LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

kuklos

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Als er dan toevallig toch een besmet is, die de anderen aansteekt hebben we weer een superspreader en een superspreader evenement. Bedankt hoor.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zitten we wel mooi in quarantaine.

Goed idee trouwens. Waarom doen ze dat niet? Mensen die in quarantaine moeten, die worden ergens 10 dagen in een blokhut met een hoop bier bij elkaar gezet. Gezellig met zijn allen 10 dagen plezier maken, terwijl de buitenwereld er geen last van heeft. Dat moedigt mensen tenminste aan om quarantaine te pakken als iemand om hen heen positief heeft getest

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Gezien de berichten van de week is het niet alleen de vraag of het vaccin gaat werken, maar ook of en hoeveel bijwerkingen het heeft.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Nijogeth schreef:
21 okt 2020 21:14
Zitten we wel mooi in quarantaine.

Goed idee trouwens. Waarom doen ze dat niet? Mensen die in quarantaine moeten, die worden ergens 10 dagen in een blokhut met een hoop bier bij elkaar gezet. Gezellig met zijn allen 10 dagen plezier maken, terwijl de buitenwereld er geen last van heeft. Dat moedigt mensen tenminste aan om quarantaine te pakken als iemand om hen heen positief heeft getest
Kunnen ze daar gelijk een leuke reality-soap van maken.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

mh73 schreef:
21 okt 2020 21:15
Gezien de berichten van de week is het niet alleen de vraag of het vaccin gaat werken, maar ook of en hoeveel bijwerkingen het heeft.
Ja dat vind ik ook zorgelijk, ik sta straks zeker niet vooraan in de rij .

Nijogeth

Ook zo idioot. Er komt nu een landelijke campagne gericht op studenten. Daarbij wordt gecommuniceerd dat ze zich nu zoveel mogelijk aan de regels moeten houden, des te sneller kunnen de maatregelen versoepeld worden en krijgen ze meer vrijheid.

En 2 maanden later kunnen we weer nieuwe maatregelen verwachten zeker?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Stoppen met weer goed geld naar marketingcowboys weggooien voor de zoveelste zinloze campagne. De "jongeren" bereik je niet daarmee. Ga eens de opgelegde regels handhaven en investeer in politie en justitie.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

The Economist heeft een artikel (in het Engels) over
twee tegengestelde visies op het laten rondgaan van het virus onder jongeren.
Een harde conclusie wordt niet getrokken, anders dan dat er hopelijk een vaccin en een goede behandeling komen.

eetcafe

Ongelezen bericht door eetcafe »

Volgens mij is Engels niet de voertaal hier op het forum, niet iedereen beheerst het perfect zoals u. Heeft u banden met Engeland of bent u daar opgegroeid, zomaar uit pure belangstelling hoor. Ik vind het een prachtig land.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
21 okt 2020 21:28
Ook zo idioot. Er komt nu een landelijke campagne gericht op studenten. Daarbij wordt gecommuniceerd dat ze zich nu zoveel mogelijk aan de regels moeten houden, des te sneller kunnen de maatregelen versoepeld worden en krijgen ze meer vrijheid.

Wat is daar idioot aan, het is bekend dat onder de studenten veel besmettingen doorkomen. Je hebt aardig wat babbels over wat jij wel niet zal doen..... Houd je aan de regels kan je dat niet moet je achteraf ook niet zeuren dat het zo lang duurt.

Nogmaals heb jij nog een normaal leven buiten dit forum??

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Volgens mij heeft hij in de kelder een stapel oude muziek tijdschriften gevonden van de jaren 60 -70 , sex -drugs en RR :roll:

reggie2

moederslink schreef:
21 okt 2020 21:03
Wat moet jij dan lekker wonen, Nijogeth , dat je 20 man kunt ontvangen en te slapen kunt hebben.
:D
Ik denk eerder dat hij asociaal bezig is, in deze tijd je niet houden aan de maatregelen, is gewoon te zot voor woorden.

