>>kuklos schreef: ↑20 okt 2020 10:32Nee, wij veroordelen dat dit bij productiemedewerkers door Jablan standaard gebeurt.
Wat een HR manager siert is iedereen de mogelijkheid bieden om op kantoor het contract door te nemen eventueel met een derde persoon erbij. Dus niet vooraf invullen wat een medewerker nodig heeft, maar dit vragen Dat siert een HR manager.Jablan schreef: ↑19 okt 2020 19:33Het is voor mij hetzelfde als een arbeidsovereenkomst / aanstelling doornemen: doe ik dat met een productiemedewerker met 2 rechter handen, dan vraag ik vooraf of zijn vrouw/vriendin mee wil komen en neem ik daar de tijd voor. Is zo'n document voor een hoogopgeleid persoon, dan wordt alles van te voren gemaild en op de dag zelf hou ik het bij 'heb je nog vragen?'
Lees nu toch eens goed.. Of die mee WIL komen. Hij zet een deur open, waar een "kuklos" HR manager geen heil in ziet en dus is het belachelijk? En natuurlijk heeft een productiemedewerker EERDER onzekere gevoelens dan een hoog opgeleid persoon.
Die deur staat open voor die optie, het is geen aanval op de intelligentie van de persoon. Het kan hem zekerder maken.
En als deze persoon nu zegt...Ohhh graag..? Dan is dat positief en geeft deze persoon wat meer rust.
Als hij zegt, dat is niet nodig. Dan was de optie er wel maar lijkt niet nodig te zijn.
Voor beide is niemand voor achterlijk versleten.
Want, denk je nu echt dat een productiemedewerker dan denk, "ze denken zeker dat ik dom ben" nee dan denkt deze vermoedelijk.. Hmm ik wist niet dat dit een optie is. Goed dat deze HR mij die optie biedt.