Huiskamer
Re: Huiskamer
Heb ik ook eens gedacht, maar weet ineens niet meer bij wie. Maar dan denk ik dat we dezelfde in gedachten hebben.
Edit. Ja, ik denk dat we dezelfde voor hebben, weet weer wie het is.
Edit. Ja, ik denk dat we dezelfde voor hebben, weet weer wie het is.
moederslink schreef: ↑03 sep 2020 00:25Deze film" Duel " was nog niet zo lang geleden op TV .
Tenenkrommend ergerlijk die etterbak van een vrachtwagenchauffeur .
Idd knap en spannend gemaakt! Ik ben zeker een filmliefhebber!
Ik heb geprobeerd te kijken naar Duel, maar na 20-25 minuten was er nog steeds niets gebeurd, dus maar gestopt met kijken.
-
Hèhè, ik heb 'm. Ben van het andere geslacht, dat zal de verklaring voor het uitblijven van een belletje zijn.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 03 sep 2020 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat er dan wel ** aan te pas zou komen?
-
Net eens gekeken wat het in een eventuele volgende woning gaat kosten om vloerbedekking te laten leggen. Een woning op de 2e verdieping. Een rol van 4 meter past niet in de lift, en via het trapgat wordt ook lastig. Een stuk van 6,50 meter lang. Plus voor de keuken een stuk zeil van 4 x 3 meter.
Kom ik bij Leen Bakker:
'Uiteraard kunnen wij alles voor u leggen'.
'Jawel, maar die rol moet wel 2 verdiepingen omhoog, hoe ga je dat doen?'
'O maar dat is geen probleem, we vouwen het gewoon dubbel, en dan kan het waarschijnlijk wel door het trapgat'
'Sorry, maar een rol van 6,5 meter vouw jij niet dubbel'
'Nee, het is geen rol van 6,5 meter, het is een rol van 4 meter.
'Nee, het is een rol van 6,5 meter'.
'Nee, kijk hier maar eens, dit is een rol van 4 meter, dat is het langste wat we hebben.
'Kan wel zijn, maar daarvan moet ik een stuk van 6,5 meter hebben, en dat vouw jij niet even zo dubbel'
'Jawel, dat kan prima, dat doen we met het zeil ook'
'Hoezo doe je dat met dat zeil ook'.
'Nou, dan rollen we het op tot een rol van 3 meter, en dan vouwen we het dubbel, en dat doen we ook met de vloerbedekking'
Kortom: ik laat het dus niet door Leen Stakker leggen.
Kom ik bij Leen Bakker:
'Uiteraard kunnen wij alles voor u leggen'.
'Jawel, maar die rol moet wel 2 verdiepingen omhoog, hoe ga je dat doen?'
'O maar dat is geen probleem, we vouwen het gewoon dubbel, en dan kan het waarschijnlijk wel door het trapgat'
'Sorry, maar een rol van 6,5 meter vouw jij niet dubbel'
'Nee, het is geen rol van 6,5 meter, het is een rol van 4 meter.
'Nee, het is een rol van 6,5 meter'.
'Nee, kijk hier maar eens, dit is een rol van 4 meter, dat is het langste wat we hebben.
'Kan wel zijn, maar daarvan moet ik een stuk van 6,5 meter hebben, en dat vouw jij niet even zo dubbel'
'Jawel, dat kan prima, dat doen we met het zeil ook'
'Hoezo doe je dat met dat zeil ook'.
'Nou, dan rollen we het op tot een rol van 3 meter, en dan vouwen we het dubbel, en dat doen we ook met de vloerbedekking'
Kortom: ik laat het dus niet door Leen Stakker leggen.
Ik wist niet eens dat er nog mensen waren die vloerbedekking laten leggen. Ik krijg zelf PVC, dat is het beste vanwege de vloerverwarming en het gebrek aan geluid voor de onderburen. Volgens mij heeft bijna iedereen die ik ken de laatste jaren PVC of laminaat gelegd. Laminaat is dan meestal omdat dat hartstikke goedkoop is, omdat je het zelf kunt leggen.
-
Laminaat kun je inderdaad zelf leggen, als je met zijn tweeën bent. Als je alleen bent is dat nogal een dingetje... Pvc zal ik niet aan beginnen, dat hebben een oom en tante ook gedaan. Zag er perfect uit toen het lag. Maar toen tante thuiskwam, ze heeft een jaar terminaal gelegen, was het met de perfectie snel gedaan. Binnen enkele weken zag je de afdrukken van de stoelen en het bed. Dat gaan ik dus maar niet doen.
Overigens, er zijn nog ruim voldoende zaken waar je tapijt kunt kopen, en die leven echt niet van de lucht.
Overigens, er zijn nog ruim voldoende zaken waar je tapijt kunt kopen, en die leven echt niet van de lucht.
-
Wie dan ook, ze sjouwen het maar omhoog.
Dubbel vouwen? Haha, dacht het niet.
Met katten is vloerbedekking misschien niet zo handig , maar wel lekker behaaglijk aan de voetjes
Zelf heb ik mooi vrij dik Novilon , gelegd door een vakman. Niets putjes, krassen o.i.d en het ligt er al 15 jaar strak in.
Dubbel vouwen? Haha, dacht het niet.
