Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik heb gisteren als schoonmaakster de CEO van de ING naar huis gestuurd omdat ik vond dat hij op een vervelende manier naar mij keek. Bovendien weigerde hij mij opslag te geven, maar dat terzijde. :roll: :mrgreen:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
06 okt 2020 10:20
Wat die kantinejuffrouw wél kan doen is zo iemand naar huis sturen - mits er al aan dossiervorming is gedaan.

Hetzelfde geldt als een conducteur ziet dat 'zijn' machinist stomdronken op de bok kruipt, om wat te noemen.

Maar dat zijn volgens mij écht uitzonderingen, en het feit dat Jablan uit zijn loopbaan slechts drie gevallen noemt, blijkt volgens mij voldoende dat het ook echt om uitzonderingen gaat. Het is echt niet zo dat de kantinejuffrouw iemand kan 'ontslaan' omdat hij koffie morst, om wat te noemen.
In al die gevallen is er -anders dan Jablan stelt- geen sprake van ontslag. Zo simpel is het.
Jablan schreef:
06 okt 2020 09:38
Moneyman schreef:
06 okt 2020 08:46
Dit dus. Het is ronduit lachwekkend.
Dat hoor ik vaker en boeit mij totaal niet, omdat later er altijd een moment komt met 'Je had toch gelijk. Hoe zie je dat zo vroeg?'
Zelden iemand meegemaakt die zó overtuigd is van slechts zijn eigen gelijk. Je bent echt te briljant voor deze wereld.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

PietertjeTwee schreef:
06 okt 2020 11:25
Stuitend, die misplaatste arrogantie.
Met de wijsvinger wijzen naar iemand wijzen, wijzen 3 vingers naar u terug.
Oude wijsheid.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Vandaag de verhuizing van KPN geregeld. Dacht ik.

Eerder had ik het al online geprobeerd; in 'mijnKPN' stond alleen mijn mobiel. Niet het thuisgebeuren. Dat lukte dus allemaal niet. Dus vanmiddag rond 14.00 uur naar de KPN winkel in Haarlem. Immers, een aantal maanden geleden lag er een brief in de bus, omdat ik oorspronkelijk Telfort had, dat alle zaken nu via de KPN winkel zou gaan, en voor alle zaken kon ik daar terecht.

Helaas, de KPN-winkel kon me weliswaar met het mobiele abonnement helpen, maar niet met het thuisgebeuren, want dat was nog van Telfort. Vreemd, want de nota's komen al maandenlang van KPN, en de brief was toch wel duidelijk. Krijg een telefoonnummer mee: het kon alleen telefonisch geregeld worden. Eenmaal thuis het nummer gebeld, dat is van KPN, blijkt het verkeerde nummer te zijn, ik had dat van Telfort moeten hebben, Telfort is nog steeds zelfstandig, ondanks de eerdere communicatie. En in de winkel wisten ze dat kennelijk ook niet. Daar sta je dus zeker een kwartier voor in de wacht.

De vriendelijke telefoniste zou Telfort voor me bellen; dat heeft, zonder overdrijving, zeker een half uur geduurd. Toen kwam er een vriendelijke telefoniste van Telfort: 'u zit hier goed'. Moest wel doorverbonden worden. Uiteindelijk vlak voor zessen is het rond. Ben je vier uur bezig om één verhuizing door te geven.

Eerlijk gezegd vind ik dit diep triest. KPN bestaat al decennialang, het is ook een grote organisatie. En dan zo'n belabberde communicatie? Waardeloos.

