LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u kunt toch prima voorkomen dat u uw vader besmet, als u al besmet zou zijn? Afstand houden, niet knuffelen. Heeft u dan al die tijd uw vader niet bezocht?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Sleutels bijmaken is geen optie, er zit een sleutel bij van de centrale toegangsdeur. Die kun je niet bij laten maken.

En nee, ik heb mijn vader al die tijd niet bezocht omdat hij dat niet wilde. Bang dat hij besmet raakt. Maar nu zal het toch echt even moeten.

Lady1234

witte angora schreef:
27 sep 2020 19:26
Sleutels bijmaken is geen optie, er zit een sleutel bij van de centrale toegangsdeur. Die kun je niet bij laten maken.

En nee, ik heb mijn vader al die tijd niet bezocht omdat hij dat niet wilde. Bang dat hij besmet raakt. Maar nu zal het toch echt even moeten.
Wat erg, ik hoop dat hij nu toch overstag gaat.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:

Om de sleutels op te halen hoeft u uw vader in principe niet eens te zien. Hij legt ze binnen bij de voordeur en u pakt ze daar mee.

witte angora

Lady1234 schreef:
27 sep 2020 19:49
witte angora schreef:

Wat erg, ik hoop dat hij nu toch overstag gaat.
Dat gaat dus in stapjes. Er was nu nog niet mee af te spreken. Wel begon hij langzaam aan de noodzaak in te zien dat er iets met die sleutels moet gebeuren. Dus van de week nog eens proberen.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Wat Lowieze zegt.
Terecht of niet, die angst voor besmetting, maar het is beslist een onjuiste voorstelling van zaken om te doen alsof voor het ophalen van een stel sleutels persoonlijk contact noodzakelijk is.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Bereid je vader er even rustig op vóór dat je dan en dan komt om de sleutel op te halen.
Het kan ook nog over een dag of 10.
Hij kan de sleutel buiten leggen en jullie kunnen uitgebreid zwaaien naar elkaar .....dan heeft hij ook geen stress.
Bellen kan altijd natuurlijk.😉

witte angora

O, maar dat komt wel goed. Ik heb nog wel wat anders in gedachten. Bedankt voor het meedenken!

Sleutels per post versturen vind ik overigens niet zo'n goed idee. Meestal gaat het goed, maar je zal net zien dat het deze ene keer niet goed gaat. De man heeft geen idee waar ik woon, weet van niemand de telefoonnummers omdat dat allemaal opgeslagen in zijn telefoon zit, enzovoorts. Niet dat hij iemand belt; hij verwacht dat iedereen hem belt. En je krijgt het hem ook niet aan het verstand.

Naja, hoe lang heeft hij nog... het klinkt sowieso allemaal niet zo goed. Ik denk dat hij zich er te goed van bewust is dat hij niet meer de eeuwigheid voor zich heeft, maar niet bij machte is het onder ogen te zien. Ik moet hem eerst maar eens zien te zien, en voelen wat hij wel of niet uitstraalt.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

👍👍👍🤞🤞 fingers crossed!

Michel-mol

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Laatste bericht in de krant is dat men nu openlijk begint over het invoeren van de muilkorf op drukke plaatsen... wordt steeds gekker... en zie helaas ook steeds meer mensen die erom vragen.. (daarbij vraag ik me af wat ze dan weerhoud om ze zelf te dragen.. of zitten ze te wachten op een algeheel gebod om die (on) dingen te dragen.
Ik heb ze op vakantie moeten dragen en gezien hoe mensen ermee om gaan.. dat heeft totaal geen zin dan.. (en vraag me ook af hoe het komt dat ook plaatsen waar die muilkorf plicht was.. er toch besmettingshaarden ontstonden)..
Kortom zie er langzaam aan van komen dat het hier ook verplicht wordt in de openbare ruimte..

Lady1234

Kierewiet?

witte angora

Toch is er best kans dat er op zeer korte termijn strenge maatregelen gaan komen. Nederland doet het, vergeleken met Europa, helemaal zo goed niet. Hoe die maatregelen er uit gaan zien? Geen idee. Ik hoop over te zijn voor het zover is, maar heb er een hard hoofd in.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... ijst-kaart

