Moneyman schreef: ↑12 aug 2020 10:56
Mwah. Zo klinkt het wel heel marginaal. Dat sluit niet aan met het beeld wat ik uit de medische wereld krijg.
Viroloog Christian Drosten heeft het eind juni al aangegeven en deze vakman baseert zijn uitspraken op wat hij in zijn lab in de Berliner Charité ontdekt. Verder hebben wij te veel contact met artsen en deze beroepsgroep ziet momenteel vooral patiënten met een milder verloop dan eerder dit jaar. Laatste aanwijzing is de ontwikkeling van de andere virussen in de Coronaviradae groep: ze sterven snel uit.
Jose2501 schreef: ↑12 aug 2020 12:01
Wat is er nou zo erg aan besmet te worden? Bij mij viel het reuze mee. En ik ken er nog veel meer. Ik ben juist blij dat ik het heb gehad.
Je maakt hier een denkfout: je gaat uit van jezelf en maakt het algemeen. Helaas heeft dit virus geen handleiding en protocol, waar het zich aan houdt. De één heeft nergens last van, een volgende heeft een heftig verloop en snel herstel, nummer drie juist een vrijwel symptoomloos verloop maar een langzaam herstel en de zwaardere gevallen hebben een eigen verhaal. Bijvoorbeeld wel koorts, maar geen problemen met de ademhaling, daarvoor een compleet ontregelde spijsvertering, zodat er nauwelijks voedingsstoffen worden opgenomen en je in een paar dagen tijd vreselijk afvalt.
Ga er alsjeblieft vanuit, dat je heel veel geluk hebt gehad.
Lowieze schreef: ↑12 aug 2020 13:10
Het probleem ligt meer in het feit dat veel mensen met een besmetting niet de juiste quarantaine maatregelen in acht nemen en zo een gevaar vormen voor de mensen voor wie een besmetting wel gevaarlijk is.
Na een besmetting word je zelf besmettelijk voor anderen, het meest op de dag voordat je symptomen krijgt. Zodra je ziekteverschijnselen hebt, wordt dit minder en als je stabiel bent, dan ben je geen gevaar meer voor een ander. Het risico zit vooral in de symptoomloze periode, want je voelt je nog goed en kunt nog alles.
Om hier meer grip op te krijgen, heb je eigenlijk beeld nodig van de ogen van de vers besmette personen. Nog voor de eerste symptomen verandert de blik, de oogopslag. Iets troebeler, iets meer traanvocht, meer moeite om te focussen. Wie dit herkent, is het virus al een stap te snel af.
hebra98 schreef: ↑12 aug 2020 13:24
En met dubbeltesten krijg je een veel beter inzicht hoeveel er echt al besmet zijn geweest en kun je met de antilichamen test vast stellen of her-besmetting mogelijk is, door deze mensen te monitoren.
Ben het met je eens, dat momenteel dubbeltesten meer helpt, ook omdat dit voorjaar er veel te weinig is getest en er veel onder de radar is gebleven. Herbesmettingen zijn tot nu nergens bewezen, de mevrouw in het Rehoboth in Wapenveld zou wereldwijd de eerste patiënt zijn met een dubbele besmetting en Lowieze heeft hierboven al de terechte vraagtekens geplaatst.