Huiskamer
Re: Huiskamer
Dan is een tapas-restaurant echt iets voor jou.
-
Bij mini-porties vlees horen natuurlijk ook mini-porties cognac...
Moneyman
vindt dit leuk
-
-
Cognac is heerlijk, maar drink tegenwoordig vaker single malt. Zelden nog in de horeca overigens, voor dat kleine glaasje daar betaal je echt teveel.witte angora schreef: ↑01 sep 2020 12:20Bij mini-porties vlees horen natuurlijk ook mini-porties cognac...
Ik weet niet of deze informatie nuttig is voor een geheelonthouder. Ik prijs mij gelukkig dat mijn geestelijk leider, meneer pastoor, geen bezwaar heeft.
omega19
vindt dit leuk
-
Ben blij dat ik niet bij die of een andere club aangesloten ben.
Anders moet je aan nog meer regels voldoen.
-
Nee hoor. We zijn altijd blij met een teken van leven uit onze toekomst *lach*
-
Als je een economisch advies wil is dit te weinig info. Niet de aanschafprijs is belangrijk, maar de kosten van dit apparaat per product dat er uit moet rollen.
Stel ik koop een machine voor 11.000 euro, restwaarde 1000 euro, en daarmee kan ik 10.000 tandwielen maken, dan kost die machine me 1 euro per tandwiel
Stel ik koop een goedkopere machine van 3500 euro, restwaarde 500 euro, en ik kan er 2000 tandwielen mee maken, dan kost die machine me 1,50 euro per tandwiel. Bedrijfseconomisch gezien is de duurdere dus voordeliger.
Maar daar blijft het niet bij. Uiteraard bestaan de kosten voor die machine niet alleen uit de aanschafprijs. Ook het onderhoud, personeelskosten (ding moet bediend worden) en andere zaken spelen een rolletje mee. De kosten per tandwiel zijn dus hoger dan alleen de afschrijving van de machine. Het zou zelfs zomaar kunnen dat de duurdere machine, vanwege meer onderhoud, hogere personeelskosten en dergelijke, ineens per tandwiel meer kost dan de goedkopere. En soms komt het voor dat je een nieuwe machine koopt, en dat het bedrijfseconomisch voordeliger is het ding direct naar de sloop te brengen en te vervangen door een andere.
Graag gedaan.
Fluffy.
Stel ik koop een machine voor 11.000 euro, restwaarde 1000 euro, en daarmee kan ik 10.000 tandwielen maken, dan kost die machine me 1 euro per tandwiel
Stel ik koop een goedkopere machine van 3500 euro, restwaarde 500 euro, en ik kan er 2000 tandwielen mee maken, dan kost die machine me 1,50 euro per tandwiel. Bedrijfseconomisch gezien is de duurdere dus voordeliger.
Maar daar blijft het niet bij. Uiteraard bestaan de kosten voor die machine niet alleen uit de aanschafprijs. Ook het onderhoud, personeelskosten (ding moet bediend worden) en andere zaken spelen een rolletje mee. De kosten per tandwiel zijn dus hoger dan alleen de afschrijving van de machine. Het zou zelfs zomaar kunnen dat de duurdere machine, vanwege meer onderhoud, hogere personeelskosten en dergelijke, ineens per tandwiel meer kost dan de goedkopere. En soms komt het voor dat je een nieuwe machine koopt, en dat het bedrijfseconomisch voordeliger is het ding direct naar de sloop te brengen en te vervangen door een andere.
Graag gedaan.
Fluffy.
>>fonsflons schreef: ↑01 sep 2020 22:00Even checken of ik nu vreemd denk of alle anderen om mij heen.
De situatie:
Ik heb eind vorig jaar een apparaat aangeschaft (zakelijk) wat niet 100% werkte. Het probleem was verwaarloosbaar bij het werken ermee, maar de leverancier wilde het toch oplossen. Er zijn tot 3x toe tevergeefs onderdelen vervangen, nu staat hij sinds een paar weken bij de fabrikant. Het apparaat liep soms vast (1 a 2 week per week bij dagelijks gebruik van ongeveer 10 uur per dag, uitzetten en weer aan kost 5 sec. en het werkt weer.) Ik heb van de leverancier zolang een vervangend demo exemplaar gekregen welke een duurdere uitvoering is. Bij aanschaf vond ik dat onzin, in de praktijk toch wel erg fijn. Dus leverancier gebeld: doe maar een goede aanbieding om de oude niet terug te geven en een nieuwe duurdere uitvoering te leveren.
