Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5777
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Tegelijkertijd is het ook zo dat de discussie vanaf de andere kant steeds opnieuw wordt teruggehaald. Als de storm even is gaan liggen, worden uit het niets berichten van dagen terug gequote. Reacties lokken weer reacties uit en het hele verhaal begint weer opnieuw.

Precies dat dus! Blij te lezen dat dit ook bij de moderator de nodige irritaties op wekt. Naar mijn mening wordt overigens niemand persoonlijk aangevallen, maar wordt er slechts gereageerd op wat er zwart op wit geschreven staat. Rest my case.

Nijogeth
Berichten: 10197
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

[Bericht verwijderd]

Radar
Site Admin
Berichten: 5513
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Radar »

Volgens mij was het nog niet helemaal duidelijk. De discussie over Jablan (en alles wat daaruit is voortgevloeid) is klaar. Graag weer overgaan op Huiskamertopics, zoals een jarig forumlid, rode wijn of kaasschaven. Het was namelijk niet alleen maar ruis de afgelopen dagen... ^YB

witte angora
Berichten: 31210
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou, dan gaan we naar mijn niet-verjaardag vandaag: de verhuizing. Bed is over, de katten zijn van slag, ik zit nu samen met de beesten in de oude woning. Snoetje komt knuffels halen: die wil iets, maar wat? Straks de bus wegbrengen, een koude toko-Noor-hap halen, die warm ik straks in de nieuwe woning op. Het gasfornuis staat nog hier, de magnetron is over. En misschien eet ik het hier nog op, krijgen de katten eerst nog te eten voor ze de reismandjes in gaan.

En de wasmachine? Die staat op de stort. Dat was de niet-verjaardag. Heb lang overwogen het ding mee te nemen, maar hoe je het ook went of keert: het ding is 34 jaar oud. Voor ik hem kocht, 15 jaar geleden voor 175 euro, is hij volledig gereviseerd. In Nijmegen heeft hij een verhuizing meegemaakt, en daarna, 12 1/2 jaar geleden, een verhuizing van Nijmegen naar de bollenstreek, dat ging goed. Maar nu? We zijn dus 15 jaar verder. Er is geen enkele garantie dat hij deze verhuizing ook overleeft. En hoe kom ik daar achter? Dan moet er eerst een andere stekker op. En dat kost aardig wat geld. Wijsheid was dus toch het ding weg te doen, en van de week eens voor wat anders kijken.

Het was even stressen om op tijd terug te zijn, de gemeentewerf gaat om 16,00 uur dicht. Iets voor half vier was ik thuis, met een hoop ellende het ding de bus in gekregen; gelukkig had ik nog een 'hondje', daarmee heb ik hem indertijd in de aanhanger gekregen; en ik heb mijn plateaukarretje vanuit de nieuwe woning naar hier meegenomen, en ook die heeft prima dienst gedaan. Geen rug meer over, en toch ook wel; het is voornamelijk spierpijn.

Wat wel fijn was: de bus is een Mercedes weet ik veel wat. Een diesel met een automaat. De automaat is een ramp, maar de snelheidsbegrenzer die hij heeft was een zegen. Immers, als je gewend bent te schakelen, en je zit in een automaat, dan zit je al snel ver boven de maximumsnelheid. En met die snelheidsbegrenzer kon dat niet. Gewoon op standje 101/102 zetten, en je zoeft zo de A12 over, zonder problemen. Wel in de gaten houden, als je wil inhalen, hoe het met achterliggers zit; maar dat was geen enkel probleem. Het gaf toch wel een bepaalde rust.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Allemachtig WA wat heb jij verstouwd en gesjouwd!
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe stekkie en veel woonplezier gewenst!
Rustig aan hè, dan breekt het lijntje niet .
Zorg in ieder geval dat je vanavond goed kunt slapen, douchen en eten en met de poezenbeesten komt het ook goed!😺😸
🚩🚩🎈🎈 Fijn voor je!

witte angora
Berichten: 31210
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dank je, ML. Het gaat helemaal goed komen. Ik heb gisteren een slaapkamer in gereedheid gebracht, wat ik nodig heb staat er. Enkel straks nog het bed in elkaar zetten. Dus slapen lukt wel, en de katten hebben een plekje waar ze zich terug kunnen trekken: onder het vertrouwde bed. De meest gebruikte krabpaal zet ik naast de deur in de gang. Verder is het nogal een puinzooi, omdat het nu eenmaal niet is gelukt het klussen klaar te krijgen. Vrijdag komt er iemand kijken voor wat klusjes in de keuken; is dat eenmaal gebeurd, dan kan ik de keuken afmaken en inrichten. Dat gaat dus als eerste gebeuren. Dan kan ik fatsoenlijk koken, eten en slapen. En douchen natuurlijk.

