fonsflons schreef: ↑18 okt 2020 12:44
Feitelijk lees ik dat jij vooral je eigen welzijn voor hebt staan op die van anderen. Niet onbegrijpelijk, want er zijn velen met jou. Maar als iedereen zijn eigen regels kan en mag maken komen we vanzelf op een punt dat het zo'n puinhoop wordt dat er iemand algemene regels moet gaan afdwingen. Op dat punt zaten we dus vorige week.
Ik geef je dus geen ongelijk maar ook geen gelijk.
Ik zie op dit moment voornamelijk vrienden uit de horeca branche die hopen dat iedereen zich even aan de maatregelen kan houden zodat zij zo snel mogelijk weer de kans krijgen om economisch te overleven.
Ik heb het de laatste 2 pagina's alleen gehad over het feit dat experts er weer eens naast hebben gezeten, dat is gewoon puur een feit.
Als ik zeg dat er over 2 weken geen enkele besmetting meer is en dit blijken er dagelijks 10.000 te zijn, dan zit ik er gewoon naast. Dat is en blijft een keihard feit. Dat geldt dus ook als de experts zeggen dat er in de eerste week van oktober 400-700 mensen op de IC liggen en de 400 nog niet eens bereikt is in de derde week van oktober. Dan is het feit dat ze er met de voorspellingen gigantisch langs zaten gewoon een feit.
Overigens zoals mijn vader het laatste mooi zei. We krijgen nu strenge maatregelen, dan worden de besmettingen uiteindelijk minder, dan gaan we weer versoepelen en krijgen we weer meer besmettingen, waarna we weer strengere maatregelen krijgen en uiteindelijk krijgt de horeca iedere keer de klappen. Mooi beleid hoor.
In de economie hebben we het model van Keynes, wat redelijkerwijs inhoudt dat je in goede tijden geld over moet houden, waardoor je in slechtere tijden kunt investeren, zodat de conjunctuurgolf zoveel mogelijk gelijk blijft en de pieken en dalen eigenlijk verzacht worden.
Zo zou je ook in deze crisis kunnen proberen de maatregelen zoveel mogelijk een gulden middenweg te geven en zo min mogelijk met golven te gaan. Dus vaste maatregelen, die maandenlang gelden, waardoor we een soort rechte lijn krijgen qua besmettingen, die wel hoger ligt dan in de zomer, maar lager ligt dan nu.
Ik neem aan dat die geroemde experts die altijd gelijk hebben, dit toch wel voor elkaar kunnen krijgen. Want dat wispelturige gedoe, dat gaat toch ook niet werken?