LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Dexia aanbod, een update

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door Piet »

In diverse topics en reacties wordt gesproken over het Dexia Aanbod en wat je nu moet doen als je dit geaccepteerd hebt.
De één wijst op de mogelijkheid om groepsgewijs te gaan procederen en verwijst o.a. ook naar advocatenkantoor Bartels in Utrecht en probeert leden te winnen door mensen op te roepen lid te worden van de werkgroep Dexia Aanbod en de ander adviseert juist om te wachten.

Eerst even een misverstand uit de weg ruimen, het advocatenkantoor waar naar verwezen wordt nl. Bartels in Utrecht, neemt GEEN gedupeerden aan die het Dexia aanbod hebben getekend.

Dit kantoor, Bartels Boerman Sanders Advocaten, voert een proefproces in Amsterdam om het Dexia Aanbod te laten vernietigen.
Deze rechtszaak loopt vanaf vorig jaar augustus en een vonnis is niet te verwachten vóór juli van dit jaar,
Dit komt omdat beide partijen regelmatig uitstel aanvragen voor het indienen van hun verweer.

Het advies van diverse advocaten aan die gedupeerden die het Dexia Aanbod hebben aanvaard is om te blijven betalen totdat er een uitspraak is van de rechter in deze zaak.
Als de uitspraak gunstig is kan er geprocedeerd gaan worden via een advocaat, als de uitspraak niet gunstig is zal het erg moeilijk worden om zelf een rechtszaak te gaan beginnen en deze ook te winnen.

Die gedupeerden die het maandbedrag niet meer kunnen betalen, kunnen in overleg met een advocaat stoppen met betalen en gaan procederen.
Uiteraard geeft dit een risico omdat er nog geen enkele uitspraak is over het Dexia Aanbod.
Er zijn twee advocatenkantoren die een procedure willen gaan starten voor deze mensen,
Dommerholt en v. Dijk advocaten uit Zwolle en Bosman advocaten uit Velp.

Mijn advies blijft: als je nog je maandtermijnen kunt betalen, blijf betalen en wacht de uitspraak van de rechter in Amsterdam af.
Er is nog geen enkele zekerheid of vermoeden van slagen in deze rechtszaak.
Kun je niet meer betalen, stop met betalen en neem contact op met één van de hierboven genoemde advocatenkantoren.
Voor de rest heeft het, voor diegene die het Dexia Aanbod hebben geaccepteerd, geen enkele zin om nu al lid te worden van een of andere club.

Geduld is een schone zaak maar kan vaak veel pijn betekenen.
Het is te hopen dat er zo snel mogelijk zekerheid komt over de wettelijke status van het Dexia Aanbod en dat de rechter zal oordelen dat dit aanbod getekend is met het mes op de keel en dat hier sprake was van misbruik maken van de omstandigheden.

Groeten,
Piet

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door cornelis »

Misbruik van omstandigheden,chantage,
In iedergeval niet om de gedupeerden te helpen.
groetjes

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door hari »

Ik acht dit onvolledige voorlichting.

Naast het feit dat advocaat Bartels niet in database van de vereniging Pay Back voorkomt, wil ik toch even reageren zonder afbreuk te doen aan de opmerkingen die Piet heeft gedaan door aan te geven dat in de eerste plaats er meer advocaten zijn die gedupeerden aannemen indien ze het Dexia-aanbod hebben geaccepteerd. Dit uiteraard los van het feit dat deze advocaat de proefprocessen Dexia-aanbod onder zich heeft.
In de tweede plaats is er voor gedupeerden de mogelijkheid zich aan te sluiten bij inderdaad de werkgroep Dexia-aanbod, die op het moment uitstekende initiatieven onderneemt om een gezamenlijke procedure tegen Dexia te beginnen en dit met steekhoudende argumenten.

Los van bovenstaand ben ik het met Piet eens dat gedupeerden die het aanbod hebben geaccepteerd niet moeten stoppen met betaling, anders dan met goede juridische bijstand.

Nogmaals goed advies is volledig advies.

Met vriendelijke groeten,
Stefan.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door Piet »

Hari, je schrijft dat er meer advocatenkantoren gedupeerden helpen in en procedure tegen het Dexia Aanbod.
Wil je dan ook vertellen welke of moeten we daar 40 euro voor betalen.

Over goede voorlichting gesproken, soms valt het niet mee te weten wat je zelf hebt geschreven:
Hari Geplaatst op 05 Feb 2005 16:28 door hari

Verder kunt u indien u in aanmerking kunt komen voor toevoeging of de advocaatkosten zelf kunt betalen u zich wenden tot bijv.:

Advocatenkantoor Dommerholt & Van Dijk te Zwolle. M.b.t. het Dexia-aanbod heeft het kantoor een vast tarief.
Advocatenkantoor Bosman te Velp. Ook dit kantoor werkt met vaste
tarieven voor PB-leden.
Advocatenkantoor Bartels te Utrecht.
Advocatenkantoor Bartels neemt geen Dexia Aanbod klanten aan
Hoezo werkt Bosman advocaten met een vast tarief voor payback leden??
Dexia aanbod gedupeerden die willen gaan procederen betalen evenveel als payback leden
Hari toch, mag jij wel jokken van Shamyrah!

Waarom zouden gedupeerden 40 euro moeten betalen om mee te doen in een zogenaamde werkgroep Dexia Aanbod als je zelf de advocaat kunt bellen als je een procedure wilt beginnen.

Nogmaals, goed advies is volledig advies en 40 euro betalen voor iets wat je ergens anders gratis kunt krijgen is weggegooid geld.

Groeten,
Piet

MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Advocatenkantoor Dommerholt & Van Dijk te Zwolle. M.b.t. het Dexia-aanbod heeft het kantoor een vast tarief.
Weet iemand wat dit vaste tarief is?

Corsik
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:10

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door Corsik »

Mijn vrouw had voor ons huwelijk een winstverdriedubbelaar in ons ons huwelijk heeft zij dat aanbod aangenomen ik heb niet meegetekend.
Is het dan nog rechtsgeldig?

heeft iemand enig idee

Cor

Job68
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 okt 2004 21:32

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door Job68 »

De prijs voor een proces gevoerd door Dommerholt om het Dexia aanbod aan te vechten ligt om en nabij de 1500 euro. Dit is exclusief BTW en kantoor kosten. Het gaat hier om de kosten in eerste aanleg.

Met vriendelijke groeten,
Job68

ronald102
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2004 11:22

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door ronald102 »

Hoi Job,

Van wie heb je die wijsheid. Ik betaal 3000 euro excl btw. bij Dommerholt.

MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Jeetje, 3000 euro, da's nogal veel geld. Wat nu als er niet uitkomt? :?:

Ronald, gaat het bij jou ook om het Dexia aanbod?


Ik heb Dommerholt een email gestuurd en daarin mijn situatie uitgelegd en gevraagd f ze er iets mee konden doen.

Antwoord terug gehad met de opmerking dat ik een afspraak kon maken met 1 van de advocaten. Weet alleen niet of het zin heeft, heb niet echt veel zin om nóg meer geld kwijt te raken.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ik zou zeggen luister het verhaal van die advocaat eens aan, wat heb je te verliezen?

Groeten justice

MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Moet ik de advocaat al niet betalen bij alleen een gesprek? Maar ja, denk wel dat ik er ff heen ga.

ronald102
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2004 11:22

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door ronald102 »

Martijn,

In mijn geval zal ik een restschuld overhouden van ongeveer 50.000 euro en mijn inleg is zo'n 25.000 euro geweest dus het totaal verlies zou in mijn geval zo'n 75.000 euro zijn.

In mijn geval hoef ik er niet aan te twijfelen om zo'n bedrag voor een advocaat uit te geven. Ik heb een goed gevoel bij Dommerholt.

Ik denk er niet over om te schikken. Toen die tijd heeft Spaar Select deze produkten onder valse voorwenselen aan mij verkocht en ik vind dat gerechtigheid moet zegenvieren en dat probeer ik via de rechter te behalen.

Je hoeft Dommerholt niet te betalen voor een eerste gesprek

MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Ik heb mijn restschuld van €5000 al betaald, ben in totaal €25.000 kwijt. Ook via zo'n linkmichiel van Spaarselect. Heb alleen geen geld meer voor een advocaat denk ik.... :( Maar ja, ga wel ff praten.