Of ik vrijdag daarna de sleutel al in kan leveren of dat het tot maandag moet wachten zie ik dan wel. Hang ook af van de hoeveelheid werk op de oude woning. Dat valt nog wel tegen. Heb meer spullen dan ik dacht.

De nieuwe wasmachine komt volgende week wel. Gisteren de laatste was gedraaid; ik kan dus wel een week of twee vooruit wat dat betreft.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Mooi, dat het allemaal lukt, wat je wilt.
hebra98 schreef:
20 okt 2020 11:23
Heeft iemand gekeken naar "Zondag met Lubach?
Ik verwacht redelijk gekke dingen, maar dit was toch..... heel apart.
Het hing al langer in de lucht, want de algoritmes van Twitter-Instagram-Facebook-Youtube hebben het in zich. De voorbeelden bij Lubach waren nog onschuldig, de algoritmes bevorderen radicalisering. Jammer dat het lichtjaren gaat duren voordat de bedrijven achter de sites worden gedwongen dit verdienmodel los te laten, omdat het meer verdeeldheid zaait dan eenheid oogst.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Lichtjaren is geen eenheid van tijd, maar van afstand.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

kuklos schreef:
20 okt 2020 19:52
Lichtjaren is geen eenheid van tijd, maar van afstand.
>>
Heeeeel goed, waar wil je je sticker?
🐳

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

hebra98 schreef:
20 okt 2020 20:11
kuklos schreef:
20 okt 2020 19:52
Lichtjaren is geen eenheid van tijd, maar van afstand.
>>
Heeeeel goed, waar wil je je sticker?
🐳
Yep,een tien met een griffel en een kus van de juffrouw!

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is een “zoen” van de juffrouw.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

Scharrel is meer van K3 blijkbaar.

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
20 okt 2020 20:55
Het is een “zoen” van de juffrouw.
Bij ons in Zeeland was het toch echt een kus hoor!
Stamt denkelijk nog uit de de tijd dat we in Zeeland nog geen abn gebruikten.
Doen de meesten van ons onder elkaar nog steeds niet.
En zo hoort het ook,je eigen spraakgebrek moet je koesteren vind ik.

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

hebra98 schreef:
20 okt 2020 20:57
Scharrel is meer van K3 blijkbaar.
???

J. Deltoer
Berichten: 3203
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Is het niet een tien, een griffel en een bank vooruit?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

scharrelschipper schreef:
20 okt 2020 21:17
hebra98 schreef:
20 okt 2020 20:57
Scharrel is meer van K3 blijkbaar.
???
>>
https://songteksten.net/lyric/162/98420 ... e-juf.html

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Spierpijn hoor, zo'n verhuizing. Dan ben je echt blij wanneer je in je warme mandje ligt.

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

hebra98 schreef:
20 okt 2020 21:22
scharrelschipper schreef:
20 okt 2020 21:17
hebra98 schreef:
20 okt 2020 20:57
Scharrel is meer van K3 blijkbaar.
???
>>
https://songteksten.net/lyric/162/98420 ... e-juf.html
Aha,maar dat is Belgisch dus geen Zeeuws,en dat is toch heel wat anders!
Hoewel Zeeuws Vlamingen reserve Belgen genoemd worden,dat dan weer wel :lol:

Nijogeth
Berichten: 10197
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
20 okt 2020 19:52
Lichtjaren is geen eenheid van tijd, maar van afstand.
Kun je onderbouwen waarom wat Jablan zei fout is? Want volgens mij zegt Jablan nu letterlijk dat het heel ver weg is en wilde hij dat juist zeggen.

Deze keer mag je het wel letterlijk nemen.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan heeft het over “duren” en dat gaat over tijd.

Plaats reactie