Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

mh73 schreef:
21 aug 2020 17:52
Ze is al eens flink onderuit gegaan - dat had niets met epilepsie te maken - in de tram, toen hielp ook niemand.

Ik ben daar vrij negatief over, gezien onze ervaringen. Rekening met elkaar houden, dat telt blijkbaar niet als je een beperking hebt.

De aanvallen zijn weliswaar vrij spectaculair af en toe, maar gewoonlijk van redelijk korte duur. We hebben tot nu toe maar 1 keer de spray hoeven te gebruiken.
Onze beide honden hebben geen aanleg, ik zie in ieder geval aan niets dat ze iets merken. Ze voelt ze zelf wel aankomen, dus dan kan ze altijd wel gaan zitten of liggen, dat scheelt.
Honden moeten daar speciaal op getraind worden, niet elke hond is daar geschikt voor.
Zulke honden noemen ze dan epilepsie-hulphonden.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik kan me niet voorstellen dat je daar zomaar aan voorbij loopt. Een jaar geleden kwam ik midden in de nacht twee jongedames tegen, waarvan er 1 een paniekaanval had. Die lag op de grond naar adem te happen en haar vriendin zat er naast, duidelijk in paniek. Ik heb geen moment getwijfeld en ben er naartoe gelopen en heb gevraagd of ik kon helpen. Ik kan me geen moment indenken waarop je dat niet zou doen (al zijn er mensen die direct in paniek raken en die kunnen beter wegblijven in zo'n geval).

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als de buxus door de rups van de buxusmot wordt aangevreten, zitten de struiken meestal ook vol met spinsel; ziet er nogal vies uit.
Het kan ook om een schimmel gaan. Als er bruine, verdorde blaadjes aan de struik hangen, is het volutella. Als je er snel bij bent is dat nog wel te bestrijden, maar voor je het weet is je hele Franse renaissancetuin naar de filistijnen.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Nijogeth schreef:
21 aug 2020 18:42
Ik kan me niet voorstellen dat je daar zomaar aan voorbij loopt.....

Je zou het denken hè, maar ze is nu 20 en we hebben toch al heel wat lompheid, ongeïnteresseerdheid en erger gezien in die jaren.

Het kan ook anders hoor, een aantal jaar geleden in Duitsland bij een wandeling in steil terrein. 'Zullen we je helpen? Nee, ik kan het alleen wel'. Ging ze compleet over de kop over de steentjes. Toen kwam er een hele Duitse familie helpen, die pas verder gingen toen bleek dat de schade maar een paar schaafwondjes was. Kwamen we verderop die familie weer tegen, was die mevrouw gevallen en die had duidelijk haar arm gebroken. Toen hebben wij de helpende hand geboden uiteraard.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Zo ik ben wat dagen weggeweest en ik zie wel dat ik wél wat bij te lezen heb :D .

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij de Jumbo vanavond gewoon haribo trekdrop kunnen kopen. Verbijsterend.
:?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

De Jumbo loopt 20 jaar achter, dat scheelt. :D

Nijogeth

witte angora schreef:
24 aug 2020 22:15
De Jumbo loopt 20 jaar achter, dat scheelt. :D
Daar koop ik dan ook altijd mijn schimmelkaas. Heel raar dat er altijd 'jong' op de verpakking staat.

Nijogeth

Nu willen een aantal organisaties een rechtzaak eisen tegen Lex Gaarthuis, een radio-dj die het nummer 'voorkomen is beter dan Chinezen' uitbracht tijdens carnaval. Ik dacht altijd dat humor wel gewaardeerd kon worden in de Chinese gemeenschap, maar schijnbaar is dat ook verdwenen. Wel jammer dat men ook deze vrijheden af wil nemen, door humor te gaan censureren.

witte angora

Sja, de Belgenmoppen van vroeger waren op een gegeven moment ook 'not done'. Die hoor je al in geen eeuwigheid meer. Misschien is het inderdaad tijd om Chinezenliedjes af te schaffen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als je bijna dagelijks "leuke grapjes" hoort in de categorie "sambal bij", dan gaat de lol
er rap af.

Bob Schurkjens

In elk geintje zit een seintje. Waar trek jij de grens? Zodra mensen zich onveilig gaan voelen door jouw humor, is er wel een grens overschreden.

