LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoogte van schadevergoeding leasebeleggers Dexia onzeker

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Hoogte van schadevergoeding leasebeleggers Dexia onzeker

Ongelezen bericht door Chris G »

Hoogte van schadevergoeding leasebeleggers Dexia blijft onzeker

door Rik Elfrink

Dinsdag 15 februari 2005 - De strijd tussen Dexia en zijn leasebeleggers is nog lang niet gestreden. Een oplossing is er nog niet.
Spreken over een oplossing voor de leasebeleggers bij Dexia is voorbarig. Dat stelt woordvoerder R. Okhuijsen van Dexia in reactie op de vraag of tussen Dexia en de belangengroepen van gedupeerden van aandelenlease al een concept-overeenkomst bestaat.


Vorige week werd over een spoedige oplossing gespeculeerd nadat bekend werd dat voormalig ECB-president Wim Duisenberg in het conflict gaat bemiddelen. Een eerdere bemiddelingspoging van oud-ombudsman Oosting in deze zaak liep op niets uit.

Gedupeerden
Dexia heeft op dit moment 900 miljoen euro beschikbaar voor de gedupeerden van aandelenlease. Of dat bedrag ook volledig aan gedupeerden wordt uitgekeerd, kan zegsman Okhuijsen niet zeggen. Ook wil hij niet aangeven of het bedrag nog verhoogd kan worden.
" De insteek van Dexia is altijd geweest dat er iets gedaan moet worden aan de schrijnende gevallen. Dat willen we nog steeds, maar we kijken ook naar een algemene oplossing. Daarvoor ligt de bal nu bij bemiddelaar Wim Duisenberg." Deskundigen betwijfelen of met de aanstelling van Duisenberg de problemen rondom aandelenlease snel uit de wereld zullen zijn. "De materie blijft erg complex" , aldus advocaat R. Silvertand van advocatenkantoor Rompelberg en Ruiter. "De AFM heeft ooit becijferd dat er 700.000 mensen zijn die een leasecontract hebben afgesloten. Die mensen hebben allemaal een eigen verhaal. Vraag is of er via een algemene regeling voor iedereen een acceptabele oplossing komt."
Dexia-zegsman Okhuijsen van Dexia erkent dit probleem. "Als je snel een regeling wilt hebben voor een grote groep mensen, zul je concessies moeten doen. Beleggers die wisten wat ze deden en hun verliezen makkelijk kunnen dragen, krijgen straks misschien teveel. En mensen met een smalle beurs wellicht te weinig."

Copyright © 2005 Brabants Dagblad

MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

Re: Hoogte van schadevergoeding leasebeleggers Dexia onzeker

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Dexia-zegsman Okhuijsen van Dexia erkent dit probleem. "Als je snel een regeling wilt hebben voor een grote groep mensen, zul je concessies moeten doen. Beleggers die wisten wat ze deden en hun verliezen makkelijk kunnen dragen,
Hier erkent Dexia toch dat er dus ook mensen waren die niet wisten wat ze deden? En dus hebbeb zíj de zorgplicht geschonden.

Of is dat te zwart-wit?

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Hoogte van schadevergoeding leasebeleggers Dexia onzeker

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Als je dit soort uitlatingen van Dexia leest is er maar een oplossing : de rechter.
De insteek van Dexia is altijd geweest dat er iets gedaan moet worden aan de schrijnende gevallen.
Wat een huichelaars van het ergste soort.
Dexia ontkent nog steeds dat ze met de leasecontracten ons heeft belazerd. Dat ze ons tegemoet wilt komen is geheel vrijwillig.
Dit is toch helemaal in tegenstelling met wat de rechters constant uitspreken? Schrijnend of niet schrijnend, Dexia wordt steeds veroordeeld, niet wij. Zijn ze daar blind voor?.
Als je snel een regeling wilt hebben voor een grote groep mensen, zul je concessies moeten doen. Beleggers die wisten wat ze deden en hun verliezen makkelijk kunnen dragen, krijgen straks misschien teveel. En mensen met een smalle beurs wellicht te weinig."
Als ik dit lees dan denk ik dat Dexia straks wel zal zeggen dat ze per persoon weinig konden geven omdat er heeeeeeeeel veel ervaren beleggers bij waren die van de regeling van Duisenberg meeprofiteren.Jammer voor die paar die van niets wisten terwijl het juist omgekeerd is, de boeven.
En verder, wie is degene die snel een regeling wilt hebben ?
De Nederlandse banken vanwege hun inmago en Dexia zelf omdat ze constant verliest en moet dokken.
Moeten wij daar de dupe van worden?.
NOOIT.
Ik heb geen haast en wil nog wel een paar jaar geduld opbrengen in mijn rechtszaak als het zo moet.
Ik wil mijn inleg geheel of gedeeltelijk terug volgens het hoger beroep bij DSI. Geen consessie vanwege een snelle oplossing.
En wij mogen ook niet gestraft worden als we bij Duisenberg dwars gaan liggen. Zoals het nu in de uitspraken gaat gaat gaat het goed, zo moet het blijven en Duisenberg mag niks verprutsen met zijn bemiddeling.!!!!
Ik hoop dat de rechters zich straks niet door hem laten beinvloeden,
dan zou DExia toch nog de winnaar worden waar ze van het begin af aan op uit is geweest, met zo weinig mogelijk uitbetalingen wegkomen !!
O.D.

Gesloten