Jose2501 schreef: ↑03 okt 2020 23:10
Punt 1. Natuurlijk zeggen IC opnames iets. Daar ligt de druk.
Punt 4. Er is volgens haar geen wetenschappelijk bewijs dat een maatregel werkt. Als jij het bewijs wel hebt kun je dat misschien aan haar sturen?
Punt 8 ook in Nederland loopt de werkeloosheid sterk op. Omdat de overheid nu nog helpt valt het in Nederland relatief nog mee. Maar als dit zo doorgaat vallen er grote klappen.
Bij de opnames: Jij hebt verteld over je contacten met het Erasmus. Wij worden door een ander ziekenhuis bij ons herstel gevolgd. Het doel is hetzelfde: meer leren over de ziekte, zodat de behandelmethoden verbeteren. Het heeft o.a. geleid tot mensen zo lang mogelijk op een gewone ziekenhuisafdeling houden, met normaal verkrijgbare medicijnen sommige symptomen tegengaan en pas wanneer hart of longen echt 'stotteren', dan pas naar de IC.
Tja, de roep om wetenschappelijk bewijs. Jaap van Dissel wilde ook keihard, duizend procent waterdicht bewijs over de inzet van mondmaskers. Het is er niet en dat betekent, dat we (de bevolking) nu het live-studie-object zijn om de effecten van allerlei maatregelen te onderzoeken. Teruggrijpen op de ervaringen van de laatste pandemie kan niet, de Spaanse Griep is te lang geleden.
Werkloosheid zal nog verder oplopen. Toch is het zaak om goed te kijken waar de klappen vallen en jezelf erbij af te vragen of het nu direct een gevolg van de maatregelen is of de maatregelen eerder de extra aanleiding zijn, omdat het type bedrijf toch al op zijn retour was, minder vraag naar het product als gevolg van de opkomst van nieuwe oplossingen. Online vergaderen in plaats van reizen en de mensen live zien, als eerste voorbeeld. Zet het online ontmoeten door, dan krijgen alle soorten vervoer met een krimp te maken.
snuffel1 schreef: ↑04 okt 2020 11:50
...maar doordat het aantal testen is opgevoerd en meer mensen in eerste instantie positief getest worden en blijkt bij een tweede test dat de test negatief is. Ik met alle wijs of domheid maak daar uit op dat het lichaam zelf antistoffen aan maakt want het covid19 virus werd als dodelijk beschouwd en hoe kan het dan dat het virus het lichaam na een week of tien dagen verlaat alsof die nooit aanwezig is geweest.
Bij de meeste mensen verloopt Covid19 mild. Dan is het normaal om al na korte tijd geen virus meer aan te kunnen tonen in een test, helemaal als de tweede test ook een PCR-test is met wattenstaaf door keel en neus. De PCR-tests zijn op zich goed, maar de uitkomst staat of valt met een goede omgang met de wattenstaaf. Heb je op het testmoment zelf weinig slijm, wordt het moeilijker om voldoende materiaal voor de test te verzamelen. Bij een tweede keer testen, na tien dagen, hoort bij een mild verloop het virus ook uit neus en keel te zijn verdwenen, het zit dan dieper in je lichaam.
Ideale volgorde is eerst een test op het virus, dan een test op antistoffen en later een T-cellen-onderzoek.
Nijogeth schreef: ↑04 okt 2020 01:35
Ik heb vandaag genoten. Een leuke avond in de stamkroeg, gevolgd door een paar uur bij een maat van me. Uiteraard weten we dat we niet met 10 bij elkaar mogen zijn, maar who gives a ****. Dat deden we eerst ook niet.
Moet kunnen, jij hebt het al gehad en als ik mij niet vergis, minstens het halve dorp.
Voor de buitenwereld volgen we ook de regels en iets meer dan dat: wij zijn wat enthousiaster met de mond-neus-bescherming, omdat we geen zin hebben in een volgende infectieziekte via deze route. Privé zijn we juist relaxter met de regels, want een tweede keer besmet raken, vinden wij extreem onwaarschijnlijk.
Alleen was ik de afgelopen week even teleurgesteld. Een vaccin zal wel tegen de Sars-virussen werken, misschien ook bij Mers, maar niet tegen de reguliere verkoudheidsvirussen uit dezelfde groep. Daarvoor zijn de verschillende virussen te verschillend. Jammer.