LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24 aug 2020 14:54
Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Mijn zoon bestelde eind mei een smartphone bij Belsimpel ter waarde van 800 euro. Vlak voor dat deze geleverd zou worden zag hij dat er in de adressering een fout zat. Huisnummer 48b was 48a geworden. Wie deze fout heeft gemaakt is niet meer te achterhalen, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat hij het verkeerd heeft opgegeven. Nu zou de telefoon dus bij de buren bezorgd worden. Maar hij dacht dat dit wel goed zou komen. Het pakket is volgens PostNL / Europost inderdaad bij de buurvrouw afgeleverd. De buurvrouw beweert echter van niet. Er is al heel wat gebeld en gemaild. Maar de i-phone is blijkbaar in andere handen gekomen en jij hebt als rechtmatige eigenaar het nakijken. Kan dit zomaar?
Laatst gewijzigd door Radar op 24 aug 2020 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd
Reden: Titel verhelderd
Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Het moet te achterhalen zijn bij BelSimpel, tenminste als zij voor ontvangst laten tekenen.
hebra98
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12650
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Er moet dus een handtekening beschikbaar zijn.Heb je een toestel besteld, of een accessoire dat niet door de brievenbus past? Dan moet je aanwezig zijn op het moment van bezorging om je handtekening te zetten.
Een adres zal niet zomaar aangepast worden. Als uw zoon 48b ingegeven heeft, dan komt dit in heel het systeem terug. Er komen geen mensenhanden aan te pas die dit aan passen.
Of het wel of niet bezorgd is, is voor u en uw zoon niet na te gaan. De buren zullen het wel weten. Het enige dat gedaan kan worden is door Belsimpel een onderzoek laten starten bij PostNL.
Maar even heel zwart wit gedacht, een verkeerd huisnummer, zelf niet vooral naar Belsimpel gebeld dat er een fout in het huisnummer zit, bericht dat het is afgeleverd, maar niets ontvangen. In het verhaal zitten toch een aantal twijfelheden die niet in het voordeel van uw zoon werken. Ik zeg niet dat het opzet is, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat hij de schijn tegen heeft.
-
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Je moet je toch identificeren en tekenen voor ontvangst? Neem contact op met de leverancier en zeg dat je het toestel niet hebt ontvangen en laat ze het uitzoeken. Zelf kunt u niets meer doen.
Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Identificeren is zeker niet van toepassing als de ontvanger maar (normaliter) een handtekening of kruisje zet.
Alleen nu, met covid, zou de bezorger moeten vragen naar de 3 laatste cijfers van je ID.
Dan kan / mag de bezorger zelf tekenen.
De bezorger vraagt mij helemaal niets, ook niet als er getekend zou moeten worden.
Dus dat is geen enkele controle.
Alleen nu, met covid, zou de bezorger moeten vragen naar de 3 laatste cijfers van je ID.
Dan kan / mag de bezorger zelf tekenen.
De bezorger vraagt mij helemaal niets, ook niet als er getekend zou moeten worden.
Dus dat is geen enkele controle.
Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Moest er dan niet één cent gepind worden met de betaalpas met dezelfde naam als de bestelling?
Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Bij een internetbestelling, dus via website, wordt alles doorgezet zoals het door diegene aan het toetsenbord zit ingegeven wordt.
Gelet op het qwerty toetsenbord zitten de A en de B bepaald niet naast elkaar, dus een typefout kan je uitsluiten (tenzij er zoals bij mij thuis weleens een tamme valkparkiet een vierdaagse loopt).
Inderdaad is het absoluut normaal in de coronatijd dat je met de laatste 3 cijfers van je id de postbode/bezorger acccoord geeft tot tekenen. Het is dus wel te bewijzen dat pakketje x bezorgd is, maar als de buurvrouw het als een kado ziet en niet zegt te weten dan doe doe je daar niks aan.
Bij een abo + toestel komt er (al meerdere keren ervaren) een bode die je je pas/id card meegefotografeerd en je € 0,01 laat pinnen. Bij een pakketje afleveren door post.nl gebeurd dit niet.
Het totaalplaatje geeft bij mij aan dat er van begin af aan er een A is ingetoetst, en dat is de fout van diegene die de bestelling heeft gedaan. Wellicht dat de orderbevestiging naar het correcte email adres verzonden is en dat daarop een A of een B staat.
Gelet op het qwerty toetsenbord zitten de A en de B bepaald niet naast elkaar, dus een typefout kan je uitsluiten (tenzij er zoals bij mij thuis weleens een tamme valkparkiet een vierdaagse loopt).
Inderdaad is het absoluut normaal in de coronatijd dat je met de laatste 3 cijfers van je id de postbode/bezorger acccoord geeft tot tekenen. Het is dus wel te bewijzen dat pakketje x bezorgd is, maar als de buurvrouw het als een kado ziet en niet zegt te weten dan doe doe je daar niks aan.
Bij een abo + toestel komt er (al meerdere keren ervaren) een bode die je je pas/id card meegefotografeerd en je € 0,01 laat pinnen. Bij een pakketje afleveren door post.nl gebeurd dit niet.
Het totaalplaatje geeft bij mij aan dat er van begin af aan er een A is ingetoetst, en dat is de fout van diegene die de bestelling heeft gedaan. Wellicht dat de orderbevestiging naar het correcte email adres verzonden is en dat daarop een A of een B staat.
Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Wellicht een domme vraag, maar kan een telefoon op emei nummer getraceerd worden?
Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Wat heeft Europost met de verzending te maken? Zover als ik kan zien is dat alleen een postzegel/muntenhandelaarLobacopose schreef: ↑24 aug 2020 15:22Het pakket is volgens PostNL / Europost inderdaad bij de buurvrouw afgeleverd.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Wanneer je - bij welke webwinkel dan ook - een bestelling plaatst, krijg je binnen een paar minuten een bevestigingsmail.
Daar staat exact in a) wat je hebt besteld en b) waar de bestelling heen wordt gestuurd.
Het gaat hier om een bestelling van 800 euro. Zo'n bestelbevestiging lees je toch goed door?
Ik ga er van uit dat dit probleem is ontstaan door eigen onoplettendheid. En dat de webwinkel geen blaam treft.
Je kan de webwinkel om bewijs van aflevering vragen als dat online niet te vinden is.
Daar staat exact in a) wat je hebt besteld en b) waar de bestelling heen wordt gestuurd.
Het gaat hier om een bestelling van 800 euro. Zo'n bestelbevestiging lees je toch goed door?
Ik ga er van uit dat dit probleem is ontstaan door eigen onoplettendheid. En dat de webwinkel geen blaam treft.
Je kan de webwinkel om bewijs van aflevering vragen als dat online niet te vinden is.
Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Als de buurvrouw zegt niks te hebben ontvangen, zou ik toch Belsimpel vragen het uit te zoeken bij Post.nl
Mijn ervaring met Belsimpel zijn er goed.
Zeer duidelijke communicatie en snel en goed geleverd.
Ook de bestel bevestiging En verzend informatie altijd snel en duidelijk binnen.
Mijn ervaring met Belsimpel zijn er goed.
Zeer duidelijke communicatie en snel en goed geleverd.
Ook de bestel bevestiging En verzend informatie altijd snel en duidelijk binnen.
Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Bel je buurvrouw eens op haar mobiele nummer, misschien hoor je als je voor de deur staat je eigen nieuwe telefoon !
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24 aug 2020 14:54
Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Ik zie veel reacties die de fout in de adressering als hoofdoorzaak aanwijzen. Het is niet aannemelijk dat het een typefout is, zoals ook werd opgemerkt. Maar het kan natuurlijk een vergissing van mijn zoon zijn.
Navraag bij PostNL leert dat het dus kan dat een pakket bezorgd wordt zonder id-controle of wat dan ook. Alleen een krabbel is voldoende. Het hangt volgens PostNL af van de afzender (Belsimpel dus). Die bepaalt de aflevervoorwaarden. Voor een telefoon van nog geen kwart van de prijs, besteld bij Mobiel.nl, moest ik mijn id-bewijs laten zien.
Overigens is Europost een bedrijf wat voor PostNL werkt als ik het goed begrepen heb.
Navraag bij PostNL leert dat het dus kan dat een pakket bezorgd wordt zonder id-controle of wat dan ook. Alleen een krabbel is voldoende. Het hangt volgens PostNL af van de afzender (Belsimpel dus). Die bepaalt de aflevervoorwaarden. Voor een telefoon van nog geen kwart van de prijs, besteld bij Mobiel.nl, moest ik mijn id-bewijs laten zien.
Overigens is Europost een bedrijf wat voor PostNL werkt als ik het goed begrepen heb.
Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Kunt u wel aangeven welk adres op de bevestiging van de bestelling staat?
(of heb ik daar overheen gelezen, was al wel eerder een vraag)
Ik kan me niet voorstellen dat er niet ook een factuur is verstuurd, nadat het pakket afgegeven is, op welk adres dan ook.
Die gaan naar een email adres, dus kan niet het verkeerde adres zijn, toch?
(of heb ik daar overheen gelezen, was al wel eerder een vraag)
Ik kan me niet voorstellen dat er niet ook een factuur is verstuurd, nadat het pakket afgegeven is, op welk adres dan ook.
Die gaan naar een email adres, dus kan niet het verkeerde adres zijn, toch?
Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Je besteld, je krijgt de vraag hoe je wilt betalen, je krijgt de vraag of het aflever adres hetzelfde is als het factuuradres.
Na bestellen en betalen krijg je een bevestiging mail waar alles nog een keer te controleren is.
Zelf heb ik de post.nl app dus kan het pakket volgen.
Dus nogmaals de vraag staat het adres goed op de bevestiging van Belsimpel ?
Na bestellen en betalen krijg je een bevestiging mail waar alles nog een keer te controleren is.
Zelf heb ik de post.nl app dus kan het pakket volgen.
Dus nogmaals de vraag staat het adres goed op de bevestiging van Belsimpel ?
-
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Inderdaad. Ik heb afgelopen week ook een pakketje gehad waarvoor (eigenlijk door mij) getekend moest worden.hebra98 schreef: ↑24 aug 2020 18:37Identificeren is zeker niet van toepassing als de ontvanger maar (normaliter) een handtekening of kruisje zet.
Alleen nu, met covid, zou de bezorger moeten vragen naar de 3 laatste cijfers van je ID.
Dan kan / mag de bezorger zelf tekenen.
De bezorger vraagt mij helemaal niets, ook niet als er getekend zou moeten worden.
Dus dat is geen enkele controle.
Post.nl vroeg of ze de laatste 3 cijfers van mijn ID mochten, zodat de bezorger zelf kon tekenen.
Natuurlijk gaf ik die niet. Dan is in de toekomst het hek van de dam: onwaarschijnlijk dat ze dat maar 1x gebruiken!
Vervolgens komt de bezorger, en die zegt dat "ivm corona" zij zelf wel even tekent.
Kortom: die handtekening die post.nl moet hebben is geen knip voor de neus waard. Die zetten ze zelf.
(Dan hoef jij niet eens thuis te zijn, en zij kunnen het pakket gewoon in de brievenbus gooien of.... zelf mee naar huis nemen.)