LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van NLE naar ENECO

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Patrickske
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2020 16:47

Van NLE naar ENECO

Ongelezen bericht door Patrickske »

Beste mensen

Ik heb een vraag, ik zit momenteel bij NLE. Maar vanochtend kwam er iemand van de Eneco langs. Nou ben ik meestal erg voorzichtig met mensen die aan de deur proberen iets te verkopen. Dus ik heb vriendelijk bedankt voor de aanbieding.

Maar toch ben ik nieuwsgierig, want ik heb ooit een contact van 5 jaar afgesloten bij NLE. Ikzelf verbruik heel weinig stroom en gas, toch kwam ik er achter dat mijn kosten daardoor hoger waren dan ik had verwacht. Dit komt blijkbaar doordat de vaste aansluit kosten bij de NLE heel hoog zijn. Ondanks dat ik veel bespaar blijven die kosten hetzelfde.

Dit maakte mij nieuwsgierig of het zinvol is om over te stappen. Ik met Eneco gebeld en daar kwam een termijn bedrag uit van 22 euro inclusief BTW en aansluit kosten etc etc. nu betaal ik 50 euro, want 35 euro is bij NLE vaste aansluit kosten en BTW. Nu vraag ik mij af of het zinvol is om over te stappen. Op het eerste gezicht wel, ookal krijg ik wel een boete maar Eneco zegt dat ik die kan declareren. Maar toch twijfel ik, Want de energie maatschapijen staan er om bekend om je om de oren te draaien met verborgen kosten. Wordt de boete bijvoorbeeld ook echt kwijtgescholden of komt die toch terug op mijn eind afrekening.

Heeft iemand hier ervaring mee? Want nergens kan je goeie vergelijking doen met een doorlopend contract.

Alvast bedankt

Patgrickske

NeoDutchio
Berichten: 12387
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Van NLE naar ENECO

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U praat over een 5 jarig contract en btw, gaat het niet om een zakelijk overeenkomst? Dan gelden er andere regels dan een consumenten overeenkomst.
Maar wat wel voor beide geldt is dat een voorschot helemaal niets zegt. Ik kan u nu een geweldige aanbieding doen en bij mij zal u maar een tientje per maand gaan betalen. Dat u na 12 maanden een enorme naheffing krijgen merkt u dan pas.

U weet is verbruik en elke leverancier maakt alle kosten inzichtelijk. U kunt dus simpelweg een berekening maken wat u nu betaald aan verbruikskosten en vaste kosten. Zet dat weg tegen dezelfde posten van de andere leverancier en kijk wat de overstapboete is. Zo kunt u precies zien of het zal lonen of niet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Van NLE naar ENECO

Ongelezen bericht door grun »

Ik zat daar zelf ook altijd mee te worstelen, maar op onderstaande link wordt het duidelijk uitgelegd:
https://www.consumentenbond.nl/energie- ... ierekening

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Van NLE naar ENECO

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vijfjaarscontract: de allerslechtste deal.

riddert
Berichten: 2145
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Van NLE naar ENECO

Ongelezen bericht door riddert »

Waarom? Energie bzal alleen maar duurder worden in de toekomst.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Van NLE naar ENECO

Ongelezen bericht door moederslink »

Bob Schurkjens schreef:
10 sep 2020 11:32
Vijfjaarscontract: de allerslechtste deal.
Vind ik ook. Ieder jaar overstappen en lekker de bonus pakken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Van NLE naar ENECO

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Energiebedrijven rekenen gewoon hogere tarieven voor drie- en vijfjaarscontracten. Ongeacht hoe de energieprijzen zich ontwikkelen. Zie de online prijsvergelijkers.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Van NLE naar ENECO

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vraag eerst met contractnummer erbij wat de vroeg weg gaan boete in Uw geval is....

Dan moet NLE dat bedrag noemen en kun je overal iets afsluiten als het voldoende voordeel opleverde.
Eneco hoeft niet, via gaslicht.com vind je een goedkope 1 jaar aanbieder met bonus, en soms vergoeden ze de overstap boete!

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: Van NLE naar ENECO

Ongelezen bericht door triangel »

Bob Schurkjens schreef:
10 sep 2020 11:32
Vijfjaarscontract: de allerslechtste deal.
Inderdaad. Ik vergelijk ze elk jaar: Pricewise, Gaslicht.com, energievergelijkers zat. Contract voor 1 jaar en voor het afloopt kijk ik weer verder. Ik sluit niks aan de deur af wat voor aanbieding ze ook hebben en zeer zeker niet voor 5 jaar. En idd: staar je niet blind op voorschotbedragen. Je moet gewoon weten wat de leveringskosten zijn en natuurlijk wat je verbruikt op jaarbasis

J. Deltoer
Berichten: 3167
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Van NLE naar ENECO

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

triangel schreef:
14 sep 2020 13:03
Bob Schurkjens schreef:
10 sep 2020 11:32
Vijfjaarscontract: de allerslechtste deal.
Inderdaad. Ik vergelijk ze elk jaar: Pricewise, Gaslicht.com, energievergelijkers zat. Contract voor 1 jaar en voor het afloopt kijk ik weer verder. Ik sluit niks aan de deur af wat voor aanbieding ze ook hebben en zeer zeker niet voor 5 jaar. En idd: staar je niet blind op voorschotbedragen. Je moet gewoon weten wat de leveringskosten zijn en natuurlijk wat je verbruikt op jaarbasis
En als je een keuze hebt gemaakt, kijk ook eens welk aanbod je huidige leverancier doet.
En hoge welkomstbonussen zijn leuk, maar trek eerst het jaarlijks vastrecht ervan af.

Patrickske
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2020 16:47

Re: Van NLE naar ENECO

Ongelezen bericht door Patrickske »

Toen ik verhuisde was het een goeie deal want mijn huis is gerenoveerd in die tussentijd. Ik had eerst hoge listen waardoor het toen een goeie deal leek met de prijzen van toen. Nu verbruik ik zo weinig dat de vaste kosten 2/3 van mijn rekening zijn ik ben ondertussen nu wel overgestapt na wikken en wegen en vergelijken. Bespaar nu toch zo,n 700 tot 800 euro over 3 jaar. Blijkbaar zijn maatschapijen zoals nle alleen leuk als je oom daad werkelijk veel verbruikt.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Van NLE naar ENECO

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

riddert schreef:
10 sep 2020 13:12
Waarom? Energie bzal alleen maar duurder worden in de toekomst.
Dat is maar de vraag. 1-1-2020, 1-7-2020 en 1-1-2020 (dus 3 keer op rij) zijn de prijzen verlaagd. Als de vraag instort door een grote economische crisis dan kan het nog meer dalen. Hoeveel weet niemand, dus ook niemand kan zeggen of 1, 2, 3, 4, 5 of meer jaar vastzetten het beste is.

Gesloten