Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
05 sep 2020 00:06
Lady1234 schreef:
05 sep 2020 00:00
Die rol kan wel via de trap, Maar niet eenvoudig. Je gaat Novilon natuurlijk niet dubbelvouwen.
Maar dat willen ze bij Leen Stakker dus wel. Sterker nog: daar geven ze het op die manier gewoon aan de klant mee die het zelf wil leggen, dan past het makkelijker in de auto.

Intussen zit ik toch te denken aan laminaat van de Ikea. Met ondervloer mee, en inclusief plinten, kom ik op zo'n 15 euro per m2. Dat scheelt me nogal wat.

Het is nog maar de vraag of je laminaat in die woning mag leggen. Dat zou ik eerst maar checken. En de wbv mag ook eisen stellen aan de kwaliteit van een geluiddempende ondervloer. Anders zien we je straks nog met de onderburen bij Frank Visser verschijnen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Weet ik, dat moet ik inderdaad nog even doornemen. Er bestaan ondervloeren speciaal voor appartementen. Maar bij de advertentie staat geen vereiste dat zachte vloerbedekking verplicht is, dus in principe mag het wel.

ZeerPrivé

witte angora schreef:
05 sep 2020 07:29
Weet ik, dat moet ik inderdaad nog even doornemen. Er bestaan ondervloeren speciaal voor appartementen. Maar bij de advertentie staat geen vereiste dat zachte vloerbedekking verplicht is, dus in principe mag het wel.
Nee, dat is een verkeerde conclusie. Dergelijke zaken staan in de huurovereenkomst. Er zijn goede geluiddempende vloeren, maar die zijn stukken duurder dan het laminaat dat je wilt kopen. Google eens op geluiddempende ondervloer laminaat.

Hoe oud zijn die appartementen?

witte angora

Het appartement is van 1996, met een betonnen vloer. Voor zover ik weet hebben mensen geen last van geluidsoverlast. Maar ik wil vandaag die kant op, misschien dat ik nog wat mensen kan spreken.

Hier staat veel zinvolle informatie, wat ik even zo gauw zie. Een isolatie van 23 dB zegt niet alles. https://www.appartementeneigenaar.nl/vv ... r-overlast
Laatst gewijzigd door witte angora op 05 sep 2020 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé

Die zijn in ieder geval niet zo gehorig als jaren 60-70 woningen.

witte angora

Klopt, die staan daar ook, maar die wil ik niet. Juist vanwege de gehorigheid.

witte angora

Ik zit toch even aan de katten te denken. Die willen nog wel eens tikkertje spelen met zijn tweeën, dat stuift het hele huis door. Met laminaat en onderburen zal dat niet zo'n succes worden vrees ik.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Mijn dochter woont ook in een appartement uit die tijd en daar mag laminaat als vloer gebruikt worden.
Poezenpootjes op laminaat valt wel mee qua geluid, het is alleen wat gladder.

In het vakantiehuisje van dit jaar (waar we vaker komen) ligt dat ook, maar de schoonmaker was wat enthousiast geweest met de laminaatreiniger dus dat was spekglad. Ik heb de honden meerdere keren onderuit zien gaan.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
05 sep 2020 07:47
Ik zit toch even aan de katten te denken. Die willen nog wel eens tikkertje spelen met zijn tweeën, dat stuift het hele huis door. Met laminaat en onderburen zal dat niet zo'n succes worden vrees ik.
Als je een goede ondervloer laat leggen zal dat wel meevallen.
Mijn dochter woont in een appartement, heeft twee honden maar nog niemand heeft geklaagd over het getik van de nagels op het laminaat. Zij heeft wel een ondervloer laten leggen die aan de gestelde eisen van geluidsdemping voldoet.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

witte angora schreef:
04 sep 2020 13:56
Net eens gekeken wat het in een eventuele volgende woning gaat kosten om vloerbedekking te laten leggen. Een woning op de 2e verdieping. Een rol van 4 meter past niet in de lift, en via het trapgat wordt ook lastig. Een stuk van 6,50 meter lang. Plus voor de keuken een stuk zeil van 4 x 3 meter.

Kom ik bij Leen Bakker:
'Uiteraard kunnen wij alles voor u leggen'.
'Jawel, maar die rol moet wel 2 verdiepingen omhoog, hoe ga je dat doen?'
'O maar dat is geen probleem, we vouwen het gewoon dubbel, en dan kan het waarschijnlijk wel door het trapgat'
'Sorry, maar een rol van 6,5 meter vouw jij niet dubbel'
'Nee, het is geen rol van 6,5 meter, het is een rol van 4 meter.
'Nee, het is een rol van 6,5 meter'.
'Nee, kijk hier maar eens, dit is een rol van 4 meter, dat is het langste wat we hebben.
'Kan wel zijn, maar daarvan moet ik een stuk van 6,5 meter hebben, en dat vouw jij niet even zo dubbel'
'Jawel, dat kan prima, dat doen we met het zeil ook'
'Hoezo doe je dat met dat zeil ook'.
'Nou, dan rollen we het op tot een rol van 3 meter, en dan vouwen we het dubbel, en dat doen we ook met de vloerbedekking'

Kortom: ik laat het dus niet door Leen Stakker leggen.
Tapijt kan je rustig knikken om het in de lift te krijgen , geen probleem . 6,50 mt tapijt via de trap is ook geen probleem ,hooguit wat zweetdruppeltjes .
Vinyl in de breedte oprollen tot 3 mt breed krijg je elke trap op.
Laminaat goedkoper dan vinyl , nee .
Laminaat a, 15,oo per meter is dus 4 x15,00 =60, 00 euro 4 mt breed . goede ondervloer en vochtscherm a 10 ,00 euro = 40,00
Is samen 100,00 euro 400 breed .komen plakplinten bij en legloon. In elk huis- flat mag laminaat gelegd worden mits aan de geluidsnorm voldaan wordt. 23 decibel is geen Nederlandse norm
Forbo is fabrieksnaam , Novilon iis productnaam .
Dlw vinyl en amstrong is ook goede kwaliteit . Novilon kost overal even duur behalve als het type uit de collectie is .Voor vinyl weekmakerbestendig plakband gebruiken is geen enkel probleem . Vinyl van Interfloor is goed ( groothandel)
Als je wat uitgezocht hebt waar je een vraag over hebt laat maar weten .

