Lowieze schreef: ↑14 sep 2020 17:39
Nijogeth schreef: ↑14 sep 2020 17:36
Ja, maar waarom moeten alles zo moeilijk gemaakt worden. Huurder heeft een wens, wbv wil meedenken, maar niet de volledige kosten betalen en brengt een klein bedrag per maand bij de huurder in rekening. Eind goed, al goed, iedereen zijn zin. Tenminste, dat zou je zeggen.
De huurder kan dan ook op eigen kosten een nieuwe badkamer of keuken aanbrengen, als de wbv hun goedkeuring geeft.
Je ziet inderdaad dat het bij veel wbv's mogelijk is een ZAV aan te vragen, een zelf aangebrachte voorziening. Maar dat kost toch ook niet niks?
Wat je ook ziet is dat er woningen aangeboden worden die nog gebouwd worden; de toekomstige huurder kan dan meebeslissen over de keuken, sanitair en dergelijke. Ik kon zo'n woning krijgen die op het laatste moment is afgezegd; bleek dat de aangebrachte veranderingen zo'n 2200 euro hadden gekost. De nieuwe huurder mocht het voor de helft van het geld overnemen, wilde die dat niet, dan werd het er weer uit gesloopt. In Nijmegen kreeg ik een nieuwe keuken; niet alleen mocht ik de deurtjes en handgrepen uitzoeken, ik mocht ook kiezen voor extra hoge keukenkastjes. Dat kostte dan weer wel wat extra's, direct te voldoen.
Iets anders willen kost gewoon geld, en het is niet logisch dat de verhuurder dit moet betalen. De wbv kan ik, naar aanleiding van dit topic, enkel maar het advies geven dit niet meer te bekostigen via een huurverhoging, maar de huurder in één keer de volle mep te laten betalen. Het zou een hoop gezeik schelen.