Binnen 24 uur krijg ik via de mail een bevestiging van de verhuizing. Ben benieuwd. En nog veel belangrijker: ben benieuwd of het technisch ook gaat lukken. Heb er een hard hoofd in.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

JozJan schreef:
06 okt 2020 09:49
Was dat nou zo moeilijk? Niet dat er iets uit de context gehaald werd trouwens, maar dat terzijde.
Het zat bij het voorbeeld van de ooit-cheffin en is als quote een eigen leven gaan leiden. Dat geldt binnen de journalistiek als 'buiten context'. En hier het eigen leven nog een keer in de herhaling:
kuklos schreef:
06 okt 2020 10:02
De kantinejuffrouw ziet zulk extreem pestgedrag, bijvoorbeeld van een willekeurige medewerker, of een leidinggevende van een afdeling, of beter nog een directielid. Volgens wat jij schreef kan ze daarna naar die persoon toelopen, zeggen dat die persoon ontslagen is en dan is die persoon ook ontslagen. Dat is wat jij schreef.
Dit is wat jij zelf ervan hebt gemaakt en ik raad je af om dit in de praktijk uit te testen.
Moneyman schreef:
06 okt 2020 10:26
Zelden iemand meegemaakt die zó overtuigd is van slechts zijn eigen gelijk. Je bent echt te briljant voor deze wereld.
Bedankt voor het compliment. Nu de vragen voor jou:
Wat is het takenpakket van HRM/PZ?
Hoe zou jij de casus van het topic 'Pesten op de werkvloer' definitief oplossen? Hou hierbij rekening met een directeur, die ook dader is en een personeelspersoon, die vooral decoratief aanwezig is.
witte angora schreef:
Maar dat zijn volgens mij écht uitzonderingen, en het feit dat Jablan uit zijn loopbaan slechts drie gevallen noemt, blijkt volgens mij voldoende dat het ook echt om uitzonderingen gaat. Het is echt niet zo dat de kantinejuffrouw iemand kan 'ontslaan' omdat hij koffie morst, om wat te noemen.
Tenminste 1, die het wel begrijpt. Het zijn altijd uitzonderingen en sinds half maart - eind april is de situatie omgedraaid, ben ik meer tijd kwijt aan het tegenhouden van onterechte ontslagen dan aan inleiden van terechte ontslagen. Corona heeft veel tunnelvisie en handelen op basis van angst opgeleverd.
witte angora schreef:
06 okt 2020 18:34
Iedereen werkt thuis en het is hopeloos met de telefonische klantenservices, want thuis hebben ze maar 1 scherm in plaats van de 2 tot 6 op de eigenlijke werkplek.

Moneyman

Jablan schreef:
06 okt 2020 20:26
JozJan schreef:
06 okt 2020 09:49
Was dat nou zo moeilijk? Niet dat er iets uit de context gehaald werd trouwens, maar dat terzijde.
Het zat bij het voorbeeld van de ooit-cheffin en is als quote een eigen leven gaan leiden. Dat geldt binnen de journalistiek als 'buiten context'. [...]
Het is (ook journalistiek) niet uit de context gehaald en evenmin een eigen leven gaan leiden. Je statement was en is onjuist, binnen en buiten de context.
witte angora schreef:
Tenminste 1, die het wel begrijpt. [...][/quote]
Als je denkt dat de reactie van WA jouw eerdere betwiste statement bevestigt, heb je het nog steeds totaal niet begrepen.
Moneyman schreef:
06 okt 2020 10:26
Bedankt voor het compliment. Nu de vragen voor jou:
Wat is het takenpakket van HRM/PZ?
Hoe zou jij de casus van het topic 'Pesten op de werkvloer' definitief oplossen? Hou hierbij rekening met een directeur, die ook dader is en een personeelspersoon, die vooral decoratief aanwezig is.[/quote]
Waarom zou ik deze vragen hier moeten beantwoorden? En los daarvan: waarom stel je vragen waar uberhaupt geen eenduidig antwoord op mogelijk is (want: organisatieafhankelijk)? Als afleidingsmanoeuvre is'tie slecht geslaagd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het idee? Of geeft de weegschaal dat ook aan? U houdt toch niet extra vocht vast?