Met katten is vloerbedekking misschien niet zo handig , maar wel lekker behaaglijk aan de voetjes
Zelf heb ik mooi vrij dik Novilon , gelegd door een vakman. Niets putjes, krassen o.i.d en het ligt er al 15 jaar strak in.
Ik weet niet wat voor pvc zij dan hebben. Als er van tevoren geëgaliseerd wordt en de toplaag de juiste dikte van 0,5 tot 0,7 mm heeft, dan zou er niets op te zien moeten zijn. Mijn ouders hebben het al zo'n 8 jaar liggen. Ziet er nog exact hetzelfde uit als toen het gelegd werd.
-
Klopt, moederslink, dat is wel een dingetje hier. De vorige baasjes hadden kennelijk nooit de nageltjes geknipt. Dus hier gingen ze als een wilde tekeer aan de krabpalen, maar ze bleven zeker in het begin nog wel eens hangen in de vloerbedekking - tapijttegels in de gang en de slaapkamers. Dus dan snap je wel wat er gebeurde. De vloerbedekking in de kamer ziet er ook niet meer uit. Direct de nageltjes knippen was met een van de twee sowieso een no-go. De ander - ook erg angstig in het begin.
Zeil in de woonkamer is inderdaad een optie, heb het in het verleden meerdere keren gehad. Misschien dat maar eens overwegen,
@ Nijogeth, ik heb geen idee wat ze hadden, en aangezien ze beiden inmiddels overleden zijn kan ik het ook niet meer vragen.
Zeil in de woonkamer is inderdaad een optie, heb het in het verleden meerdere keren gehad. Misschien dat maar eens overwegen,
@ Nijogeth, ik heb geen idee wat ze hadden, en aangezien ze beiden inmiddels overleden zijn kan ik het ook niet meer vragen.
Afdrukken krijg je ook in goedkope vloerbedekking. Ben het met @moederslink eens dat het met katten helemaal niet praktisch is vloerbedekking.
Ik heb ook Novilon (Nova), maar als daar een jaar een bank of kast op heeft gestaan, zie je daarvan echt de afdrukken, hoor. Als je tijdelijk iets op een plek zet, kun je afdrukken voorkomen door wat onder de poten te leggen.
Ik heb ook Novilon (Nova), maar als daar een jaar een bank of kast op heeft gestaan, zie je daarvan echt de afdrukken, hoor. Als je tijdelijk iets op een plek zet, kun je afdrukken voorkomen door wat onder de poten te leggen.
Waarom alleen in de woonkamer Novilon? Door het hele huis hetzelfde is toch veel mooier. En je zal zien, als je ergens in huis vloerbedekking ligt, zoeken de katten dat uit om op te kotsen.
moederslink
vindt dit leuk
-
O, maar in de keuken komt sowieso zeil, maar je daar maar geen zorgen over. De slaapkamers en de gang moet ik nog even over nadenken.
De kleine slaapkamer zal ook een gladde vloer moeten worden, omdat dat het berghok annex plek voor de kattenbakken wordt. Daar is tapijt ook niet echt een optie nee.
Al met al gaat het best wel prijzig worden, en dan heeft de wbv de vragen die ik heb nog niet beantwoord. Uiterlijk maandag moet ik de knoop doorhakken, schiet ook niet op zo.
De kleine slaapkamer zal ook een gladde vloer moeten worden, omdat dat het berghok annex plek voor de kattenbakken wordt. Daar is tapijt ook niet echt een optie nee.
Al met al gaat het best wel prijzig worden, en dan heeft de wbv de vragen die ik heb nog niet beantwoord. Uiterlijk maandag moet ik de knoop doorhakken, schiet ook niet op zo.
-
Haha, idd katten willen nog wel eens lekker braken.
Het Novilon ligt bij mij door het hele appartement en het lijkt wel laminaat , mooi diep houtkleurig.
Het mooist is toch wel overal hetzelfde.
Perfect gelegd . Was niet echt goedkoop , maar het kan nóg wel minstens 15 jaar mee.
Het is ook niet glad, maar wat gegroefd.
Kom je bij een lokaal mannetje dan mag je het misschien in een paar keer afbetalen?
Het Novilon ligt bij mij door het hele appartement en het lijkt wel laminaat , mooi diep houtkleurig.
Het mooist is toch wel overal hetzelfde.
Perfect gelegd . Was niet echt goedkoop , maar het kan nóg wel minstens 15 jaar mee.
Het is ook niet glad, maar wat gegroefd.
Kom je bij een lokaal mannetje dan mag je het misschien in een paar keer afbetalen?
Luister nou maar naar tante Sjaan , lekker in je nieuwe huis overal hetzelfde. Vaak wordt het gratis gelegd. Makkelijk te stofzuigen en makkelijk schoon te maken. De betere kwaliteit blijft minimaal 10 jaar mooi. Goedkoper wordt vaak de bovenlaag kaal, zeker op plekken waar veel gelopen wordt.
Je hebt best veel bedenktijd gekregen van de wbv. Ik dacht dat ze meestal binnen een dag een ja of nee wilden hebben.
Je hebt best veel bedenktijd gekregen van de wbv. Ik dacht dat ze meestal binnen een dag een ja of nee wilden hebben.