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Michel-mol schreef:
27 sep 2020 23:06
Laatste bericht in de krant is dat men nu openlijk begint over het invoeren van de muilkorf op drukke plaatsen... wordt steeds gekker... en zie helaas ook steeds meer mensen die erom vragen.. (daarbij vraag ik me af wat ze dan weerhoud om ze zelf te dragen.. of zitten ze te wachten op een algeheel gebod om die (on) dingen te dragen.
Ik heb ze op vakantie moeten dragen en gezien hoe mensen ermee om gaan.. dat heeft totaal geen zin dan.. (en vraag me ook af hoe het komt dat ook plaatsen waar die muilkorf plicht was.. er toch besmettingshaarden ontstonden)..
Kortom zie er langzaam aan van komen dat het hier ook verplicht wordt in de openbare ruimte.
Laten we wel wezen: Nederland is zo'n beetje het enige land op de wereld, waar die dingen nauwelijks verplicht zijn en de besmettingscijfers zijn er ook naar. Als je voor Amsterdam uitgaat van gemiddeld 300 besmettingen per dag, dan ligt het 7-daags gemiddelde ruim boven de 400 per 100.000 inwoners. Zou Amsterdam buitenland zijn, zou het reisadvies diep zwart moeten zijn. En Amsterdam zit hiermee ver boven het niveau van Madrid, Nice, Marseille, begint aardig in de buurt van Bergamo in februari-maart te komen.

Dan het gemiauw in de marge over hoge besmettingscijfers op plekken met zo'n plicht. Overal loopt het op, maar in gebied met muilkorfplicht wel een stuk minder dan in gebied zonder. En de meeste besmettingen vinden momenteel in privé-situaties plaats, dus op momenten zonder mond-neusmaskerplicht.

Als je mensen er slordig mee om ziet gaan, dan ligt dat aan slechte voorlichting of het zijn virusontkenners, die meer in de heilzame werking van vitamine C, genezende stenen, pratende planten en knoflook als wondermedicijn geloven. Ik spreek mensen erop aan, als ze er verkeerd mee omgaan (daarom weet ik ook, waar het verkeerde gebruik aan ligt), elders gaat het per bordje: zonder masker geen bediening / geen toegang enz. Werkt perfect.
Jose2501 schreef:
28 sep 2020 09:32
Volgens mij helpen al die van buitenaf opgelegde maatregelen feitelijk weinig. Zodra een lockdown wordt versoepeld stijgen de besmettingen weer.
Klopt, daarvoor is het een pandemie (epidemie). Oorzaak: wie nu besmet raakt, heeft dit voorjaar geen kans gehad om besmet te worden, wegens het verplichte thuisblijven. Het virus is niet weg, die mensen lopen weer los rond en dan wordt het een 'got you'.

Godzijdank is Lubach op Zondag terug: Carnaval (Youtube)

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Lubach was weer erg goed. En oh jah, traditiegetrouw, de maatregelen zijn al uitgelekt. https://nos.nl/artikel/2350180-lijst-me ... dicht.html

Lady1234

Ja, Lubach, het zout in de pap.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En weer wordt de horeca hard getroffen. Volgens mij komen daar maar 5-10% van de besmettingen vandaan. Een eigenaar die zijn kroeg maar tot 22.00 open mag hebben, zal dit toch als een soort gedwongen sluiting zien.

En het kromme is dat het waarschijnlijk weer een averechts effect gaat hebben. De jeugd is nu al helemaal los, mogen ze niet naar de kroeg of iets dergelijks, dan gaan ze wel ergens bij iemand thuis zitten, lekker op elkaar gepakt en zonder goede ventilatie. Dan is de controle in de horeca en de betere ventilatie toch een betere optie als je het mij vraagt.

witte angora

Toch is dit exact wat ik eerder al in dit topic aangaf, Het is nu nog wachten op nog verdere vervroeging: tot 19.00 uur naar binnen, 20.00 uur sluiten. Dan kunnen mensen nog wel fatsoenlijk een hap eten, (en dan netjes op hun plek zitten), maar borrelen is er niet echt meer bij.

Ben alleen benieuwd hoe het met de take-aways wordt. Het scheelt dat je het vaak koud mee kan nemen om het vervolgens in de magnetron op te warmen. Heb je een prima maaltje voor zo'n 6-8 euro, soms zelfs voor 5. Nee, geen patat, maar Surinaams, Indisch, noem maar op.

Michel-mol

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Jablan schreef:
28 sep 2020 13:26
Michel-mol schreef:
27 sep 2020 23:06
Kortom zie er langzaam aan van komen dat het hier ook verplicht wordt in de openbare ruimte.
Laten we wel wezen: Nederland is zo'n beetje het enige land op de wereld, waar die dingen nauwelijks verplicht zijn en de besmettingscijfers zijn er ook naar. Als je voor Amsterdam uitgaat van gemiddeld 300 besmettingen per dag, dan ligt het 7-daags gemiddelde ruim boven de 400 per 100.000 inwoners. Zou Amsterdam buitenland zijn, zou het reisadvies diep zwart moeten zijn. En Amsterdam zit hiermee ver boven het niveau van Madrid, Nice, Marseille, begint aardig in de buurt van Bergamo in februari-maart te komen.

