Jose2501 schreef: ↑06 okt 2020 20:47
Maar wat zorg betreft is Nederland top.
Ons ideaal: artsen uit Oost-Europa (breder opgeleid dan de collega's uit West-Europa) met de apparatuur uit West-Europa (nieuwer, sneller, fijner voor patiënt en arts). Voor Nederland zou ik graag inzetten op minder grip van de overheid en zorgverzekeraars op wat er feitelijk in de behandel-/spreekkamers gebeurt.
moederslink schreef: ↑11 okt 2020 20:12
Opvallend genoeg liggen er nu voornamelijk mensen met een niet Westerse achtergrond in de ziekenhuizen op de IC.s in de grote steden , aldus hoofd IC van het VUmc. [...] Begrijpen ze de taal wel?
Nee en omdat de maatregelen in Nederland alleen in het Nederland, Papiamento en Engels worden gecommuniceerd, bereik je grote groepen niet.
Zelf wonen we in een multi-culti-straat en zoals vaker vragen buren ons om te vertalen, als ze meekrijgen, dat er iets aan de hand is.
mh73 schreef: ↑12 okt 2020 07:05
Mijn vermoeden is dat jonge kinderen wel degelijk een flinke rol spelen in het aantal besmettingen.
Je vermoeden is correct, met elke nieuwe studie komen er nieuwe bewijzen bij.
De discussie of de maatregelen voldoende helpen, speelt overal in Europa. De onvrede over de regionale in plaats van landelijke aanpak ook. Berlijn heeft u een avondklok, inwoners mogen niet meer buiten de deelstaat overnachten, maar wel mogen de forensen uit de omliggende regio's (denk hierbij aan 300 km rond Berlijn) zonder beperkingen de stad in. Dan weet je, dat een maatregel niet zoveel effect zal hebben.
mh73 schreef: ↑12 okt 2020 13:34
Mijn man las net in het intranet van zijn bedrijf dat deskundigen verwachten dat we na 2024 pas weer kunnen gaan leven zoals voor corona. Leven is één ding, maar ervan genieten...
Het schuift snel op, maar ach, je kunt best genieten, alleen anders dan vroeger. Iets meer onder de staatsradar doen, niet alles online gooien, dan kan er heel veel.