Huiskamer
Re: Huiskamer
Ik heb gisteren als schoonmaakster de CEO van de ING naar huis gestuurd omdat ik vond dat hij op een vervelende manier naar mij keek. Bovendien weigerde hij mij opslag te geven, maar dat terzijde.
In al die gevallen is er -anders dan Jablan stelt- geen sprake van ontslag. Zo simpel is het.witte angora schreef: ↑06 okt 2020 10:20Wat die kantinejuffrouw wél kan doen is zo iemand naar huis sturen - mits er al aan dossiervorming is gedaan.
Hetzelfde geldt als een conducteur ziet dat 'zijn' machinist stomdronken op de bok kruipt, om wat te noemen.
Maar dat zijn volgens mij écht uitzonderingen, en het feit dat Jablan uit zijn loopbaan slechts drie gevallen noemt, blijkt volgens mij voldoende dat het ook echt om uitzonderingen gaat. Het is echt niet zo dat de kantinejuffrouw iemand kan 'ontslaan' omdat hij koffie morst, om wat te noemen.
Zelden iemand meegemaakt die zó overtuigd is van slechts zijn eigen gelijk. Je bent echt te briljant voor deze wereld.
Lowieze
vindt dit leuk
-
Met de wijsvinger wijzen naar iemand wijzen, wijzen 3 vingers naar u terug.
Oude wijsheid.
omega19
vindt dit leuk
-
Vandaag de verhuizing van KPN geregeld. Dacht ik.
Eerder had ik het al online geprobeerd; in 'mijnKPN' stond alleen mijn mobiel. Niet het thuisgebeuren. Dat lukte dus allemaal niet. Dus vanmiddag rond 14.00 uur naar de KPN winkel in Haarlem. Immers, een aantal maanden geleden lag er een brief in de bus, omdat ik oorspronkelijk Telfort had, dat alle zaken nu via de KPN winkel zou gaan, en voor alle zaken kon ik daar terecht.
Helaas, de KPN-winkel kon me weliswaar met het mobiele abonnement helpen, maar niet met het thuisgebeuren, want dat was nog van Telfort. Vreemd, want de nota's komen al maandenlang van KPN, en de brief was toch wel duidelijk. Krijg een telefoonnummer mee: het kon alleen telefonisch geregeld worden. Eenmaal thuis het nummer gebeld, dat is van KPN, blijkt het verkeerde nummer te zijn, ik had dat van Telfort moeten hebben, Telfort is nog steeds zelfstandig, ondanks de eerdere communicatie. En in de winkel wisten ze dat kennelijk ook niet. Daar sta je dus zeker een kwartier voor in de wacht.
De vriendelijke telefoniste zou Telfort voor me bellen; dat heeft, zonder overdrijving, zeker een half uur geduurd. Toen kwam er een vriendelijke telefoniste van Telfort: 'u zit hier goed'. Moest wel doorverbonden worden. Uiteindelijk vlak voor zessen is het rond. Ben je vier uur bezig om één verhuizing door te geven.
Eerlijk gezegd vind ik dit diep triest. KPN bestaat al decennialang, het is ook een grote organisatie. En dan zo'n belabberde communicatie? Waardeloos.
Binnen 24 uur krijg ik via de mail een bevestiging van de verhuizing. Ben benieuwd. En nog veel belangrijker: ben benieuwd of het technisch ook gaat lukken. Heb er een hard hoofd in.
Eerder had ik het al online geprobeerd; in 'mijnKPN' stond alleen mijn mobiel. Niet het thuisgebeuren. Dat lukte dus allemaal niet. Dus vanmiddag rond 14.00 uur naar de KPN winkel in Haarlem. Immers, een aantal maanden geleden lag er een brief in de bus, omdat ik oorspronkelijk Telfort had, dat alle zaken nu via de KPN winkel zou gaan, en voor alle zaken kon ik daar terecht.
Helaas, de KPN-winkel kon me weliswaar met het mobiele abonnement helpen, maar niet met het thuisgebeuren, want dat was nog van Telfort. Vreemd, want de nota's komen al maandenlang van KPN, en de brief was toch wel duidelijk. Krijg een telefoonnummer mee: het kon alleen telefonisch geregeld worden. Eenmaal thuis het nummer gebeld, dat is van KPN, blijkt het verkeerde nummer te zijn, ik had dat van Telfort moeten hebben, Telfort is nog steeds zelfstandig, ondanks de eerdere communicatie. En in de winkel wisten ze dat kennelijk ook niet. Daar sta je dus zeker een kwartier voor in de wacht.
De vriendelijke telefoniste zou Telfort voor me bellen; dat heeft, zonder overdrijving, zeker een half uur geduurd. Toen kwam er een vriendelijke telefoniste van Telfort: 'u zit hier goed'. Moest wel doorverbonden worden. Uiteindelijk vlak voor zessen is het rond. Ben je vier uur bezig om één verhuizing door te geven.
Eerlijk gezegd vind ik dit diep triest. KPN bestaat al decennialang, het is ook een grote organisatie. En dan zo'n belabberde communicatie? Waardeloos.
