Huiskamer
Re: Huiskamer
Een vraag voor Moneyman: u bent er wars van dat forumleden zich bedienen van "aannames" en terecht. Dan vraag ik me af waarom u in een reactie in het item van het failliete verhuisbedrijf, bijdragen van andere forumleden als "duidelijk sarcastisch en cynisch bedoelt" betitelt? Dan zijn toch aannames en derhalve het meten met 2 maten?
Tenzij u over telepathische gaven beschikt, dan zou uw echte naam wel eens Cher of Jomanda of zo kunnen zijn en de nickname Moneymaker in dat geval meer op zijn op zijn plaats zijn.....
Tenzij u over telepathische gaven beschikt, dan zou uw echte naam wel eens Cher of Jomanda of zo kunnen zijn en de nickname Moneymaker in dat geval meer op zijn op zijn plaats zijn.....
Een vraag voor Moneyman: u bent er wars van dat forumleden zich bedienen van "aannames" en terecht. Dan vraag ik me af waarom u in een reactie in het item van het failliete verhuisbedrijf, bijdragen van andere forumleden als "duidelijk sarcastisch en cynisch bedoelt" betitelt? Dan zijn toch aannames en derhalve het meten met 2 maten?
Ik vind juist dat Moneyman daar een vrij duidelijk beeld geeft. De redenering van Omega19 is niet logisch. Die zegt gewoon dat Elleflowers gelijk heeft, omdat ze een jurist is en die redenering is gewoon fout. Ook een jurist kan fout zitten. Maar Moneyman geeft ook aan dat dat in dit geval niet zo is.
-
Misschien wel beter voor Ridder dat hij niet meer hier is. Hij zette bijna zijn hele prive leven hier neer. Dat lijkt me op zijn zachts gezegd niet gezond.
Dat zeg ik helemaal niet. In het topic van de failliete verhuizer heeft ze echter wel gewoon gelijk.Nijogeth schreef: ↑29 aug 2020 16:58Ik vind juist dat Moneyman daar een vrij duidelijk beeld geeft. De redenering van Omega19 is niet logisch. Die zegt gewoon dat Elleflowers gelijk heeft, omdat ze een jurist is en die redenering is gewoon fout. Ook een jurist kan fout zitten. Maar Moneyman geeft ook aan dat dat in dit geval niet zo is.
-
Mensen, zullen we hier niet te uitvoerig medeforummers bespreken
Volgens mij maakt onze expert moderator ^SK een foutje door te vragen feedback op elkaar in de huiskamer te doen. Dat is ook in de huiskamer denk ik niet de bedoeling.moederslink schreef: ↑29 aug 2020 17:58Mensen, zullen we hier niet te uitvoerig medeforummers bespreken
En tot slot nog even dit: het begint hier weer aardig op het 'feedback op elkaar'-topic te lijken. Ik zou iedereen nogmaals vriendelijk doch met klem willen verzoeken om dat lekker in de Huiskamer te doen en dit topic daar niet voor te gebruiken.
moederslink
vindt dit leuk
-
Of ga lekker naar buiten om een frisse neus te halen.
Dan zie we dit dus helemaal anders:omega19 schreef: ↑29 aug 2020 17:54Dat zeg ik helemaal niet. In het topic van de failliete verhuizer heeft ze echter wel gewoon gelijk.Nijogeth schreef: ↑29 aug 2020 16:58Ik vind juist dat Moneyman daar een vrij duidelijk beeld geeft. De redenering van Omega19 is niet logisch. Die zegt gewoon dat Elleflowers gelijk heeft, omdat ze een jurist is en die redenering is gewoon fout. Ook een jurist kan fout zitten. Maar Moneyman geeft ook aan dat dat in dit geval niet zo is.
Ik lees daar toch echt in dat haar antwoorden volgens jou kloppen omdat ze jurist is. Ik zie geen andere redenering erachter
kuklos
vindt dit leuk
Dat gaat toch over de antwoorden in dat topic, en die zijn gewoon correct.... kom op zeg , gebruik je verstandNijogeth schreef: ↑29 aug 2020 18:44Dan zie we dit dus helemaal anders:omega19 schreef: ↑29 aug 2020 17:54Dat zeg ik helemaal niet. In het topic van de failliete verhuizer heeft ze echter wel gewoon gelijk.Nijogeth schreef: ↑29 aug 2020 16:58Ik vind juist dat Moneyman daar een vrij duidelijk beeld geeft. De redenering van Omega19 is niet logisch. Die zegt gewoon dat Elleflowers gelijk heeft, omdat ze een jurist is en die redenering is gewoon fout. Ook een jurist kan fout zitten. Maar Moneyman geeft ook aan dat dat in dit geval niet zo is.
Ik lees daar toch echt in dat haar antwoorden volgens jou kloppen omdat ze jurist is. Ik zie geen andere redenering erachter
Maar denkt u dat wij niet kunnen lezen Omega 19? U blijft maar lekker doorzeuren.
kuklos
vindt dit leuk
Ik vind het fijn dat u het nog even toelicht. Ik vatte het in eerste instantie eerlijk gezegd op als een sneer richting andere juristen op dit forum.
-
Jij bent wat van plan...
Waar is de gin tonic?
-
Ja,de gin en de tonic vergeten.
niet erg,vind ik toch smerig.
niet erg,vind ik toch smerig.
Jammer, kom ik niet.
Omdat ik vermoed dat je vraag serieus is, zal ik 'm ook als zodanig beantwoorden. Je hebt gelijk dat ik vaak ageer tegen aannames. Als je goed leest in welke context ik dat doe, is dat eigenlijk altijd als er (juridische) adviezen gegeven worden op basis van aannames. Daar ben ik fel op tegen, omdat het maar al te vaak blijkt dat, als TS een toelichting geeft, de aannames onjuist bleken te zijn - en de adviezen dus ook.
Mijn opmerking in het feedbacktopic is van een geheel andere orde. Iedereen die met een bepaalde frequentie en opmerkzaamheid op dit forum ronddwaalt, leert z'n pappenheimers wel kennen. Je leert wie op welke manier reageert, je leert wie welke triggers heeft, je leert wie wie liked (ongeachte de inhoud) en voor de goede verstaander is het ook echt niet moeilijk de intenties van posters te leren kennen. En ja: daar zit - net als in het echte leven- altijd een bepaalde mate van aannames in. Is dat erg? Nou, lijkt mij niet: als die aanname onjuist is, wordt'ie vanzelf wel rechtgezet. Niet door 'm gewoon te ontkennen, maar door in woord en daad te laten zien dat die aanname onjuist was.
Vanuit dat perspectief moet je kijken naar mijn post over het verschil in intentie en uiting en het daar gegeven duidelijke voorbeeld ervan.
Wat voor wodka? Als deze een beetje goed smaakt, dan drink ik wel puur. Dan hoop ik wel dat er genoeg flessen zijn.
P.S. niet die zelfgestookte rommel van kkt.