Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Feedback kan via PM.
Dat is wat Radar schrijft.
Er staat dus niet, feedback op elkaar. dat is heel wat anders als ik het zo mag lezen.

Lady1234
Berichten: 27311
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat wordt door Radar wel bedoeld.

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Dat staat er ook niet, er staat duidelijk ''kan'' dus je ''kan'' feedback geven via PM. Geen verplichting! maar het kan.

Dat staat er niets meer of minder.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door omega19 »

Moneyman schreef:
22 sep 2020 20:15
omega19 schreef:
22 sep 2020 17:29
Ik heb eerder gezegd, je kan niet en mee-discussieren en ook scheidsrechter zijn
Grappig. Op vrijwel ieder forum is dat precies wat de moderatoren doen... ofwel: het kan prima.
Onjuist. De meeste discussiefora hebben een strike scheiding tussen moderate en discussie., ofwel je derde onzin bewering op rij
Gaat het wel goed met je??

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Onzin Moneyman, ik zit zelf op meerdere fora en daar is moderator niet actief bezig met discussie. Wel als een discussie spaak loopt of dreigt uit te lopen op chaos mengen ze zich in de discussie om het te stabiliseren. Zou hier ook wel een goede optie zijn, maar ik ben nieuw en een groentje, dus mijn mening telt dan ook niet.
Zoals omega19 vraagt of het wel goed gaat met je, dat weet ik niet, ik denk van wel maar jouw antwoorden niet altijd, meer zoals zaken zoals jij het alleen ziet.

alfatrion
Berichten: 21950
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

De stelling van Omega is: je kan niet mee-discussieerden en ook scheidrechter zijn. Omega heeft geen argumenten aangedragen. Het tegenargument van Moneyman en mij is: dit gebeurt op meerdere fora dus kan het wel. Als het je enkel te doen is om de vorm waarin Moneyman dit argument heeft gegoten, "Op vrijwel ieder forum is dat precies wat de moderatoren doen..." dan kun je dat feit niet weerleggen met het tegenargument dat jij op meerdere fora zit waarop dat niet gebeurt. Het aantal fora waar je niet op zit is bijna oneindig veel groter.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

alfatrion schreef:
24 sep 2020 20:47
De stelling van Omega is: je kan niet mee-discussieerden en ook scheidrechter zijn. Omega heeft geen argumenten aangedragen. Het tegenargument van Moneyman en mij is: dit gebeurt op meerdere fora dus kan het wel. Als het je enkel te doen is om de vorm waarin Moneyman dit argument heeft gegoten, "Op vrijwel ieder forum is dat precies wat de moderatoren doen..." dan kun je dat feit niet weerleggen met het tegenargument dat jij op meerdere fora zit waarop dat niet gebeurt. Het aantal fora waar je niet op zit is bijna oneindig veel groter.
>>
Vraag: Kun je dan wel zeggen dat "op vrijwel elk forum".....?
Maar...
Als oud forum eigenaar weet ik dat elk forum eigenaar / houder zelf bepaald of een moderator ook kan mee discussiëren in een groep of geheel forum.
Het is dan wel dat een mod wordt gecontroleerd door een sysop en zich strikt aan regels moet houden.

Want, het mag nooit de bedoeling zijn dat een mod misbruikt maakt van zijn mogelijkheden.
En ik kan op dit forum wel zeggen, dat ik niet veel ben tegengekomen (enkele wel) die gewoon kunnen meedoen en mod geschikt zou zijn.
Want provoceren is wat anders dan het gesprek op gang houden of een stelling ter discussie brengen.
Daar komt bij dat er sterke groepsvorming is, wat nadelig werkt als een mod daar onderdeel van uitmaakt.

Nijogeth
Berichten: 10151
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou beheer ik zelf met 3 anderen ook een forum, maar de beheerders zijn ook de moderators en doen gewoon mee met de discussies.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nijogeth schreef:
24 sep 2020 21:47
Nou beheer ik zelf met 3 anderen ook een forum, maar de beheerders zijn ook de moderators en doen gewoon mee met de discussies.
>>
Ben je eigenaar van het forum?

Erthanax
Berichten: 9795
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op vrijwel alle andere forums waar ik actief ben, met één uitzondering, zijn de moderatoren "gewone" leden die gewoon meediscussiëren en ook wel eigen topics starten. De moderators houden "gewoon" een of meer subforums/rubrieken op orde. Werkt overal prima. Op enkele forums is ook een administrator/forumbaas actief aanwezig. Op al die forums werkt dat goed tot uitstekend. Forums waar streng wordt opgetreden tegen trollen en andere onruststokers lopen het best, zo is mijn indruk.

