Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
25 aug 2020 22:01
Dat lijkt me wel wat.
Met een andere weegschaal zou ik dus aantrekkelijker worden voor de aarde.
Er moet bij mij een kilo of 15 af. Ik zit er nu aan te denken iedere week een andere te kopen. Met een week of 10 moet het dan goed zijn. :D

Maar, ik zat me van de week al te bedenken, en ik denk ook wel dat het zo is: het gaat een hoop weegstress schelen. De oude weegt per 100 gram, dus iedere dag zit je te stressen dat je iets zwaarder of lichter bent. De nieuwe gaat per kilo, en een halve is ook nog wel zichtbaar. Het heeft dus geen enkel nut om iedere dag op dat ding te stappen. Je ziet toch geen resultaat, vergeleken met de dag ervoor.
Laatst gewijzigd door witte angora op 25 aug 2020 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Na veel wikken en wegen ga ik toch maar beginnen aan de opleiding die ik al langere tijd op het oog had.

Mag ik dus vanmiddag op de introductiemiddag (in de stromende regen) tussen alle jongere studenten zo'n klimrek van touw beklimmen. Zie je iedereen soepeltjes van touw naar touw klimmen terwijl er bij mij toch wat onderdelen protesteerden. Ja, het is wat.

Dus als jullie mij wat minder langs zien komen hier, dan zit ik met mijn neus in de boeken!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En niet in het klimrek?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Of teveel spierpijn?
Heel veel succes mh73!!!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
25 aug 2020 22:14
Nijogeth schreef:
25 aug 2020 21:48
In mijn ogen is er geen institutioneel racisme meer.
Was het maar waar. Alleen al de Belastingdienst (en vele, vele onderzoeken) bewijzen het tegendeel.
Is dat racisme? Of juist het gebruik van statistieken om het proces (en de pakkans van belastingfraude) te verbeteren? Zo simpel is het namelijk allemaal niet.

Is het feit dat het grootste deel van de basketballers in de NBA donker zijn dan ook racisme? Of heeft dat met achtergrond (er wordt veel meer gebasketbald in wijken met overheersend donkere mensen), talent en fysiek te maken?

Overigens niet perse een goede vergelijking, maar je kan niet overal racisme in zien, zeker niet als er statistieken bekend zijn die er gewoon op wijzen dat bepaalde keuzes vrij logisch zijn. Pas als die statistieken er niet zijn, kun je spreken over racisme.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
25 aug 2020 22:57
Moneyman schreef:
25 aug 2020 22:14
Nijogeth schreef:
25 aug 2020 21:48
In mijn ogen is er geen institutioneel racisme meer.
Was het maar waar. Alleen al de Belastingdienst (en vele, vele onderzoeken) bewijzen het tegendeel.
Is dat racisme? Of juist het gebruik van statistieken om het proces (en de pakkans van belastingfraude) te verbeteren? Zo simpel is het namelijk allemaal niet.
Ja, dat is evident racisme. De gerede aanleiding ontbrak namelijk vaak volledig.

Natuurlijk is niet alles racisme. Jouw voorbeeld van de NBA is een mooie (en dat geldt voor heel veel sporten): daarbij is juist uitdrukkelijk sprake van aantoonbare eigenschappen die zorgen dat iemand geselecteerd wordt voor een bepaald team. Simpelweg: als je maar goed genoeg bent, komt je er wel, ongeacht huidskleur. En dat fysieke (eventueel ras-gebonden) eigenschappen er, net als cultuur, achtergrond en opvoeding enz) voor zorgen dat iemand beter in staat is om iets specifieks te doen (of dat nou basketballen, hardlopen, diepzeeduiken of whatever is), is ook geen probleem. Het gaat pas fout als je los van die objectief waarneembare eigenschappen er subjectieve elementen aan toevoegt, zodat enkel het ras, het land van herkomst of de kleur van de huid al bepalend wordt.

En ja, het is lastig. En er is geen harde grens. Ik heb zelf al vaker gezegd dat het gebruik van intuïtie en profilering niet automatisch racisme is, sterker: dat dat soms keihard nodig is.

Uiteindelijk kan je, bottom line, misschien helemaal niet voor een ander bepalen of iets racisme is, maar kan je alleen je eigen handelen en motivatie beoordelen.

En dan ben ik weer terug bij het artikel van Rob.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Fantastisch idee om je kind met een opblaasding in zee te laten https://www.ad.nl/video/meisje-4-uit-ze ... ot~p165081

Ridder777

Ongelezen bericht door Ridder777 »

klein vraagje hoe voeg ik iets doe een foto?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
26 aug 2020 14:46
Fantastisch idee om je kind met een opblaasding in zee te laten https://www.ad.nl/video/meisje-4-uit-ze ... ot~p165081
Dat kleintje was al véél te ver afgedreven.
Onbegrijpelijk dat die ouders dat niet al veel eerder in de gaten hadden en een Gods wonder dat dat meisje niet overboord is gekukeld door paniek of zo.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@moederslink, dat laatste dacht ik ook aan. Dan was het over en uit geweest. Ik zie hier aan het strand ook wel eens kleintjes in zee dobbelen met zo'n ding, ik waarschuw altijd ouders voor het gevaar, maar ja ze letten echt goed op hoor...

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ridder777 schreef:
26 aug 2020 14:58
klein vraagje hoe voeg ik iets doe een foto?
>>
Ik twijfel ... :? :?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
26 aug 2020 14:59
ZeerPrivé schreef:
26 aug 2020 14:46
Dat kleintje was al véél te ver afgedreven.
Onbegrijpelijk dat die ouders dat niet al veel eerder in de gaten hadden en een Gods wonder dat dat meisje niet overboord is gekukeld door paniek of zo.
Ja bizar... ik kreeg buikpijn toen ik ernaar keek! Dat kind was 4!!

Ridder777

Ongelezen bericht door Ridder777 »

klein vraagje...
op buienradar staat dit:

neerslag 0,1 mm Vlaardingen.
Betekent dat 0,1 mm in heel VLD of per vierkante meter en in hoeveel uur?
het lijkt mij 0,1 mm per m2 in 1 uur???
Help mij ik snap er geen pepernoot van.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

We hebben allemaal wel eens moeite om iets te begrijpen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het betekent dat je je regenpak aan moet trekken.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zo , pas maar op ,zou maar zwembandjes om doen .

Bob Schurkjens

Want je zal toch maar verdrinken in een plas regen.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
28 aug 2020 18:14
Niet negatief doen over het hemelwater,want zonder of met te weinig water ben ik uitgewerkt :wink:

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
28 aug 2020 18:29
Bob Schurkjens schreef:
28 aug 2020 18:14
Niet negatief doen over het hemelwater,want zonder of met te weinig water ben ik uitgewerkt :wink:
Alle r/z**egen komt van boven, als het van onder komt dan staat mijn grondwaterpomp aan !

**doorhalen naar eigen behoefte ! Voor dat laatste heb je dan weer spoelwater nodig.

Waar zouden we zijn, zonder het water uit de Rijn ?

Bob Schurkjens

Afbeelding

Opeten dan maar

Plaats reactie