Als je het nut van het virus en de regels nu na 8 maanden nog uit moet leggen, doe je als ouder toch wel een boel verkeerd.
Maar goed, we zullen zien waar het schip strand.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Als je het nut van het virus en de regels nu na 8 maanden nog uit moet leggen, doe je als ouder toch wel een boel verkeerd.
Het schip is al gestrand, alleen weten de boordelingen niet ...blijven zitten of gewoon aan wal.Maar goed, we zullen zien waar het schip strand.
Haha,fonsflons schreef: ↑20 okt 2020 17:38Op dit moment heeft het animatieteam de leiding
Schijnbaar is het ook in de cijfers af te zien dat het aantal besmettingen onder jongeren de afgelopen 5 weken relatief het minste is toegenomen.
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik gooi 'm er nog eens in. De mortaliteit zit rond de 0,25%. Dat is een factor vijf meer voor het influenzavirus wat elk jaar ook rond gaat, en ~0,05% mortaliteit kent, oa door groepsimmuniteit, het aanwezig zijn van een vaccin, en het feit dat als net de ene dit jaar populaire stam niet in de griepprik zit, wat voorkomt, die prik er dan wel voor zorgt dat het ziektebeeld wat milder verloopt voor die populaire stam. 2 factoren die er voor corona niét zijn, en dus die grotere mortaliteit tov de griep grotendeels veroorzaken.mh73 schreef: ↑20 okt 2020 17:40Volgens mij wordt na 8 maanden alleen maar duidelijk dat het virus minder dodelijk en minder gevaarlijk is dan men in eerste instantie dacht, alhoewel een een venijnig ding is.
Maar goed, ik snap sowieso niet waarom mijn kinderen hierbij gehaald moeten worden. Totaal niet relevant. Het gaat mij er alleen maar om hier even te benadrukken hoe zwart-wit mensen denken. Als we gaan stellen dat het zo wordt dat als je je niet aan de regels houdt, je geen medische hulp krijgt, tja dan gewoon in alle denkbare situaties. Dat is wel zo eerlijk.
Waarbij ik wil aantekenen dat er dan verrekte weinig mensen medische hulp zullen krijgen, gezien het feit dat ik nog werkelijk bijna niemand heb weten te betrappen op het naleven van de regels.
Eigenlijk moet ik het terugzoeken, maar jouw cijfer is lager, dan wat ik in mijn geheugen heb zitten. Een kwart procent betekent vier gevallen om op een vol procent uit te komen en dan moeten in jouw theaterzaal 400 mensen zich aanmelden. Maakt niet uit, ik volg je redenering helemaal, al gebruik ik zelf een andere methode om mensen te overtuigen van nut en noodzaak. Vragen stellen.
WHO heeft wat rudimentaire cijfers, maar het verschilt tussen 0,005 bij pubers, tot >20% bij 80+-ers, dus het is niet één in beton gegoten getal. Deze site heeft veel goede achtergrond info over wat we wel en niet meten, en wat bijvoorbeeld het gevolg is van voortschrijdend inzicht in de zorg voor coronapatiënten. Zo kunnen we in Nederland nu veel meer mensen van de IC afhouden als bij de 1e golf, simpelweg omdat we meer weten over de behandelingen die mensen in een gewoon ziekenhuisbed kunnen krijgen.Jablan schreef: ↑21 okt 2020 09:39Eigenlijk moet ik het terugzoeken, maar jouw cijfer is lager, dan wat ik in mijn geheugen heb zitten. Een kwart procent betekent vier gevallen om op een vol procent uit te komen en dan moeten in jouw theaterzaal 400 mensen zich aanmelden. Maakt niet uit, ik volg je redenering helemaal, al gebruik ik zelf een andere methode om mensen te overtuigen van nut en noodzaak. Vragen stellen.
- Waar ben je bang voor?
- Wat vind je moeilijk aan de maatregelen?
- Waar lig je wakker van?
Enzovoort.
Ik ben altijd verrast, dat we in zo'n gesprek op een heel ander onderwerp uitkomen dan Corona.
Daar hebben we weer zo'n dooddoener die ergens een cijfer vandaan haalt, maar niet het hele verhaal leest. Onder dat aantal vallen álle bedden. Van wieg, kraambed, ok-bed, bedden op de spoed, dialyse en ga zo maar door. Dat betekent niet dat we in de Nederlandse ziekenhuizen op enig moment tegelijkertijd zorg kunnen bieden aan die 37.000 die je noemt. Daarnaast heb je naast een bed ook personeel nodig dat de zorg kan verlenen. Als ik de informatie zo lees die ik kan vinden, kan er in het ziekenhuis aan 12.500 volwassenen zorg verleend worden, mits voldoende personeel.
De teststraten kunnen de aanloop nu al niet aan. Als iedereen die in contact geweest is met iemand die positief getest is, ook nog eens getest moet worden dan loopt het helemaal in het honderd. Wat heeft het voor zin om iemand die geen klachten heeft, te testen?Nijogeth schreef: ↑21 okt 2020 11:05Maarja, contactonderzoek en testen is hier al vanaf het begin een probleem. Bij het contactonderzoek kan het goed zijn dat je pas na een week wordt gebeld en als iemand in jouw directe omgeving positief test, zou de logica zeggen dat je dan ook getest gaat worden. Maar nee, men raadt liever een quarantaine aan in plaats van duidelijkheid verschaffen. Gewoon de mensen uit dat contactonderzoek testen en je hebt direct duidelijkheid.
Dan blijf je alleen de vals positieven en de vals negatieven over houden. En dat zijn er stiekem nog best veel, daar zou ook eens naar gekeken moeten worden, want de testen zoals ze nu zijn, die zijn nog veel te foutgevoelig.