Gekocht apparaat: +/- 6.000 euro , ong. 8 maanden oud, vanaf begin probleem en staat bij fabrikant.
Gewenst apparaat: +/- 8.000 euro.
Wat zouden jullie een goed aanbod vinden?
Dat is, denk ik, niet heel moeilijk.
Dat is in overleg wat jij vind wat acceptabel is.
Je moet een goed gevoel hebben bij de transactie, net als dat je een goed gevoel moet hebben gehad na de aanschaf van een product.
Dat begrijpt de leverancier heel goed, daarom wilde hij voor 100% gaan. Hij wil je houden als klant.
Daarom zal hij je ook een mooi voorstel doen, want je komt hem ook tegemoet.
Ik denk daarom dat je er makkelijk uit komt met de leverancier.
En anders is je gevoel niet goed en doe je het niet.
-
En als er geen blauw is?
Dan deeltu toch het verschil tussen € 3.500 en € 1.500 ?
-
Ik gok dat als ze je graag als klant willen houden (ik zou dat wel met zo'n klant), ze je een voorstel doen van 2500,= bijbetalen.
Wellicht iets onderhandelingsruimte, maar als ik het goed heb ben jij ook graag klant bij die leverancier. De goede relatie in stand houden is een betere optie dan nu wat xtra korting bedingen.
Just my 2 cents...
Wellicht iets onderhandelingsruimte, maar als ik het goed heb ben jij ook graag klant bij die leverancier. De goede relatie in stand houden is een betere optie dan nu wat xtra korting bedingen.
Just my 2 cents...
-
Dan denk ik dat je toch echt op garantie en non-conformiteit uit komt. Het apparaat doet niet wat hij moet doen, dus dat ding kan terug, en in principe kun je het volledige aankoopbedrag terug krijgen, of een nieuw exact hetzelfde exemplaar. Wil je de duurdere, dan wordt het dus 2000 euro bijbetalen. Misschien dat er nog een korting in zit van 500 euro, dan is het 1500 bij betalen. Maar dat is niet voor het ongemak dat het ding het niet deed. Dat ongemak is gewoon een bedrijfsrisico. Het is gewoon een kwestie van onderhandelen.
Kun je er zo mee leven?
Kun je er zo mee leven?
-
Zou je de tijdelijke vervanger dan niet kunnen houden? Reken daar afschrijving ook vanaf en betaal het verschil tussen beide.
-
Nu op NET5 , een film over een dodelijk virus dat in rap tempo de wereld overgaat en dodelijk is. " Contagion " heet de film, uit 2011.
-
Over films gesproken
https://youtu.be/eUuGRyC-MJM
Wat een geweldige films zijn er toch gemaakt in 1971. Deze "Duel" van Steven Spielberg. Dan nog "The French Connection" met Gene Hackman. En last but not least "Get Carter" met Michael Caine.
Stuk voor stuk met een hoog suspense-gehalte en in onvolprezen Technicolor®.
https://youtu.be/eUuGRyC-MJM
Wat een geweldige films zijn er toch gemaakt in 1971. Deze "Duel" van Steven Spielberg. Dan nog "The French Connection" met Gene Hackman. En last but not least "Get Carter" met Michael Caine.
Stuk voor stuk met een hoog suspense-gehalte en in onvolprezen Technicolor®.
-
Deze film" Duel " was nog niet zo lang geleden op TV .
Tenenkrommend ergerlijk die etterbak van een vrachtwagenchauffeur .
Idd knap en spannend gemaakt! Ik ben zeker een filmliefhebber!
Tenenkrommend ergerlijk die etterbak van een vrachtwagenchauffeur .
Idd knap en spannend gemaakt! Ik ben zeker een filmliefhebber!
We vergeten The Godfather toch niet? Of Star Wars? Of Cape Fear (de echte met Gregory Peck en Robert Mitchum), de films van Sergio Leone, Casablanca, Robin Hood (uit 1938 met Errol Flynn), Le Cercle Rouge, bijna alles van Stan Laurel en Oliver Hardy, Le Samurai, enz. enz. enz. Er is zó veel moois gemaakt!
Bob Schurkjens
en moederslink
vinden dit leuk