Dan het gemiauw in de marge over hoge besmettingscijfers op plekken met zo'n plicht. Overal loopt het op, maar in gebied met muilkorfplicht wel een stuk minder dan in gebied zonder. En de meeste besmettingen vinden momenteel in privé-situaties plaats, dus op momenten zonder mond-neusmaskerplicht.

Als je mensen er slordig mee om ziet gaan, dan ligt dat aan slechte voorlichting of het zijn virusontkenners, die meer in de heilzame werking van vitamine C, genezende stenen, pratende planten en knoflook als wondermedicijn geloven. Ik spreek mensen erop aan, als ze er verkeerd mee omgaan (daarom weet ik ook, waar het verkeerde gebruik aan ligt), elders gaat het per bordje: zonder masker geen bediening / geen toegang enz. Werkt perfect.
Jose2501 schreef:
28 sep 2020 09:32
Volgens mij helpen al die van buitenaf opgelegde maatregelen feitelijk weinig. Zodra een lockdown wordt versoepeld stijgen de besmettingen weer.
Klopt, daarvoor is het een pandemie (epidemie). Oorzaak: wie nu besmet raakt, heeft dit voorjaar geen kans gehad om besmet te worden, wegens het verplichte thuisblijven. Het virus is niet weg, die mensen lopen weer los rond en dan wordt het een 'got you'.

Godzijdank is Lubach op Zondag terug: Carnaval (Youtube)
Mooi verhaal Jan, muilkorven werken niet, simpel omdat 1vmen geen medische kapjes heeft, 2 het Voor medici Ook al lastig is om ze volgens voorschriften te gebruiken en 3 hetgeen u meld over besmettingssnelheid... dat het hier harder gaat dan bij landen waar het wel gebruikelijk is, is praten naar uw voorkeur.. komplete kul.
Voor mij is het heel duidelijk dat de besmettingsgraad Vast zit aan de potentiele vochtigheidsgraad in de lucht... airosolen... dus ventilatie is het toverwoord..

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

@Michel-Mol: Bedankt voor je Maurice-De-Hond-echo, maar je bent wat aan de late kant ermee. Werkelijkheid ziet er anders uit.
Nijogeth schreef:
28 sep 2020 17:25
En weer wordt de horeca hard getroffen.
Zag net een bericht van mijn werk langskomen: morgen moet iedereen meehelpen met de volgende ronde 'beëindiging dienstverband', allemaal per 1 oktober en allemaal in de vrijetijdssector.

Mondkapjes, aflevering 918273 of zo. Eindelijk een demo voor correct gebruik op NPO1, al ontbrak het plastic boterhamzakje om de wasbare mondkapjes in te doen en verder ... Femke Halsema, ook namens andere burgemeesters, kondigde een veel uitgebreidere verplichting aan in 4 regio's. Feitelijk vrijwel gelijk aan de situatie in Duitsland, ook de manier waarop dit wordt ingevoerd.

Had het vandaag nog met de handwerker erover: ook voor hem is het vanzelfsprekend om in de auto na het uitzetten van de motor eerst zo'n ding op te doen en dan pas uit te stappen en ook zijn zoon - bijbaan als vakkenvuller bij de Jumbo - moppert aan alle kanten over mensen in de risicogroep, die nul afstand houden en respectloos met hem omgaan (boven zijn hoofd artikelen graaien).

H.Roosveld

Ongelezen bericht door H.Roosveld »

Het is voor mij totaal onbegrijpelijk, dat deze regering niet in staat is gebleken om voldoende coronatests in te kopen voor diverse sectoren maar vooral voor Schiphol, waar duizenden besmette mensen zomaar Nederland konden binnenwandelen zonder getest te zijn?!
Ook vandaag liepen talloze besmette mensen zonder test Nederland binnen!
Waarom hebben de Duitsers wel voldoende testen? Hebben zij soms geheime adresjes waar zij die dingen kopen? Nu kleurt Nederland rood .En nog altijd geen coronatest op Schiphol.
Enige maanden geleden was Nieuw Zeeland coronavrij. Doordat slechts 1 echtpaar terugkerend uit Engeland zich niet aan de 14 dagen qurantaine hield is heel het land weer besmet.
Het voorkomen van besmetting gaat gewoon door een sterke weerstand op te bouwen door extra vitamine C dmv. mandarijnen, sinaasappels, kiwis of tabletten vitamine C in te nemen.
Plus de maatregelen die de regering of rivm voorschrijft.

Gesloten