kan dit bedrag bij Vodafone terugvorderen als zijnde onverontschuldigd betaald. Wanneer je heb je een klacht hierover ingediend?
RemonSpanjaard
vindt dit leuk
Re: Ongevraagde Abonnementen Vodafone
Een flinke tijd geleden waren er voortdurend klachten over onterechte incasso voor diensten via Vodafone. Daarna een hele tijd stil geweest.
Blijkbaar hebben ze nu een nieuwe “partner” voor die activiteiten.
Blijkbaar hebben ze nu een nieuwe “partner” voor die activiteiten.
RemonSpanjaard
vindt dit leuk
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Ongevraagde Abonnementen Vodafone
Kijkend naar Payinfo.nl dan zie ik dat zij oa partij zijn bij een gedragscode, waarbij ook de providers zijn aangesloten (linkje hieronder).
Op pagina 13 van de gedragscode gedateerd op 15 juli lees ik:
Aanmelding voor of afnemen van een Dienst door middel van ‘stilzwijgend
instemmen’ is niet toegestaan.
2. Onverminderd overige vereisten op basis van wettelijke bepalingen of van deze
Gedragscode, mag een Dienst uitsluitend worden verleend indien de Eindgebruiker
zijn definitieve autorisatie voor bestelling en betaling van de Dienst heeft gegeven
met behulp van zijn mobiele apparaat. Ook indien de eerste aanmelding via een website of telefoonnummer plaatsvindt, zal de definitieve aanmelding via het
desbetreffende mobiele apparaat moeten gebeuren.
U zou dus voor beide "lidmaatschappen" een bevestigings SMS moeten hebben verstuurd. U betwist dit, dus aan zij dit stellen dat dit wel zo is om het te bewijzen. Neem nog eens contact op met Vodafone en wijs ze hierop. De betreffende SMS zou ook op uw factuur zichtbaar moeten zijn met datum en tijdstip.
https://www.payinfo.nl/over/de-gedragscodes
Op pagina 13 van de gedragscode gedateerd op 15 juli lees ik:
Aanmelding voor of afnemen van een Dienst door middel van ‘stilzwijgend
instemmen’ is niet toegestaan.
2. Onverminderd overige vereisten op basis van wettelijke bepalingen of van deze
Gedragscode, mag een Dienst uitsluitend worden verleend indien de Eindgebruiker
zijn definitieve autorisatie voor bestelling en betaling van de Dienst heeft gegeven
met behulp van zijn mobiele apparaat. Ook indien de eerste aanmelding via een website of telefoonnummer plaatsvindt, zal de definitieve aanmelding via het
desbetreffende mobiele apparaat moeten gebeuren.
U zou dus voor beide "lidmaatschappen" een bevestigings SMS moeten hebben verstuurd. U betwist dit, dus aan zij dit stellen dat dit wel zo is om het te bewijzen. Neem nog eens contact op met Vodafone en wijs ze hierop. De betreffende SMS zou ook op uw factuur zichtbaar moeten zijn met datum en tijdstip.
https://www.payinfo.nl/over/de-gedragscodes
RemonSpanjaard
vindt dit leuk
-
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51
Re: Ongevraagde Abonnementen Vodafone
@stevieNl81 sinds wanneer is een inkomende SMS op mijn factuur te zien??
Re: Ongevraagde Abonnementen Vodafone
Het gaat om de bevestigings sms.
StevieNL81
vindt dit leuk
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Ongevraagde Abonnementen Vodafone
What she said
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 okt 2019 00:36
Re: Ongevraagde Abonnementen Vodafone
Ook bij mij zonder bevestiging mijnerzijds. Drie abonnementen a 5 Euro / week sinds 16 september.
HEALTH ACADEMY van BMobil
VPLAYNOW van VHunt
Amzenow van WavePath
100% zeker niets bevestigd. Zelfs nog een Email naar Vodafone ([email protected]) gestuurd om phising aan te melden en hier een standaard reply op gekregen.
Je zou toch verwachten dat Vodafone dit dan controleert en actie onderneemt. Volgens de chat meneer cotroleert Vodafone alleen de combinatie Imei / telefoon nummer. Geen idee hoeveel (voormalige) Ziggo / vodafone medewerkers dit (hebben) kunnen achterhalen. mar het zou me verbazen als dit er 0 zijn.
Inmiddels alles geblokkeerd bij www.payinfo.nl en klachten ingediend bij Vodafone.
Afwachten hoe Vodafone hier mee omgaat maar ik verwacht dat veel meer Abonnees hier mee te maken krijgen!!
HEALTH ACADEMY van BMobil
VPLAYNOW van VHunt
Amzenow van WavePath
100% zeker niets bevestigd. Zelfs nog een Email naar Vodafone ([email protected]) gestuurd om phising aan te melden en hier een standaard reply op gekregen.
Je zou toch verwachten dat Vodafone dit dan controleert en actie onderneemt. Volgens de chat meneer cotroleert Vodafone alleen de combinatie Imei / telefoon nummer. Geen idee hoeveel (voormalige) Ziggo / vodafone medewerkers dit (hebben) kunnen achterhalen. mar het zou me verbazen als dit er 0 zijn.
Inmiddels alles geblokkeerd bij www.payinfo.nl en klachten ingediend bij Vodafone.
Afwachten hoe Vodafone hier mee omgaat maar ik verwacht dat veel meer Abonnees hier mee te maken krijgen!!
Re: Ongevraagde Abonnementen Vodafone
Vandaag gebeld door een nummer van de Comoren. Weggedrukt. Paar seconden later voicemail. Voicmail niet afgeluisterd en verwijderd.
Twee minuten later een sms dat ik een abbo heb a 5 euro in de week op Amazenow. Gelijk opgezegd op payinfo.nl
Twee minuten later een sms dat ik een abbo heb a 5 euro in de week op Amazenow. Gelijk opgezegd op payinfo.nl
Re: Ongevraagde Abonnementen Vodafone
Ik ben er pas recent achter gekomen dat ook ik hier slachtoffer van ben geworden.
De dienst is 5 maanden actief geweest zonder dat ik dit in de gaten had.
Ik had het uiteraard kunnen zien aan mijn rekeningen, maar die check ik heel eerlijk nauwelijks.
Zeker als je er niet op attent wordt gemaakt zoals bij Ziggo (toch een partner van Vodafone) wel het geval is.
Ik ben me niet bewust geweest van het aanmelden op deze dienst en ik kan er ook geen sms of wat dan ook van terug vinden.
Ook op mijn rekening is geen betaalde sms te vinden die de boel geactiveerd zou moeten hebben.
Kortom, totaal ongevraagd en ongewenst.
Vodafone heeft me eigenlijk heel snel afgewimpeld.
Ik ben zelf verantwoordelijk en had het maar op mijn rekeningen moeten zien (alleen daar dus!), de coulance van 2 maanden is al gepasseerd.
Na 2 contacten hierover is de case al gesloten en zal er door hen niet meer over naar mij gecorrespondeerd worden, wat ik er ook nog over meldt.
Zelfs een via de website opgestelde klacht werd niet beantwoord!!
Trieste zaak dus, de 2 reacties konden met 48 en 24 uur aan mij gegeven worden, verdomd snel dus!
Dat zegt mij dat Vodafone dondersgoed weet wat het betreft.
De dienst is vanzelf weer gestopt, want de rekeningen vanaf mei zijn schoon en toen had ik het nog niet opgemerkt.
Dat zegt me dus dat iemand heel bewust de dienst heeft gestart en gestopt.
En als je het zoals ik dus niet hebt opgemerkt is het doelbewust op tijd weer stop gezet.
Het gaat nu namelijk om een bedrag van €100 en dan start rechtsbijstand geen zaak.
In een kort gesprek met mijn rechtsbijstand, gaf die mij op dat moment al gelijk, maar het bedrag is simpelweg te laag om een procedure te starten.
Ik vind het super triest dat Vodafone zo met haar (vaste) klanten om gaat.
Ik had alleen vanuit dat punt al wel enige coulance verwacht, maar het enige wat ze doen is de deur voor je neus snoeihard dicht gooien.
Zelfs als je er een officiële klacht van maak reageren ze er al niet meer op, niet eens met een berichtje van "sorry, maar dit is al behandeld, dat pakken we niet nog eens op".
Ze laten een klacht dus gewoon links liggen, niks geen antwoord binnen 5 werkdagen.
Ik ben altijd zeer tevreden geweest over Vodafone, maar dit gaat onherroepelijk leiden tot een vertrouwensbreuk als ze niet over de brug willen komen met een gedegen antwoord (lever mij het bewijs dat ik die dienst ben aangegaan!) of enige blijk van begrip (want die was er naast de mensen aan de telefoon ook niet).