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Gelijk voorraad inslaan, Breien?
Nijogeth schreef:
04 sep 2020 17:57
Ik wist niet eens dat er nog mensen waren die vloerbedekking laten leggen.
Waarom niet? We hebben net in de slaapkamers projecttapijt laten leggen, 12,50 per m2. Dempt het geluid, is slijtvast en lekker warm aan de voeten.
witte angora schreef:
05 sep 2020 07:47
Heb je nog een oud laken of een oude deken voor die twee?

witte angora

gosewijn schreef:
05 sep 2020 12:29
Vinyl in de breedte oprollen tot 3 mt breed krijg je elke trap op.
Laminaat goedkoper dan vinyl , nee .
Laminaat a, 15,oo per meter is dus 4 x15,00 =60, 00 euro 4 mt breed . goede ondervloer en vochtscherm a 10 ,00 euro = 40,00
Ik zit eerder te denken aan laminaat van de Ikea, dat is 8,99 per vierkante meter. Daar komt een ondervloer bij, zo'n 3 à 4 euro per meter, en de plinten. Daarmee kom ik dus op zo'n 15 euro per vierkante meter.

Een andere optie is een eindje hier verderop, man verkoopt laminaat inclusief alle benodigde plinten voor zo'n 13 euro per vierkante meter. Ik meen dat de ondervloer er dan ook bij zit, maar daar ben ik niet meer zeker van.

Afijn, vandaag lekker in het rond gelopen, wat mensen gesproken, en mijn indruk van een relaxted dorp blijkt redelijk te kloppen, net als mijn beeld van 4 andere dorpen in de omgeving. Vriendelijke mensen, velen groeten me gewoon. Een praatje maken gaat een fractie minder spontaan als wat ik vanuit Amsterdam gewend ben, maar als het gesprek eenmaal loopt, loopt het lekker, en zijn mensen echt wel behulpzaam.

Morgen nog een keertje die kant op, moet bij de KPN even een andere simkaart halen: ben mijn telefoontje verloren. Het is nog niet ge(mis)bruikt, dus geen zorg. Er uit moet ik dus toch, en een oud telefoontje heb ik hier nog liggen.

Het is alleen zoveel werk, kon nog even naar binnen loeren, dan zie je pas hoe zwart de keuken is. Maar goed, het werk is eenmalig, als het eenmaal netjes is, is het netjes.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

@witte angora. De bouwmarkten hebben heel vaak 25 of 30% korting op goede kwaliteit laminaat, bv. Quick-step.
Ik zou dit eerder nemen, vanuit ervaring gesproken, dan laminaat van Ikea.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Laminaat is vaak zo glad. :(

NB: Ik weet , dankzij gosewijn, ineens weer hoe mijn vloer heet , dat was idd vinyl van Interfloor , niet van echt hout te onderscheiden.

ZeerPrivé

Lowieze schreef:
05 sep 2020 19:05
@witte angora. De bouwmarkten hebben heel vaak 25 of 30% korting op goede kwaliteit laminaat, bv. Quick-step.
Ik zou dit eerder nemen, vanuit ervaring gesproken, dan laminaat van Ikea.

Dat laminaat van Ikea ziet er na een paar jaar echt niet meer uit. Zeker omdat WA er waarschijnlijk tientallen jaren blijft wonen, zou ik ook een betere kwaliteit vloer adviseren. Zo'n fijne klus is het niet om terwijl je er woont, vloerbedekking te vervangen.

ZeerPrivé

moederslink schreef:
05 sep 2020 19:09
Laminaat is vaak zo glad. :(

NB: Ik weet , dankzij gosewijn, ineens weer hoe mijn vloer heet , dat was idd vinyl van Interfloor , niet van echt hout te onderscheiden.

Ik heb nooit laminaat, duur of goedkoop, willen hebben. Ik houd er helemaal niet van. Dat echte ouderwetse parket vind ik prachtig. Ik wil volgend jaar verhuizen, zal proberen de naam Interfloor te onthouden.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
05 sep 2020 19:30
(...) Ik wil volgend jaar verhuizen, zal proberen de naam Interfloor te onthouden.
interfloor- interfloor- interfloor- interfloor :lol: :lol:

ZeerPrivé

moederslink schreef:
05 sep 2020 20:02
ZeerPrivé schreef:
05 sep 2020 19:30
(...) Ik wil volgend jaar verhuizen, zal proberen de naam Interfloor te onthouden.
interfloor- interfloor- interfloor- interfloor :lol: :lol:
:lol: :lol: En over een jaar weet ik natuurlijk ook allang niet meer dat jij het was die Interfloor vinyl heeft. :mrgreen:
Ik maak voor het gemak toch maar ff een fotootje van die grote letters.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Quikstep heeft onder een andere naam ook een goedkope laminaat van goede kwaliteit. Pas wel op met ondervloer voor Decibel .

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hier nog een laminaattest uit komkommerland
https://www.test-aankoop.be/~/media/ta/ ... 9_4649.pdf

Voor wat het waard is en zonder leggarantie.

Plaats reactie