LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

In dat geval kun je pas 2 weken nadat code oranje is opgeheven weer aan het werk. :wink: Of dat juridisch houdbaar is weet ik niet. Maar goed, nog een weekje, en je bent er weg,

JozJan
Berichten: 1038
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door JozJan »

Is thuiswerken geen optie dan? Dat maakt zo'n quarantaine een stuk makkelijker

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zit er verder niet mee. Ben nog wat vakantiedagen op aan het maken. Ik vond het gewoon raar om dat zo neer te zetten. Als je dat als advies hanteert als bedrijf, wil je dus eigenlijk dat jouw werknemers dat advies niet opvolgen en liegen over waar ze op vakantie zijn geweest.

Want stel, je zit in Spanje en dat is code geel, vervolgens verandert men dit naar code oranje terwijl je er zit. Dan ga je vervolgens toch niet 2 weken onbetaald thuis zitten? Dan zeg je gewoon dat je niet weg bent geweest of naar een gebied dat code geel was en ga je gewoon werken.

Overigens is het een werkgever waarbij niet thuis gewerkt kan worden. Misschien de mensen op kantoor, maar 90% van de werknemers zal daar niet zitten.

Moneyman
Berichten: 31247
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
26 aug 2020 10:57
Want stel, je zit in Spanje en dat is code geel, vervolgens verandert men dit naar code oranje terwijl je er zit. Dan ga je vervolgens toch niet 2 weken onbetaald thuis zitten? Dan zeg je gewoon dat je niet weg bent geweest of naar een gebied dat code geel was en ga je gewoon werken.
Mag ik hier het mijne van vinden?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

En zo worden alle eventuele besmettingen dus weer ons land binnengehaald. 🤒

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
26 aug 2020 10:57
Ik zit er verder niet mee. Ben nog wat vakantiedagen op aan het maken. Ik vond het gewoon raar om dat zo neer te zetten. Als je dat als advies hanteert als bedrijf, wil je dus eigenlijk dat jouw werknemers dat advies niet opvolgen en liegen over waar ze op vakantie zijn geweest.
Strak plan. Alleen: je moet dan geen foto's op fb zetten, om wat te noemen. En als je zegt dat je ergens anders was, zul je wel van de hoed en de rand moeten weten hoe het daar is. Stel dat er net een collega exact daar is geweest, of de zwager van je werkgever heeft daar een appartement, om wat te noemen...

De waarheid is niet zo moeilijk om te onthouden. Maar jarenlang een leugen onthouden, iets wat nooit is gebeurd... vroeg of laat vallen mensen toch wel een keer door de mand. :wink:

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
26 aug 2020 10:57
Ik zit er verder niet mee. Ben nog wat vakantiedagen op aan het maken. Ik vond het gewoon raar om dat zo neer te zetten. Als je dat als advies hanteert als bedrijf, wil je dus eigenlijk dat jouw werknemers dat advies niet opvolgen en liegen over waar ze op vakantie zijn geweest.

Want stel, je zit in Spanje en dat is code geel, vervolgens verandert men dit naar code oranje terwijl je er zit. Dan ga je vervolgens toch niet 2 weken onbetaald thuis zitten? Dan zeg je gewoon dat je niet weg bent geweest of naar een gebied dat code geel was en ga je gewoon werken.

Overigens is het een werkgever waarbij niet thuis gewerkt kan worden. Misschien de mensen op kantoor, maar 90% van de werknemers zal daar niet zitten.
Die houding past wel bij de rest van uw opvattingen.

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
26 aug 2020 11:00
Nijogeth schreef:
26 aug 2020 10:57
Want stel, je zit in Spanje en dat is code geel, vervolgens verandert men dit naar code oranje terwijl je er zit. Dan ga je vervolgens toch niet 2 weken onbetaald thuis zitten? Dan zeg je gewoon dat je niet weg bent geweest of naar een gebied dat code geel was en ga je gewoon werken.
Mag ik hier het mijne van vinden?
Dat mag uiteraard. Ik zeg het gewoon zoals het is, er zijn namelijk mensen die die 2 weken loon niet kunnen missen. Zeker niet als ze net een dure vakantie hebben gehad.

En Lady, u heeft weer een stok om mee te slaan gevonden. Leuk dat u weer inhoudelijk reageert.

Moneyman
Berichten: 31247
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

@Nijogeth: ik denk ook dat het zal gebeuren, zeker in de situatie die je omschrijft. Maar dat maakt niet dat dat geen uiterst onwenselijke, onverantwoordelijke en asociale keuze zou zijn.

@ Lady: ik geloof niet dat Nijogeth dit als zijn keuze ziet, volgens mij zegt hij slechts dat mensen zo zullen denken en handelen. En dat is helaas terecht, ben ik bang.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Quote
@ Lady: ik geloof niet dat Nijogeth dit als zijn keuze ziet, volgens mij zegt hij slechts dat mensen zo zullen denken en handelen. En dat is helaas terecht, ben ik bang.quote

En dat alleen omdat hij nu niet in Spanje zit.

