>>juliomariner schreef: ↑20 okt 2020 09:09Ja tuurlijk kunnen deze omstandigheden zich voordoen, maar om er vooraf maar vanuit te gaan vind ik niet kloppen.
Ik ken zat productiemedewerkers (met 2 rechter handen) die slimmer zijn dan u en ik. Moet je dan zeggen kom maar met uw partner want u zult het wel niet snappen.
Zo kun je alles in het belachelijke trekken, wat een flagrante kolder.
Het gaat er natuurlijk om dat een HR manager kan zien dat iemand heel erg goed is met zijn handen maar wellicht wat minder (zeker) is in "papierwerk". het SIERT dan de HR manager om hierop te anticiperen. De persoon in kwestie kan, in tegelstelling tot wat jij betoogd, wel goed zijn met de handen en NIET slimmer zijn dat elk ander. Als iemand onzeker is over het papierwerk, kan het zijn dat de "Super Medewerker" dyslectisch is of gewoon minder zekerheid uitstraalt als het om het contract gaat. Dan zie ik geen enkel probleem als de HR manager OPPERT om even iemand mee te nemen om de onzekerheid het hoofd te bieden. En die iemand kan zijn ega zijn of iemand van bv het uitzendbureau, of wie dan ook die hij vertrouwd.
Of, ander voorbeeld"
Een productiemedewerker in een sociale werkplaats... Zou het daar niet denkbaar en soms zelfs onmisbaar zijn?
Nogmaals, jullie veroordelen iets tot onzin, zonder te overwegen of het KAN voorkomen. En natuurlijk is dit niet ALTIJD nodig!
Niet doen alsof het belachelijk is, want het SIERT een HR manager als hij deze optie ziet en toepast als het een probleem kan oplossen en de onzekerheid voor de productiemedewerker kan verlagen. En laat iemand niet zien dat hij onzeker is, dan is het vermoedelijk niet nodig. Maar kan je die deur wel openhouden door te zeggen. We hebben er geen enkel bezwaar tegen als u iemand even wil laten kijken naar uw contract.
of,
Er is voor ons geen enkel bezwaar als u hem de volgende keer wil meenemen.
Het is het opperen van een mogelijkheid die deze persoon wellicht niet verwacht te hebben.
Dat is goed HR management.