Maar goed , meestal is het grootspraak.

Nijogeth

reggie2 schreef:
22 okt 2020 11:46
Nijogeth schreef:
21 okt 2020 21:28

Wat is daar idioot aan, het is bekend dat onder de studenten veel besmettingen doorkomen. Je hebt aardig wat babbels over wat jij wel niet zal doen..... Houd je aan de regels kan je dat niet moet je achteraf ook niet zeuren dat het zo lang duurt.

Nogmaals heb jij nog een normaal leven buiten dit forum??
Ja, als je alleen het vetgedrukte wil lezen dan ben je een nog grotere idioot dan de mensen die denken dat het slim is om studenten te motiveren zich goed aan de maatregelen te houden door erop te wijzen dat ze dan zsm weer los kunnen gaan. En dan komen weer zsm in de volgende lockdown.

Maar wereldvreemd als je bent, zal je dat wel niet begrijpen. Overigens heb ik inderdaad geen normaal leven meer. Er heerst zoiets als Corona, ooit van gehoord? Vast niet.

Wel mooi dat de persoon die er schijnbaar een hobby van geeft gemaakt om mij op de persoon aan te vallen dit aangeeft. Thanks for the reminder.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
22 okt 2020 12:26
Ik denk eerder dat hij asociaal bezig is, in deze tijd je niet houden aan de maatregelen, is gewoon te zot voor woorden.
Grapperhaus noemt het ineens niet meer asociaal. :D

reggie2

16again schreef:
22 okt 2020 13:36
reggie2 schreef:
22 okt 2020 12:26
Grapperhaus noemt het ineens niet meer asociaal. :D
Ik ben Grappenhaus niet. :lol:
Overigens heb ik inderdaad geen normaal leven meer. Er heerst zoiets als Corona, ooit van gehoord?

Gefeliciteerd, dat hebben wij allemaal niet meer , maar dat is voor iemand zoals jou niet aan de orde. Kleuter.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

De grens van 9000 (!) besmettingen is ruim gepasseerd. Het begint bizarre vormen aan te nemen. Er zal toch echt zeeer snel een lockdown moeten komen.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

De ernst van de situatie proberen af te lezen aan het aantal geteste besmettingen is geen goed graadmeter.
Het aantal (nieuwe) opnames in het ziekenhuis vind ik een veel betrouwbaarder getal.

kuklos

hebra98 schreef:
22 okt 2020 14:50
De ernst van de situatie proberen af te lezen aan het aantal geteste besmettingen is geen goed graadmeter.
Het aantal (nieuwe) opnames in het ziekenhuis vind ik een veel betrouwbaarder getal.
Deze twee hangen natuurlijk wel samen. x% van de nieuwe besmettingen zal in het ziekenhuis terechtkomen en X5 van hen die in het ziekenhuis terechtkomt gaat naar de IC.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

kuklos schreef:
22 okt 2020 15:38
hebra98 schreef:
22 okt 2020 14:50
Deze twee hangen natuurlijk wel samen. x% van de nieuwe besmettingen zal in het ziekenhuis terechtkomen en X5 van hen die in het ziekenhuis terechtkomt gaat naar de IC.
>>
Dat lijkt mij geen correcte stelling.
Als je nu niemand meer test, komen er dan geen nieuwe ziekenhuisopnames bij?
Of, andersom... Als je nu twee keer zoveel test, zullen er dan ook twee keer zoveel opnames zijn?

Het aantal testen bepaald niet het aantal opnames.
Het aantal opnames wordt bepaald door de ernst van de klachten, niet of de test positief was.

Dus, als je wil vergelijken met eerder moet je net zoveel testen als toen om te weten of er meer besmettingen zijn.

kuklos

hebra98 schreef:
22 okt 2020 16:05
Dat lijkt mij geen correcte stelling.
Het verschil tussen een correlatie en een causaal verband.
Als je het aantal besmettingen weet heb je enigszins een idee hoeveel ziekenhuiscapaciteit er nodig gaat zien.

Gesloten