LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Begeleid wonen bij Philadelphia.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Petra001
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2019 12:35

Begeleid wonen bij Philadelphia.

Ongelezen bericht door Petra001 »

Ik wil graag in mijn bericht neutraal blijven. Ik ben sinds januari 2020 beschermd gaan wonen bij Philadelphia en er zijn zoveel dingen
Beloofd en er is niks van waar gemaakt. Om mijn heen staat ook een curator en zit in een visuele cirkel nergens is een uitgang niemand luister zelf een vertrouwen persoon kan mijn niet helpen.

Graag tips naar een goeie advocaat, want ik weet het niet meer.

Moneyman
Berichten: 30266
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Begeleid wonen bij Philadelphia.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat doet je curator in dit (vervelende) geheel? Die zou voor jou actie moeten ondernemen. Zonder diens toestemming kan je ook niet zomaar naar een advocaat.

witte angora
Berichten: 30952
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Begeleid wonen bij Philadelphia.

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb je een goede vriend of vriendin die naar je kan luisteren? Vaak kan het al helpen als je je verhaal aan iemand kwijt kan.

Wat zou je eigenlijk willen bereiken? Een andere mentor/curator, een oplossing voor de dingen waar je tegen aan loopt, wil je naar een andere woongroep?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Begeleid wonen bij Philadelphia.

Ongelezen bericht door moederslink »

Petra, je hebt ook een probleem met Finta bewindvoering.
Het zal allemaal niet meevallen , maar kijk eens of je een mentor kunt krijgen.
Zie een vertrouwd persoon als mentor aan te stellen.
Dat loopt ook via de rechtbank.
Zij of hij komt als het goed is voor jouw belangen op.
Ook bij begeleid wonen zul je vast een PB er hebben, een persoonlijke begeleider.
Samen met zo.n mentor en in overleg met jou , kunnen er dingen besproken worden en hopelijk kan er iets veranderd worden.
Een goeie beschermde woonplek vinden is heel lastig, er is bijna nergens plaats.

Een advocaat zul je zelf moeten zoeken en daar zul je wel een toevoeging ( Pro-Deo) voor kunnen krijgen. Zoek eens op internet daar bij jou in de buurt , iemand die ervaring heeft met mensen die bv een GGZ verleden hebben en klachten over de hulpverlening hebben.
De intake is vaak gratis en ga je met hem of haar door dan wordt er een toevoeging aangevraagd.

Koning Klant1
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 aug 2020 17:35

Re: Begeleid wonen bij Philadelphia.

Ongelezen bericht door Koning Klant1 »

Hebt u al met de vertrouwenspersoon van Philadelphia gesproken? Of uw huisarts? Het is aan te raden een dossier op te bouwen, en even te kijken op www.rechtspraak.nl onder het kopje Curator, en de verplichtingen die uw curator heeft door te nemen. Ik adviseer u echter wel geen overhaaste beslissingen te nemen. Succes!

Gesloten