Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vermoed zo dat de TS niet zo tevreden was met de antwoorden. ;)

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Bob Schurkjens schreef:
20 aug 2020 11:01
Tsja, dan ben je nu te laat...

Zo is het leven.
Nog volop in de schappen vandaag ......Haribo trekdrop 😁

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zeker ouwe trekdrop waar de rek uit is.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat OM-topic met brieven voor de vorige bewoner ... ik heb zoiets omgekeerd met het CJIB. Vorig jaar 2 keer, dit jaar al 3 keer, dat mensen mij bellen voor een voorschot op hun salaris en als je vraagt, wat het probleem is, heeft het CJIB een bekeuring naar het oude adres gestuurd, zelfs de eerste en tweede verhoging, terwijl ze hun nieuwe adres echt rond de verhuizing aan de gemeente hebben doorgegeven. Wat is wijsheid hierin? Vragen of de Radar-redactie erin wil duiken of een topic openen of meer mensen dit is overkomen? Het is raar, dat verschillende overheidsdiensten niet de actuele adressen gebruiken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Raar verhaal. Het beleid bij het CJIB is dat, als de boete en aanmaning naar het verkeerde adres zijn gestuurd, de verhogingen niet betaald hoeven te worden. Dat gebeurt echter zelden, want er vindt altijd een BRP-check plaats bij verzending van iedere nieuwe boete. Iets klopt er dus niet in dit verhaal.

Jablan
Contacteer:

Moneyman schreef:
20 aug 2020 21:53
Dat gebeurt echter zelden, want er vindt altijd een BRP-check plaats bij verzending van iedere nieuwe boete.
Blijkbaar gebeurt die check niet bij het versturen van de verhogingen.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Even een vraagje. Wat zouden jullie doen als je in een bos aan het wandelen bent en er ligt ergens iemand op de grond, helemaal van de wereld? Er staan twee mensen bij die aan het helpen waren.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

mh73 schreef:
21 aug 2020 09:40
Even een vraagje. Wat zouden jullie doen als je in een bos aan het wandelen bent en er ligt ergens iemand op de grond, helemaal van de wereld? Er staan twee mensen bij die aan het helpen waren.
Vragen of je ergens mee kunt helpen? Eventueel 112 bellen.
Ik heb een keer iemand gezien die viel en duidelijk iets gebroken had. Er kwamen een heleboel mensen omheen staan maar niemand kwam op het idee om 112 te bellen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Idd, 112 bellen en hem voorzichtig in stabiele zijligging rollen , leg iets over hem heen en leg voorzichtig iets onder het hoofd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat dan alleen als die persoon bewusteloos is.

mh73

Dat laatste deden de mensen die voorbij kwamen inderdaad.

Ik had zelf toch even gevraagd of er hulp nodig was, dat had ik toch wel netjes gevonden. Dat zou ik zelf wel gedaan hebben.

Dochter kreeg een epileptische aanval in het bos. Het gaat nu weer goed met haar.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

mh73 schreef:
21 aug 2020 09:40
Als er al twee mensen bij staan, zou ik even polsen of ik nog iets kan doen, en zo nee, doorlopen. Beetje gaan staan kijken, of god verhoedde het, gaan staan filmen/vloggen whatever, zou ik niet gaan doen, het is geen sport waarbij je mensen moet gaan aan lopen moedigen ofzo.

mh73

Daar is ze ook erg bang voor, dat als ze het een keer krijgt op weg naar werk, dat niemand helpt maar men wel gaat staan filmen.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

mh73 schreef:
21 aug 2020 13:56
Daar is ze ook erg bang voor, dat als ze het een keer krijgt op weg naar werk, dat niemand helpt maar men wel gaat staan filmen.

Ik kan mij niet voorstellen dat niemand stopt om te kijken of ze wat kunnen doen. De meerderheid van de mensen is toch echt nog behulpzaam. Als zij regelmatig - zware - epilepsie aanvallen heeft, is dan een hulphond niets voor haar?

mh73

Ze is al eens flink onderuit gegaan - dat had niets met epilepsie te maken - in de tram, toen hielp ook niemand.

Ik ben daar vrij negatief over, gezien onze ervaringen. Rekening met elkaar houden, dat telt blijkbaar niet als je een beperking hebt.

De aanvallen zijn weliswaar vrij spectaculair af en toe, maar gewoonlijk van redelijk korte duur. We hebben tot nu toe maar 1 keer de spray hoeven te gebruiken.
Onze beide honden hebben geen aanleg, ik zie in ieder geval aan niets dat ze iets merken. Ze voelt ze zelf wel aankomen, dus dan kan ze altijd wel gaan zitten of liggen, dat scheelt.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
21 aug 2020 17:51
Off topic.
Het valt me op dat er zo veel buxus-struiken en - hagen (nagenoeg) dood zijn. Is dat alleen hier in mijn omgeving of ook elders in het land.

Wat zou de oorzaak zijn?
Buxusmot !!
Landelijk en een algemene ramp voor de buxus lefhebber.
Laatst gewijzigd door scontra op 21 aug 2020 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
21 aug 2020 17:51
Off topic.
Het valt me op dat er zo veel buxus-struiken en - hagen (nagenoeg) dood zijn. Is dat alleen hier in mijn omgeving of ook elders in het land.

Wat zou de oorzaak zijn?
Buxusrups/buxusmot. Hier in Noord-Holland heeft hij al heel wat aangericht.
In mijn straat worden al die aangetaste struikjes weg gehaald, bestrijden heeft meestal weinig zin.
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/planten ... n/buxusmot

witte angora

Klopt, hier in de Bollenstreek was het een jaar of drie geleden al aan de orde, sneller als verwacht. Ik heb dus ook alle buxushagen weggehaald.

Jablan
Contacteer:

scontra schreef:
21 aug 2020 17:56
Buxusmot !! Landelijk en een algemene ramp voor de buxus lefhebber.
Hier ook aangetroffen in ligusterhagen, rodondendrons en naaldhout. Coniferen, die ineens afsterven. Vermoedelijk een indirect gevolg van de warmte of droogte in de afgelopen jaren.

witte angora

Klopt, dat was hier ook. Maar je kunt het ook goed zien doordat het blad is opgevreten. Droogte doet dat niet.

Plaats reactie