Leuk detail.....de 2 personen die ik erover heb gesproken over de telefoon wisten niet van de 2 maanden coulance regeling. Eén begon er niet over en de ander dacht dat het 3 maanden was.
Vodafone schiet in mijn ogen dus ernstig te kort en maakt het zich er te makkelijk en te zakelijk vanaf.
Dat zegt mij wel genoeg, het is een smerig zaakje.
Het riekt naar een extraatje verdienen via een achterdeurtje over de rug van (vaste) klanten.
Ik ben benieuwd of iemand een nog een reactie van Vodafone heeft gekregen of dat iedereen afgewimpeld is en of Radar hierin nog iets kan betekenen!?
Mvg,
Coen Nibbeling
De dienst is 5 maanden actief geweest zonder dat ik dit in de gaten had.
Ik had het uiteraard kunnen zien aan mijn rekeningen, maar die check ik heel eerlijk nauwelijks.
Zeker als je er niet op attent wordt gemaakt zoals bij Ziggo (toch een partner van Vodafone) wel het geval is.
Ik ben me niet bewust geweest van het aanmelden op deze dienst en ik kan er ook geen sms of wat dan ook van terug vinden.
Ook op mijn rekening is geen betaalde sms te vinden die de boel geactiveerd zou moeten hebben.
Kortom, totaal ongevraagd en ongewenst.
Vodafone heeft me eigenlijk heel snel afgewimpeld.
Ik ben zelf verantwoordelijk en had het maar op mijn rekeningen moeten zien (alleen daar dus!), de coulance van 2 maanden is al gepasseerd.
Na 2 contacten hierover is de case al gesloten en zal er door hen niet meer over naar mij gecorrespondeerd worden, wat ik er ook nog over meldt.
Zelfs een via de website opgestelde klacht werd niet beantwoord!!
Trieste zaak dus, de 2 reacties konden met 48 en 24 uur aan mij gegeven worden, verdomd snel dus!
Dat zegt mij dat Vodafone dondersgoed weet wat het betreft.
De dienst is vanzelf weer gestopt, want de rekeningen vanaf mei zijn schoon en toen had ik het nog niet opgemerkt.
Dat zegt me dus dat iemand heel bewust de dienst heeft gestart en gestopt.
En als je het zoals ik dus niet hebt opgemerkt is het doelbewust op tijd weer stop gezet.
Het gaat nu namelijk om een bedrag van €100 en dan start rechtsbijstand geen zaak.
In een kort gesprek met mijn rechtsbijstand, gaf die mij op dat moment al gelijk, maar het bedrag is simpelweg te laag om een procedure te starten.
Ik vind het super triest dat Vodafone zo met haar (vaste) klanten om gaat.
Ik had alleen vanuit dat punt al wel enige coulance verwacht, maar het enige wat ze doen is de deur voor je neus snoeihard dicht gooien.
Zelfs als je er een officiële klacht van maak reageren ze er al niet meer op, niet eens met een berichtje van "sorry, maar dit is al behandeld, dat pakken we niet nog eens op".
Ze laten een klacht dus gewoon links liggen, niks geen antwoord binnen 5 werkdagen.
Ik ben altijd zeer tevreden geweest over Vodafone, maar dit gaat onherroepelijk leiden tot een vertrouwensbreuk als ze niet over de brug willen komen met een gedegen antwoord (lever mij het bewijs dat ik die dienst ben aangegaan!) of enige blijk van begrip (want die was er naast de mensen aan de telefoon ook niet).
Leuk detail.....de 2 personen die ik erover heb gesproken over de telefoon wisten niet van de 2 maanden coulance regeling. Eén begon er niet over en de ander dacht dat het 3 maanden was.
Vodafone schiet in mijn ogen dus ernstig te kort en maakt het zich er te makkelijk en te zakelijk vanaf.
Dat zegt mij wel genoeg, het is een smerig zaakje.
Het riekt naar een extraatje verdienen via een achterdeurtje over de rug van (vaste) klanten.
Ik ben benieuwd of iemand een nog een reactie van Vodafone heeft gekregen of dat iedereen afgewimpeld is en of Radar hierin nog iets kan betekenen!?
Mvg,
Coen Nibbeling