Lady1234

Dan maar geestelijke hulp inschakelen, want dan zit dat extra gewicht tussen uw oren. 😀😀

witte angora

Laat me eens raden, breien... je hebt een digitale weegschaal. Die heb ik een week of wat geleden vervangen door een analoge. Sindsdien heb ik een veel regelmatiger gewicht.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
06 okt 2020 20:26
Het zat bij het voorbeeld van de ooit-cheffin en is als quote een eigen leven gaan leiden.
..........
Dit is wat jij zelf ervan hebt gemaakt en ik raad je af om dit in de praktijk uit te testen.
Jouw opmerking was duidelijk. En na draaien en andere zaken erbij halen ga je het nu ons in de schoenen schuiven. Alles om maar niet toe te hoeven geven dat het gewoon niet klopt wat je schreef.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

PietertjeTwee schreef:
06 okt 2020 13:27
Dank voor deze wijsheid, Obelix. Hoe is het met je klomp?
Obelix? Nu zijn beide klompen stuk.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ben uit verveling maar begonnen aan een project. Had nog een oude dubbeldin autoradio staan. Deze ga ik ombouwen naar een radio voor in huis. De bedoeling is dat ik vooral bluetooth ga gebruiken en mijn telefoon met Spotify voor de muziek ga gebruiken. Ik heb ondertussen via een pc-voeding de radio werkend gekregen en ik heb 4 autospeakers gepakt om voor het geluid te zorgen. Morgen ga ik een frame in elkaar zetten waar ik uiteindelijk een houten kist omheen wil maken, waar ik alles in kan maken. Het moeilijkste heb ik gelukkig gehad.

Lady1234

Mooi, u bent van de straat en uit de kroeg. 🎉

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
06 okt 2020 23:16
Had nog een oude dubbeldin autoradio staan. Deze ga ik ombouwen naar een radio voor in huis.
Leuk knutselprojectje! Gaat u alles in één kast bouwen, of maakt u losse boxen voor de speakers?

witte angora

Gisteravond even snel in het plaatselijke sufferdje gekeken. De milieustraat beperkt het aantal bezoekers weer tot twee: dat worden weer lange wachtrijen. Je merkt met name bij de Action dat er weer flink geklust wordt; met name op de verfafdeling zijn sommige artikelen uitverkocht. En klussen levert nu eenmaal afval op.

Dat wordt een dingetje met verhuizen: de planning was 's avonds een busje ophalen en volstouwen, 's ochtends naar de nieuwe woning en uitladen, eind van de ochtend terug naar de oude woning, bank er in, en naar de milieustraat, en aansluitend de bus terugbrengen. Strak plan, of niet dan?

Maar het is nu maar de vraag of dat zo gaat lukken... Misschien de bank van de week achterin de auto kieperen, klep open, en dan maar die 1500 meter zo rijden. Als het dan uit loopt is het niet zo'n punt. Vanavond 'moet' ik een andere fauteuil ophalen, dus zitten is niet zo'n probleem.

Dat dus eerst regelen, als dat gelukt is de planning weer herbekijken.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
07 okt 2020 09:38
Ik weeg mij altijd op dezelfde weegschaal en op dezelfde plaats (ondergrond).
Ik sjoemel niet.
Bij iedereen varieert het gewicht toch per dag/week? Zou daar niet zo’n probleem van maken.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
07 okt 2020 00:06
Nijogeth schreef:
06 okt 2020 23:16
Had nog een oude dubbeldin autoradio staan. Deze ga ik ombouwen naar een radio voor in huis.
Leuk knutselprojectje! Gaat u alles in één kast bouwen, of maakt u losse boxen voor de speakers?
Alles in 1 kast. Heb ook over losse speakers gedacht, maar dit gaat beter passen in mijn nieuwe appartement.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
06 okt 2020 22:21
Jouw opmerking was duidelijk. En na draaien en andere zaken erbij halen ga je het nu ons in de schoenen schuiven.
Terecht. Bij mij kwam het woord 'koffiejuffrouw' niet voor. Beter lezen, langer nadenken en niet oordelen, als je er geen verstand van hebt. Voor goedkope meningen is er FaceBook.
Moneyman schreef:
06 okt 2020 20:42
Waarom zou ik deze vragen hier moeten beantwoorden?
Omdat je hiervoor nogal tekeer bent gegaan? Blijkbaar weet je niet wat HRM inhoudt of een afdeling PZ inhoudt, anders zou je de vraag wel beantwoorden. Aangezien je ook niet bereid bent om zelf een oplossing te formuleren voor de casus uit het topic 'pesten op de werkvloer', what the hell hebben jouw reacties daar dan te zoeken? Je hoeft niet overal te reageren, doe het ook niet.
witte angora schreef:
06 okt 2020 18:34
Eigenlijk valt het nog mee. Probeer eens je emailadres te veranderen. Dat is soms mogelijk, soms niet, soms moeizaam. Klantenservice: 'u mag dat niet doorgeven, dat moet de persoon zelf doen'. Ik: hij is minderjarig en ik ben zijn wettelijk vertegenwoordiger, zoals in het scherm bij zijn gegevens ook zichtbaar moet zijn. Klantenservice: 'ik zet u even in de wacht'. Twintig minuten later: 'ja, het mag toch. Wat was de wijziging ook al weer'. :roll:
Dit was de eerste en er staan nog acht op de lijst van zoon.

Moneyman

Jablan schreef:
07 okt 2020 21:28
kuklos schreef:
Jouw opmerking was duidelijk. En na draaien en andere zaken erbij halen ga je het nu ons in de schoenen schuiven.
Terecht. Bij mij kwam het woord 'koffiejuffrouw' niet voor. Beter lezen, langer nadenken en niet oordelen, als je er geen verstand van hebt. Voor goedkope meningen is er FaceBook.
Kan je me uitleggen waarom de koffiejuffrouw niet valt onder jouw eigen “ieder personeelslid”?

Iemand met “goedkope meningen” naar Facebook verwijzen terwijl je zélf degene bent die halsstarrig weigert zijn claim te onderbouwen (logisch; want: evident onjuist) of zijn fout toe te geven, is vrij smakeloos.
Jablan schreef:
Moneyman schreef:
06 okt 2020 20:42
Waarom zou ik deze vragen hier moeten beantwoorden?
Omdat je hiervoor nogal tekeer bent gegaan? Blijkbaar weet je niet wat HRM inhoudt of een afdeling PZ inhoudt, anders zou je de vraag wel beantwoorden. Aangezien je ook niet bereid bent om zelf een oplossing te formuleren voor de casus uit het topic 'pesten op de werkvloer', what the hell hebben jouw reacties daar dan te zoeken? Je hoeft niet overal te reageren, doe het ook niet.
Grappig, dit soort verwijten :D Je kunt de aandacht af af proberen te leiden van je eigen falen, maar dat lukt natuurlijk niet met dit soort “argumenten”.

Je negeert bovendien opzichtig dat ik zéér bijdraag aan dat bewuste topic, door te voorkomen dat jij met je onjuiste en arbeidsrechtelijk gevaarlijke advies per ongeluk door iemand opgevolgd zou worden.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
kuklos schreef:
Ik heb nog maar even je oorpsronkelijk opermking erbij gehaald:
Jablan schreef:
01 okt 2020 00:22
Bij zulk extreem pestgedrag heeft elk personeelslid het recht om zo'n persoon te ontslaan. Dat is fijn om te weten.
En die staat hier.

Als ik jou goed begrijp had ik, als ik er verstand van had gehad, begrepen dat elk personeelslid dus inhoudt dat de koffiejuffrouw het niet mag. Vertel ons, zij die er geen verstand van hebben, wie vallen er nog meer niet onder de noemerelk personeelslid?

Plaats reactie