Binnen 24 uur krijg ik via de mail een bevestiging van de verhuizing. Ben benieuwd. En nog veel belangrijker: ben benieuwd of het technisch ook gaat lukken. Heb er een hard hoofd in.
Het zat bij het voorbeeld van de ooit-cheffin en is als quote een eigen leven gaan leiden. Dat geldt binnen de journalistiek als 'buiten context'. En hier het eigen leven nog een keer in de herhaling:
Dit is wat jij zelf ervan hebt gemaakt en ik raad je af om dit in de praktijk uit te testen.kuklos schreef: ↑06 okt 2020 10:02De kantinejuffrouw ziet zulk extreem pestgedrag, bijvoorbeeld van een willekeurige medewerker, of een leidinggevende van een afdeling, of beter nog een directielid. Volgens wat jij schreef kan ze daarna naar die persoon toelopen, zeggen dat die persoon ontslagen is en dan is die persoon ook ontslagen. Dat is wat jij schreef.
Bedankt voor het compliment. Nu de vragen voor jou:
Wat is het takenpakket van HRM/PZ?
Hoe zou jij de casus van het topic 'Pesten op de werkvloer' definitief oplossen? Hou hierbij rekening met een directeur, die ook dader is en een personeelspersoon, die vooral decoratief aanwezig is.
Tenminste 1, die het wel begrijpt. Het zijn altijd uitzonderingen en sinds half maart - eind april is de situatie omgedraaid, ben ik meer tijd kwijt aan het tegenhouden van onterechte ontslagen dan aan inleiden van terechte ontslagen. Corona heeft veel tunnelvisie en handelen op basis van angst opgeleverd.witte angora schreef: ↑06 okt 2020 10:20Maar dat zijn volgens mij écht uitzonderingen, en het feit dat Jablan uit zijn loopbaan slechts drie gevallen noemt, blijkt volgens mij voldoende dat het ook echt om uitzonderingen gaat. Het is echt niet zo dat de kantinejuffrouw iemand kan 'ontslaan' omdat hij koffie morst, om wat te noemen.
Iedereen werkt thuis en het is hopeloos met de telefonische klantenservices, want thuis hebben ze maar 1 scherm in plaats van de 2 tot 6 op de eigenlijke werkplek.
Het is (ook journalistiek) niet uit de context gehaald en evenmin een eigen leven gaan leiden. Je statement was en is onjuist, binnen en buiten de context.
Tenminste 1, die het wel begrijpt. [...][/quote]witte angora schreef: ↑06 okt 2020 10:20Maar dat zijn volgens mij écht uitzonderingen, en het feit dat Jablan uit zijn loopbaan slechts drie gevallen noemt, blijkt volgens mij voldoende dat het ook echt om uitzonderingen gaat. Het is echt niet zo dat de kantinejuffrouw iemand kan 'ontslaan' omdat hij koffie morst, om wat te noemen.
Als je denkt dat de reactie van WA jouw eerdere betwiste statement bevestigt, heb je het nog steeds totaal niet begrepen.
Bedankt voor het compliment. Nu de vragen voor jou:
Wat is het takenpakket van HRM/PZ?
Hoe zou jij de casus van het topic 'Pesten op de werkvloer' definitief oplossen? Hou hierbij rekening met een directeur, die ook dader is en een personeelspersoon, die vooral decoratief aanwezig is.[/quote]
Waarom zou ik deze vragen hier moeten beantwoorden? En los daarvan: waarom stel je vragen waar uberhaupt geen eenduidig antwoord op mogelijk is (want: organisatieafhankelijk)? Als afleidingsmanoeuvre is'tie slecht geslaagd.
Het idee? Of geeft de weegschaal dat ook aan? U houdt toch niet extra vocht vast?
Dan maar geestelijke hulp inschakelen, want dan zit dat extra gewicht tussen uw oren.
-
Laat me eens raden, breien... je hebt een digitale weegschaal. Die heb ik een week of wat geleden vervangen door een analoge. Sindsdien heb ik een veel regelmatiger gewicht.
Jouw opmerking was duidelijk. En na draaien en andere zaken erbij halen ga je het nu ons in de schoenen schuiven. Alles om maar niet toe te hoeven geven dat het gewoon niet klopt wat je schreef.
Erthanax
, juliomariner
en JozJan
vinden dit leuk
-
Obelix? Nu zijn beide klompen stuk.
Ik ben uit verveling maar begonnen aan een project. Had nog een oude dubbeldin autoradio staan. Deze ga ik ombouwen naar een radio voor in huis. De bedoeling is dat ik vooral bluetooth ga gebruiken en mijn telefoon met Spotify voor de muziek ga gebruiken. Ik heb ondertussen via een pc-voeding de radio werkend gekregen en ik heb 4 autospeakers gepakt om voor het geluid te zorgen. Morgen ga ik een frame in elkaar zetten waar ik uiteindelijk een houten kist omheen wil maken, waar ik alles in kan maken. Het moeilijkste heb ik gelukkig gehad.
