Huiskamer
-
Re: Huiskamer
In China en Mongolië is ' de pest ' ook weer terug.
Ja wél hoor ........écht waar hoor ....stond écht in de Privé deze week ( die ik bij de kapper heb gelezen )
Ja wél hoor ........écht waar hoor ....stond écht in de Privé deze week ( die ik bij de kapper heb gelezen )
-
Na het zomerreces worden hopelijk Kamervragen gesteld over het verdwijnen van ons culturele erfgoed: trekdrop.
Snoepmultinational Haribo nam Nederlands familiebedrijf Hoepman over, de grondlegger van dit product. En het is gedaan met trekdrop.
Snoepmultinational Haribo nam Nederlands familiebedrijf Hoepman over, de grondlegger van dit product. En het is gedaan met trekdrop.
moederslink
vindt dit leuk
Laten "ze in Den Haag" daar eens wat aan doen! Ons cultureel erfgoed wordt verkwanseld! En het halve koek- en snoepschap ligt vol met Duitse gelatine en Amerikaanse hondenbisquits! Koeien krijgen tóch extra eiwit! Maar onze trekdrop zou moeten verdwijnen? Dat pikken we niet! Aanstaande zaterdag trekken we naar Den Haag! Ze trekken zich pas iets van ons aan als wij droptrekkers door de straten trekken! Sluit je aan bij de Trekdrop Defence Force!
Bob Schurkjens
, moederslink
en Moneyman
vinden dit leuk
Goed idee. Laten we dan als blijk van solidariteit allemaal ons gezicht zwart schminken. Dát zal was discussie oproepen
Nijogeth
vindt dit leuk
-
" HAMSTEREEEEEEEN "
-
Ehh... misschien een beetje dom,maar ik heb geen idee hoe trekdrop eruit ziet of hoe het smaakt.....
-
Tsja, dan ben je nu te laat...
Zo is het leven.
Zo is het leven.
-
Boehoe snif!!
Zwart (vandaar ook het idee van Moneyman om onze gezichten zwart te schminken, als ode aan de trekdrop), langwerpig en rekbaar.scharrelschipper schreef: ↑20 aug 2020 10:59Ehh... misschien een beetje dom,maar ik heb geen idee hoe trekdrop eruit ziet of hoe het smaakt.....
Maar eerlijk gezegd heb ik er niet heel erg veel mee. Mijn moeder vond het altijd erg lekker, dus misschien is het iets van een wat oudere generatie?
-
Zou kunnen. In het krantenarchief komt het - als ik goed heb gezocht - voor het eerst voor in 1970:
https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd: ... eg21:a0370
Ik mocht als kind voor 5 cent snoep kopen als ik voor mijn broer sigaretten ging halen. Toen was trekdrop er ook al, dat was begin jaren ‘60.Bob Schurkjens schreef: ↑20 aug 2020 12:57Zou kunnen. In het krantenarchief komt het - als ik goed heb gezocht - voor het eerst voor in 1970:
Bob Schurkjens
en moederslink
vinden dit leuk
Ligt het aan mij of is dat topic over die Skoda nu weg gehaald? Is natuurlijk beter voor de verkoop.
Trekdrop was er al vóór 1960. Wellicht al vanaf 1950.
-
Stelletje dropveters...
Nee, nee, dropveters zijn niet te vergelijken met trekdrop. Trekdrop is rechthoekig en zoet. Dropveters zijn rond en volgens mij zout.
-
Dropveters? Sorry, maar daar haal ik mijn neus voor op. Maak me daar ajb nooit voor wakker.
-
Hoe leuk was dat! Allebei het eind vd veter in de mond en dan al kauwend naar elkaar toe en dan
DE ZOEN .
DE ZOEN .
Ja, ja, als het maar seks is.moederslink schreef: ↑20 aug 2020 16:31Hoe leuk was dat! Allebei het eind vd veter in de mond en dan al kauwend naar elkaar toe en dan
DE ZOEN .