LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gefeliciteerd, u heeft 500 Euro gwonnen, maar SMS ons eerst!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
MarcelAir

Gefeliciteerd, u heeft 500 Euro gwonnen, maar SMS ons eerst!

Ongelezen bericht door MarcelAir »

:arrow: Hallo iedereen, ik ben de gelukkige winaar van 500 euries. Wat ik slechts moest doen was 09092658760 bellen op een vaste aansluiting, dan mijn mobiele nummer doorgeven (intoetsen op de telefoon) en dan nog een SMS sturen, en dan, ja dan komen er 500 Euro's mijn kant op...
Dus de TET-waardecheque-hotline, maar eh, bestaan die eigenlijk wel?
(Ik heb nog niets gedaan...) :D

Gast

Re: Gefeliciteerd, u heeft 500 Euro gwonnen, maar SMS ons eerst!

Ongelezen bericht door Gast »

PFFFFFFFFFFFFFF, kijk eerst eens verder op het forum zou ik zeggen en dan weet je dus:
-a. dat je ook niks moet doen.
b. waarom je niks moet doen.
c. dat je niet zo heel slim bent, wanneer je ook maar overweegt om wat te doen.

Zijn namelijk al een stuk of 50 topics over.
maar 1 oplossing voor.......DELETE!!!!!!

Seizoen

Ongelezen bericht door Seizoen »

Dat nummer dat je had gebeld en waarbij je telefoonnummer moest intikken, is volgens mij oplichterij. Want het schijnt namelijk dat er mensen zijn die je dit soort trucjes laat uithalen zodat zij op het moment dat jij je telefoonnummer intikt gratis met jouw nummer kunnen bellen. Dus als jij straks een torenhoge telefoonrekening krijgt dan vrees ik het ergste..... en dat is namelijk dat je het zal moeten betalen of je moet dan per direct je nummer laten blokkeren

Succes

Gast

Seizoen, wat een onzin! Meer zeg ik niet als iemand weet met dit verhaal komt!

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Ik vermoed eerder dat je je abonneert op een sms-service waar je de eerste 1000 euro nog niet vanaf bent ;)

Gast

Als je goed kijkt, zie je dat er niet staat dat je 500 EURO gewonnen hebt, maar 500 credits (wat dat ook mogen zijn). Kijk nog maar eens goed naar het berichtje, ik kreeg het ook, maar ga er uiteraard niet op in.

Het is een zwendel die loopt via een Australisch contact, zoveel heb ik eruit begrepen. De bedenkers ervan zitten gewoon in Nederland, maar je belt dus een x-aantal minuten in met dat idioot dure nummer, en vervolgens hoor je nergens meer iets van.

Omdat ik een aangeboren allergie heb tegen dit soort dingen, zal ik er niet intrappen. Misschien loop ik dan wel een leuke aanbieding mis, maar ik ga nooit in op reclame die ik via sms binnen krijg.

Hoe ze aan mijn telefoonnummer komen? Ze kopen het gewoon van de providers, die bij hoog en bij laag volhouden dit nooit te doen. Maar ze verdienen er weldegelijk aan.

Seizoen

Gast, het is geen onzin!!!! :x :x :x

Dit gebeurt wel degelijk, het is sowieso een waarschuwing dat je zulke dingen niet moet geloven.

Mensen zijn wel zo slim dat ze zulke trucjes uithalen!!

Shareena

Ongelezen bericht door Shareena »

Het is inderdaad geen onzin! Daar wordt je namelijk ontzettend vaak voor gewaarschuwd!!

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Je wordt er niet voor gewaarschuwd, er zijn mensen die dit tot in het oneindige blijven herhalen.

Het is absoluut onmogelijk dat iemand via jou telefoon gaat bellen zonder het toestel fysiek in handen te hebben. Ongeacht wat voor code of andere dingen je intikt, het kan gewoon niet.

Gast

Het is absoluut onmogelijk dat iemand via jou telefoon gaat bellen zonder het toestel fysiek in handen te hebben. Ongeacht wat voor code of andere dingen je intikt, het kan gewoon niet.
Dat zou ik niet te hard beweren als ik jou was. Volgens mij heeft Radar of Kassa daar een hele tijd geleden ook eens aandacht aan besteedt.
Mensen kregen een "verleidelijk" SMS-bericht met het verzoek terug te bellen op een bepaald nummer (ik meen een 0900-nummer) of de ontvangst te bevestigen met een bepaalde code.
Door een 0900-nummer terug te bellen of de code te gebruiken werd op een geraffineerde manier (ik dacht door hacken van je simkaartgegevens) op jouw kosten gebeld.

Gast

het is inderdaad niet mogelijk om simkaartgegevens op die manier te gebruiken. al zou je een duplicaat maken met hetzelfde nummer, dan ondervind je nog problemen met aanmelden op het netwerk omdat er namelijk al zo eentje is!! (dezelfde reden waarom duokaarten en dergelijke nooit tegelijkertijd gebruikt kunnen worden)
ik denk dat michellangelo gelijk heeft met die peperdure sms service

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

De reactie van Karr-1 is niet helemaal waar. Of het nu nog kan, weet ik niet, maar mijn zuster is eens zeer onaangenaam verrast. Een "medewerker van de PTT" belde op met een verhaal dat er een "storing" was en of ze even een nummer wilde intoetsen zodat hij kon zien of alles goed werkte. Het kwam allemaal zeer geloofwaardig over en er was geen reden tot argwaan. Later bleek, dat heeft ze dus nagevraagd, dat het hier een zg. collect call betrof hetgeen betekende dat een ander belde op haar kosten. Normaal was de gemiddelde telefoon rekening tussen de 140 en 160 gulden, nu over de 700 gulden. Het is lang geleden en misschien dat dit nu niet meer kan, maar destijds kon het dus wel. Mijn zus is toch wel slim genoeg om niet in dergelijke truc-jes te trappen, maar de correctheid en het geraffineerdheid van de persoon in kwestie maakten dat zij er toch in stonk. Dus nooit zo maar een nummer of code afgeven op een onbekende e/mail is het slimste wat men kan doen. Zijn er twijfels over de echtheid van iets, dan altijd een nummer vragen en zelf terug bellen en als het een 0900 of 06 nummer is, NOOIT doen.

Vr. Gr. Hans.

Seizoen

Zie je wel, ik heb gelijkkkkkkkkkkk :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ,het gebeurde en nu gebeurt het alsnog. Nu lijkt mij een perfecte tijd om dit weer eens naar voren te brengen,omdat het een lange tijd geleden is gebeurd. Zullen mensen niet zo snel denken dat er een trucje wordt uitgehaald hier..

Dus wees gewaarschuwd

Gesloten