ZeerPrivé
Berichten: 6129
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik heb van diverse mensen, werkzaam in de ouderenzorg, gehoord dat ook zij zo'n brief hebben ontvangen. De managers zullen een paar weken salaris wel kunnen missen, maar de mensen aan het bed, in de keuken of in de schoonmaak natuurlijk niet. Met zo'n maatregel wordt vanzelfsprekend in de hand gewerkt dat de medewerkers gewoon aan het werk gaan. En dat kan ik helemaal begrijpen. Wat ik niet kan begrijpen, is deze maatregel, ingevoerd door mensen die van een paar euro's moeten missen, geen nacht wakker zullen liggen.

Moneyman
Berichten: 31247
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
26 aug 2020 11:51
Quote @ Lady: ik geloof niet dat Nijogeth dit als zijn keuze ziet, volgens mij zegt hij slechts dat mensen zo zullen denken en handelen. En dat is helaas terecht, ben ik bang.quote

En dat alleen omdat hij nu niet in Spanje zit.
Dat is natuurlijk niet meer dan jouw eigen invulling. Lijkt me niet handig de discussie daarmee te vervuilen.

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Sorry dat ik het zeg, Lady, je bent wel weer op dreef. Misschien even een lekkere bak thee zetten? Gaat het met lopen intussen wat beter, trouwens?

Lowieze
Berichten: 6883
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
26 aug 2020 11:55
Ik heb van diverse mensen, werkzaam in de ouderenzorg, gehoord dat ook zij zo'n brief hebben ontvangen. De managers zullen een paar weken salaris wel kunnen missen, maar de mensen aan het bed, in de keuken of in de schoonmaak natuurlijk niet. Met zo'n maatregel wordt vanzelfsprekend in de hand gewerkt dat de medewerkers gewoon aan het werk gaan. En dat kan ik helemaal begrijpen. Wat ik niet kan begrijpen, is deze maatregel, ingevoerd door mensen die van een paar euro's moeten missen, geen nacht wakker zullen liggen.
Maar als je deze maatregelen van te voren weet, is het dan niet je eigen risico en verantwoordelijkheid door toch naar het buitenland op vakantie te gaan?

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Uhm, je vergeet dat ik al 2x in quarantaine ben geweest.

ZeerPrivé
Berichten: 6129
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@Lowieze, de 'landkleur' kan zomaar van groen-geel-oranje gaan. Bovendien zijn in de zorgsector veel mensen werkzaam met Marokkaanse of Turkse roots, die graag na al die maanden hun familie weer eens willen zien.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@witte angora

Ik zit aan de koffie. Lopen gaat nog niet best.

@moneyman

Dat Nijogeth dat niet als zijn keuze ziet, is uw mening.

Lowieze
Berichten: 6883
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
26 aug 2020 12:21
@Lowieze, de 'landkleur' kan zomaar van groen-geel-oranje gaan. Bovendien zijn in de zorgsector veel mensen werkzaam met Marokkaanse of Turkse roots, die graag na al die maanden hun familie weer eens willen zien.
Oké, maar je weet van te voren de eventuele gevolgen dan toch?
Ik wil ook graag naar mijn familie, heb ik ook al sinds vorig jaar niet meer gezien.

ZeerPrivé
Berichten: 6129
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
26 aug 2020 12:36
ZeerPrivé schreef:
26 aug 2020 12:21
@Lowieze, de 'landkleur' kan zomaar van groen-geel-oranje gaan. Bovendien zijn in de zorgsector veel mensen werkzaam met Marokkaanse of Turkse roots, die graag na al die maanden hun familie weer eens willen zien.
Oké, maar je weet van te voren de eventuele gevolgen dan toch?
Ik wil ook graag naar mijn familie, heb ik ook al sinds vorig jaar niet meer gezien.
Ja, vlak voor de vakantieperiode hebben ze die brief gekregen. Ja, en natuurlijk nemen ze zelf de gok, net als veel andere vakantiegangers. Het verloop van Corona laat (of liet) zich niet echt voorspellen. Zo is het groen, zo is het oranje of andersom.
Vraag me wel af hoe dat dan zit, als het land waarin ze zijn in die paar weken van geel-oranje naar groen gaat. Dus weer groen als je naar huis toe gaat.

ZeerPrivé
Berichten: 6129
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Overigens is één van mijn buren recent overleden aan een hartstilstand (nog geen 50) door een miskleun van zijn huisarts. Hij moest maar in quarantaine, want hij hoestte en was erg kortademig, dus zal wel Corona zijn. Foutje, bedankt.

Gesloten