Hoe staat je zaak er voor dan Ronald? Wanneer ben je begonnen via de advocaat?

ronald102
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2004 11:22

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door ronald102 »

Dexia is begin deze maand gedagvaard. Dus het duurt nog wel even voordat er een uitspraak gedaan wordt. Waarna Dexia toch in hoger beroep zal gaan. Dus in totaal zal het nog wel 2 tot 3 jaar gaan duren. Die 3000 euro was alleen voor de eerste fase. Daarna zijn er nog waarschijnlijk 2 fasen te gaan. Dus al met al kan het me nogmaals 3000 euro gaan kosten.

MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Maar je hebt dus totaal geen garanties dat je er iets mee terug krijgt, vind het wel veel geld. Bij jou gaat het ook om een veel groter bedrag dan bij mij natuurlijk.

Ik heb maandag een intake gesprek in Zwolle, kost €125.

Job68
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 okt 2004 21:32

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door Job68 »

Hoi Ronald,

Die 1500 euro is alleen voor het aanvechten van het Dexia aanbod. Vervolgens moet er in een andere procedure het geld terug gevorderd worden.

Met vriendelijke groet,
Job68

ronald102
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2004 11:22

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door ronald102 »

Oke Job, het kan me inderdaad voorstellen dat je daarvoor minder geld kwijt bent aangezien in die dagvaardig niet zo'n uitgebreid persoonlijk stuk hoeft komen te staan.

buddie
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mar 2004 23:10

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door buddie »

vhm advocaten nemen ook gedupeerde aan met het dexia aanbod

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door Piet »

Het aanvechten van het Dexia Aanbod bij de rechtbank in Amsterdam gebeurt bij de sector civiel van de gewone rechtbank, niet bij de sector kanton.
Het Dexia Aanbod heeft niets met huurkoop te maken, dus kan het niet bij de sector kanton.

Leaseproces is een groep mensen die op No Cure No Pay basis bij de sector kanton van de rechtbank een zaak aanspant. Het zijn juristen en geen advocaten.
Bij Beursklacht zitten helemaal geen juristen of advocaten.
Dit zijn gewoon slimme ex-dexia medewerkers die ook een centje willen mee verdienen aan deze affaire.

Deze beide instellingen kunnen mensen bijstaan bij de sector kanton omdat daar geen advocaat bij nodig is. Willen zij het Dexia aanbod gaan bestrijden middels een procedure dan zal dat bij de gewone rechtbank moeten zijn met een advocaat.
Gaan zij toch procederen bij de sector kanton van de rechtbank voor mensen die het Dexia Aanbod hebben geaccepteerd dan kan de rechter een vervelende beslissing nemen.
Zoals het er nu uitziet zal de kantonrechter de dagvaarding niet ontvankelijk verklaren en terugverwijzen naar de gewone rechtbank sector civiel omdat men getekend heeft voor het Dexia Aanbod (dit is al eerder gebeurd).
Dan heb je dus een advocaat nodig die jouw zaak mag doen.
Mocht het toch zo zou zijn dat de sector kanton deze zaak wel doet en Dexia gaat in hoger beroep na een uitspraak dan heb je weer hetzelfde, je hebt dan een advocaat nodig, zonder kan niet.
Hierdoor maak je straks dubbele kosten als je een advocaat in de arm moet nemen.
Hou daar rekening mee als je in zee wilt gaan met niet-advocaten zoals Leaseproces en Beursklacht.

Mijn advies is nog steeds, wacht op de uitspraak van de rechtszaak tegen het Dexia aanbod die nu in Amsterdam loopt.
Wil je toch nu al gaan procederen, die het via advocaten die dit willen doen.
Er zijn er een paar b.v.:
Bosman Advocaten in Velp
Mr. Bosman ME, 026-3882351
[email protected]
www.bosmanadvocaten.com
en
Dommerholt en van Dijk Advocaten in Zwolle
Mr. Klemann F, 038-4272020
[email protected]
www.dommerholt.nl
Zij werken beiden ook met toevoeging.

Heb je twijfels over het bovenstaande, bel een advocaat en vraag zijn mening.

Groeten,
Piet

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Het Dexia aanbod, een update

Ongelezen bericht door croosjes »

gedupeerden,laat het dexia aanbod en aansluitend het aandelenleasecontract te samen nietig verklaren en schrijf je in voor deze twee processen.


vrgr.Andre

Gesloten