Mooi, u bent van de straat en uit de kroeg.
-
Gisteravond even snel in het plaatselijke sufferdje gekeken. De milieustraat beperkt het aantal bezoekers weer tot twee: dat worden weer lange wachtrijen. Je merkt met name bij de Action dat er weer flink geklust wordt; met name op de verfafdeling zijn sommige artikelen uitverkocht. En klussen levert nu eenmaal afval op.
Dat wordt een dingetje met verhuizen: de planning was 's avonds een busje ophalen en volstouwen, 's ochtends naar de nieuwe woning en uitladen, eind van de ochtend terug naar de oude woning, bank er in, en naar de milieustraat, en aansluitend de bus terugbrengen. Strak plan, of niet dan?
Maar het is nu maar de vraag of dat zo gaat lukken... Misschien de bank van de week achterin de auto kieperen, klep open, en dan maar die 1500 meter zo rijden. Als het dan uit loopt is het niet zo'n punt. Vanavond 'moet' ik een andere fauteuil ophalen, dus zitten is niet zo'n probleem.
Dat dus eerst regelen, als dat gelukt is de planning weer herbekijken.
Dat wordt een dingetje met verhuizen: de planning was 's avonds een busje ophalen en volstouwen, 's ochtends naar de nieuwe woning en uitladen, eind van de ochtend terug naar de oude woning, bank er in, en naar de milieustraat, en aansluitend de bus terugbrengen. Strak plan, of niet dan?
Maar het is nu maar de vraag of dat zo gaat lukken... Misschien de bank van de week achterin de auto kieperen, klep open, en dan maar die 1500 meter zo rijden. Als het dan uit loopt is het niet zo'n punt. Vanavond 'moet' ik een andere fauteuil ophalen, dus zitten is niet zo'n probleem.
Dat dus eerst regelen, als dat gelukt is de planning weer herbekijken.
Alles in 1 kast. Heb ook over losse speakers gedacht, maar dit gaat beter passen in mijn nieuwe appartement.
Erthanax
vindt dit leuk
Terecht. Bij mij kwam het woord 'koffiejuffrouw' niet voor. Beter lezen, langer nadenken en niet oordelen, als je er geen verstand van hebt. Voor goedkope meningen is er FaceBook.
Omdat je hiervoor nogal tekeer bent gegaan? Blijkbaar weet je niet wat HRM inhoudt of een afdeling PZ inhoudt, anders zou je de vraag wel beantwoorden. Aangezien je ook niet bereid bent om zelf een oplossing te formuleren voor de casus uit het topic 'pesten op de werkvloer', what the hell hebben jouw reacties daar dan te zoeken? Je hoeft niet overal te reageren, doe het ook niet.
Eigenlijk valt het nog mee. Probeer eens je emailadres te veranderen. Dat is soms mogelijk, soms niet, soms moeizaam. Klantenservice: 'u mag dat niet doorgeven, dat moet de persoon zelf doen'. Ik: hij is minderjarig en ik ben zijn wettelijk vertegenwoordiger, zoals in het scherm bij zijn gegevens ook zichtbaar moet zijn. Klantenservice: 'ik zet u even in de wacht'. Twintig minuten later: 'ja, het mag toch. Wat was de wijziging ook al weer'.
Dit was de eerste en er staan nog acht op de lijst van zoon.
Kan je me uitleggen waarom de koffiejuffrouw niet valt onder jouw eigen “ieder personeelslid”?
Iemand met “goedkope meningen” naar Facebook verwijzen terwijl je zélf degene bent die halsstarrig weigert zijn claim te onderbouwen (logisch; want: evident onjuist) of zijn fout toe te geven, is vrij smakeloos.
Grappig, dit soort verwijten Je kunt de aandacht af af proberen te leiden van je eigen falen, maar dat lukt natuurlijk niet met dit soort “argumenten”.Jablan schreef: ↑07 okt 2020 21:28Omdat je hiervoor nogal tekeer bent gegaan? Blijkbaar weet je niet wat HRM inhoudt of een afdeling PZ inhoudt, anders zou je de vraag wel beantwoorden. Aangezien je ook niet bereid bent om zelf een oplossing te formuleren voor de casus uit het topic 'pesten op de werkvloer', what the hell hebben jouw reacties daar dan te zoeken? Je hoeft niet overal te reageren, doe het ook niet.
Je negeert bovendien opzichtig dat ik zéér bijdraag aan dat bewuste topic, door te voorkomen dat jij met je onjuiste en arbeidsrechtelijk gevaarlijke advies per ongeluk door iemand opgevolgd zou worden.
Lady1234
, kuklos
, Erthanax
, JozJan
en juliomariner
vinden dit leuk
Ik heb nog maar even je oorpsronkelijk opermking erbij gehaald:
En die staat hier.
Als ik jou goed begrijp had ik, als ik er verstand van had gehad, begrepen dat elk personeelslid dus inhoudt dat de koffiejuffrouw het niet mag. Vertel ons, zij die er geen verstand van hebben, wie vallen er nog meer niet onder de noemerelk personeelslid?