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat een kansloze discussie maken sommigen er weer van :roll: De stelling van Omega waar de discussie mee begon en die ik weerlegde, namelijk dat modereren en participeren als combinatie onmogelijk is, is in ieder geval evident onjuist.

Nijogeth
Berichten: 10151
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

hebra98 schreef:
24 sep 2020 21:49
Nijogeth schreef:
24 sep 2020 21:47
Nou beheer ik zelf met 3 anderen ook een forum, maar de beheerders zijn ook de moderators en doen gewoon mee met de discussies.
>>
Ben je eigenaar van het forum?
Nee, dat zijn de gebruikers. Door middel van donatie kunnen ze dit forum waarop ook heel veel oude afbeeldingen en dergelijke zijn geplaatst steunen, waarna er verder betaald wordt. Met 3 personen zijn we niet alleen moderator (we hebben overigens enkele veelvuldig aanwezige gebruikers aangewezen die dit ook kunnen), maar hebben we daadwerkelijk toegang tot het beheerderspaneel. Wij regelen dan ook dat de financiën op de juiste plek terecht komen en dat er regelmatig een kopie wordt veilig gesteld voor als er iets met de host gebeurd. We willen niet hebben dat we dan alle afbeeldingen en informatie kwijt zijn.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Dat klopt.
Maar dan moeten de (leden) mods zich wel aan goed afgesproken regels houden.
En die regel is bepaald door de eigenaar, niet de mods met hun eigen regeltjes.

Want ook een mod kan uit een forum worden gezet, als het blijkt dat er misbruik word gemaakt of teveel sturing is die één kant "favoriet" maakt. Een mod kan zich eigenlijk veel minder vrijheden permitteren dan een gewoon lid. Want zelfs provoceren is "not done" voor een mod.
Ik heb regelmatig mods gehad die niet konden omgaan met de plichten en daarmee rechten misbruikte.
En op dit forum zijn in mijn ogen gewoon teveel problemen / verbindingen / arrogantie / stokers om één van de leden een mod te maken. Al zijn er wel een paar die mogelijk wel geschikt zouden zijn.
Dan zijn er ook nog irritatie triggeraars die op de verkeerde manier een discussie proberen uit het lood te krijgen of te frustreren.
Gewoon iets tikken om maar te tikken en een ander op de kast proberen te krijgen. Niet met de echte wens om een TS te helpen.
Of het moet, naar de kl*ten helpen zijn...

Dat zal een goede sysop / admin never accepteren van een mod maar wel iets makkelijker van een lid.
Zo is dat hier dus ook, want de mods hier zijn niet eigenaar en stellen dus niet geheel zelf regels op.
Hun reactie is daarom ook zeer vlak en kalmerend, maar nooit provocerend.
Want een mod is als eerste het voorbeeld en de go-to als er een probleem is, maar niet die de regels bepaald.
En een mod moet als Caméléon in een groep kunnen zijn en geen superioriteit (proberen) uit (te) stralen.

Lady1234
Berichten: 27311
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het lijkt wel alsof u het over het Hooggerechtshof van de VS hebt.

Het is een forum, gelieerd aan een tv programma voor consumentenzaken.

Dat is alles.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
24 sep 2020 22:41
Het lijkt wel alsof u het over het Hooggerechtshof van de VS hebt.

Het is een forum, gelieerd aan een tv programma voor consumentenzaken.

Dat is alles.
>>
Nogmaals, niets nuttigs te melden.
Bedankt voor het bewijzen van mijn stelling.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Edit 😁
Laatst gewijzigd door moederslink op 24 sep 2020 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9886
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
24 sep 2020 22:42
Nogmaals, niets nuttigs te melden.
Nou, met jou erbij op het forum hebben we geen moderators meer nodig. :roll:

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Lady1234 schreef:
24 sep 2020 22:41
Het lijkt wel alsof u het over het Hooggerechtshof van de VS hebt.

Het is een forum, gelieerd aan een tv programma voor consumentenzaken.

Dat is alles.
Nee alweer fout, hij heeft het niet over het Hooggerechtshof van de VS. Hoe verzint u het, weet u eigenlijk wel wat u zegt?

Deze heer is gewoon eigenaar geweest van een middel groot forum, dus ik mag echt aannemen dat hij de klappen van de zweep wel kent. Bovendien zitten we in Nederland en niet in de VS, u wel toevallig? U klinkt wel wat Amerikaans.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

fonsflons schreef:
24 sep 2020 23:05
Hebra is een hij? Weer wat geleerd.
>>
Is dat werkelijk?
Dat mag je aannemen, dat maakt eigenlijk weinig uit.

Lady1234
Berichten: 27311
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Edit
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 24 sep 2020 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten