hebra98 schreef: ↑08 okt 2020 13:00
Even een gedachte over het gebruik van de APP.
Als je de app installeert en vervolgens een melding krijgt dat je in de buurt van een besmet persoon bent geweest, moet je in zelfquarantaine.
Waarom zou je dit dan willen weten en wat dan als je de app niet hebt en je bent in dezelfde omgeving van deze persoon geweest?
Ik zie geen enkel voordeel bij het gebruiken van de app en kan je alleen problemen geven als je hem gebruikt en niet aan deze regels voldoet..(mijn vooruitziende blik)
Want, hoe kan je in de buurt komen van een "bekende" besmetting? Die kan daar toch niet zijn, want de app weet zelfs dat deze besmet is.
Dus iedereen in zijn buurt, kan melden dat deze persoon toch "ergens is" waar hij niet kan of mag zijn?
De app weet niks, die kent alleen anonieme sleutels (zesletterige codes). Wat gebeurd is dat als jij, of iemand anders, na testen besmet blijkt, een GGD medewerker dat resultaat koppelt, aan jouw anonieme, maar wel unieke, sleutel. Die moet jij zelf als gebruiker opzoeken in de app, en doorgeven aan die medewerker. Die kunnen ze niet uitlezen op afstand, en dat doorgeven kan niemand anders doen, je kan dus niet om zeg het systeem te saboteren, jezelf of een ander een "besmet" vinkje geven ofzo.
Het systeem achter de app, zal na die actie van de GGD in de overzichten zien welke andere anonieme sleutels (dus telefoons/personen) langer dan 15m dichtbij zijn geweest, en die sleutels, een bericht sturen. Daarin staat alleen een dag en tijd, en dan kan jij zelf rechercheren hoe en wat, en wat meer opletten op symptomen, etc etc.
Verder staat expliciet in de app-wet, wat iets anders is dan "de" corona wet, dat het gebruik strikt vrijwillig is, en kent deze wet forse straffen voor bedrijven of instanties die het in hun kop halen om het gebruik te verplichten aan medewerkers. De app heeft geen regels ofzo, de GGD weet niet wie van de personen die ze testen, de app wel of niet geïnstalleerd hebben. En dat weet ik redelijk zeker, aangezien ik in een van de originele testregio's woon, de app al sinds het uitkomen gebruik, én een keer getest ben. Op geen enkel moment in dat proces, heeft de GGD medewerker iets gevraagd of geëist over die app. Ze kunnen die ook niet op afstand uitlezen ofzo, het hele systeem is zo anoniem als het te maken is, dit is ook uitvoerig getest door de Autoriteit persoonsgegevens, en onafhankelijke experts, die de beschikking hebben over de open source broncode.