Vond het gesprek tussen Simone en Youp hierover verhelderend:

https://youtu.be/DhuOytjenq4

PS: gratis reclamevrij Youtube? download Youtube Vanced.

witte angora

Sja, maar het OMT leest dan ook geen nieuwspaal. De suffies. 8)

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
25 aug 2020 18:47
In elk geintje zit een seintje. Waar trek jij de grens? Zodra mensen zich onveilig gaan voelen door jouw humor, is er wel een grens overschreden.
Mag ik in dat kader dit zeer lezenswaardige artikel aanbevelen?
https://decorrespondent.nl/11451/wat-ik ... BAdujKquTs

witte angora

Zeker een heel leeswaardig artikel, Moneyman, ik ben er blij mee. Het geeft eigenlijk voor een groot deel de standpunten weer die ik niet zo heel lang geleden gevormd had.

Rascisme zit niet in Zwarte Piet, Moorkoppen of wat dan ook. Rascisme zit in onze hoofden. Kun je dat er uit halen, dan verdwijnen Zwarte Piet, Moorkoppen en al het andere vanzelf wel. Omdat mensen begrijpen dat het kwetsend over kan komen. Maar hoe haal je rascisme uit onze hoofden? Juist, dat begint met bewustwording. Daar ontbreekt het nogal eens aan. Want als mensen zich ervan bewust waren, hadden ze er al lang wat aan gedaan.

Dat is volgens mij de kern van wat Rob Wijnberg probeert te vertellen.

Nijogeth

In mijn ogen zit er nog altijd een andere kant aan het verhaal. Het is ook de instelling die wat doet. Bij BLM en KOZP heb ik vaak het idee dat zij als volgt redeneren:
Een blanke man die succesvol is heeft dat te danken aan zijn huidskleur, terwijl een blanke man die niet succesvol is gewoon een slechte instelling en een gebrek aan talent heeft. Als een donkere man succesvol is, dan komt dat door hard werken en talent, terwijl een gebrek aan succes komt door de huidskleur.

Ten eerste zal vanaf de andere kant niet gezegd moeten worden dat er een wit privilege is. Dat is totale onzin. In een volledig blanke samenleving zijn er ook groeperingen die achtergesteld zijn, iets wat vaak te maken heeft met achtergronden (rijk of arm bijvoorbeeld), opleiding en instelling.

In mijn ogen is er geen institutioneel racisme meer. Wel een achterstand die tijd nodig heeft om goed gemaakt te worden. Dat kan niet door positief racisme, dat heeft gewoon tijd nodig. Als het percentage arme donkere mensen nu groter is dan het percentage arme blanke mensen, dan zijn de kansen voor deze donkere mensen inderdaad kleiner, maar dit verandert alleen door tijd, niet door tegen alles aan te schoppen en te gaan rellen.

Het plaatje is veel groter. Echter is humor om stereotyperingen iets dat we niet moeten gaan uitbannen. We kunnen niet allemaal hetzelfde zijn en we moeten de verschillen kunnen omarmen. Daarbij weet iedereen wel dat stereotyperingen niet echt zijn, maar een uitvergroot plaatje.

witte angora

Vanmiddag een andere weegschaal gekocht. Een analoge, Komt: de digitale weet niet wat hij met me aan moet. Per dag kan mijn gewicht zo'n anderhalve kilo verschillen. En vorige week bij de dokter was ik ineens anderhalve kilo lichter dan mijn eigen weegschaal die ochtend aangaf.

Dus: vanmiddag bij de Blokker een andere gehaald, met best wel goede reviews, nog in de reclame ook. De oude digitale en de nieuwe analoge vergeleken. En wat denk je? Anderhalve kilo lichter.

Ben blij met dat ding. :D

Bob Schurkjens

Apple heeft ook een gratis weeg app. Je hoeft dan alleen maar op je iPhone te gaan staan.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
25 aug 2020 21:48
In mijn ogen is er geen institutioneel racisme meer.
Was het maar waar. Alleen al de Belastingdienst (en vele, vele onderzoeken) bewijzen het tegendeel.

witte angora

De iPhone kent maar twee uitkomsten: hoor je niks, dan is het goed. Hoor je 'krak', dan ben je te zwaar.

Plaats reactie