gosewijn schreef: ↑05 sep 2020 12:29
Vinyl in de breedte oprollen tot 3 mt breed krijg je elke trap op.
Laminaat goedkoper dan vinyl , nee .
Laminaat a, 15,oo per meter is dus 4 x15,00 =60, 00 euro 4 mt breed . goede ondervloer en vochtscherm a 10 ,00 euro = 40,00
Ik zit eerder te denken aan laminaat van de Ikea, dat is 8,99 per vierkante meter. Daar komt een ondervloer bij, zo'n 3 à 4 euro per meter, en de plinten. Daarmee kom ik dus op zo'n 15 euro per vierkante meter.
Een andere optie is een eindje hier verderop, man verkoopt laminaat inclusief alle benodigde plinten voor zo'n 13 euro per vierkante meter. Ik meen dat de ondervloer er dan ook bij zit, maar daar ben ik niet meer zeker van.
Afijn, vandaag lekker in het rond gelopen, wat mensen gesproken, en mijn indruk van een relaxted dorp blijkt redelijk te kloppen, net als mijn beeld van 4 andere dorpen in de omgeving. Vriendelijke mensen, velen groeten me gewoon. Een praatje maken gaat een fractie minder spontaan als wat ik vanuit Amsterdam gewend ben, maar als het gesprek eenmaal loopt, loopt het lekker, en zijn mensen echt wel behulpzaam.
Morgen nog een keertje die kant op, moet bij de KPN even een andere simkaart halen: ben mijn telefoontje verloren. Het is nog niet ge(mis)bruikt, dus geen zorg. Er uit moet ik dus toch, en een oud telefoontje heb ik hier nog liggen.
Het is alleen zoveel werk, kon nog even naar binnen loeren, dan zie je pas hoe zwart de keuken is. Maar goed, het werk is eenmalig, als het eenmaal netjes is, is het netjes.