| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
-
Lowieze
Re: Coronavirus - algemeen topic
Dit zegt het RIVM zelf: “Het is moeilijk om te zeggen wanneer er een werkend vaccin tegen het nieuwe coronavirus is. Het duurt lang om een vaccin tegen een nieuwe infectieziekte te ontwikkelen, al snel 5 tot 10 jaar. Voor COVID-19 worden alle zeilen bijgesteld om het vaccin sneller te ontwikkelen. Maar voordat je een goed werkend vaccin kunt ontwikkelen, is er veel onderzoek nodig naar het virus zelf. Daarnaast moet klinisch worden onderzocht of het mogelijke vaccin veilig is en echt werkt bij mensen. Dit alles neemt veel tijd in beslag.”
Ik heb er geen vertrouwen in dat een vaccin wat in december hier al gebruikt gaat worden, veilig is.
Het is natuurlijk een kwestie van geld, wie het eerst met een vaccin komt, verdient daar veel geld aan. De bijwerkingen en gevolgen van een niet voldoende getest vaccin lijken een bijzaak te worden.
Ik heb er geen vertrouwen in dat een vaccin wat in december hier al gebruikt gaat worden, veilig is.
Het is natuurlijk een kwestie van geld, wie het eerst met een vaccin komt, verdient daar veel geld aan. De bijwerkingen en gevolgen van een niet voldoende getest vaccin lijken een bijzaak te worden.
moederslink
, scharrelschipper
en reggie2
vinden dit leuk
-
mh73
Dan lijkt het mij toch ook dat je, hoe minder tijd er verstrijkt in de testfase, des te minder weet van de bijwerkingen op iets langere termijn.
Als men er normaal 7 jaar over doet, en sommige dingen komen pas na drie, vier jaar aan het licht. Dan weet je dat dus niet als het binnen een jaar op de markt komt.
Als men er normaal 7 jaar over doet, en sommige dingen komen pas na drie, vier jaar aan het licht. Dan weet je dat dus niet als het binnen een jaar op de markt komt.
hebra98
vindt dit leuk
-
Lowieze
Het probleem met een niet voldoende getest vaccin zijn juist die bijwerkingen. Stel dat een 70-jarige een hartstilstand of longproblemen krijgt door een vaccin? Dan ben je toch nog verder van huis?
Het vaccin is nog niet eens getest op 50-plussers.
Er is mij de laatste dagen nog iets anders opgevallen.
Normaal krijg je bij de cijfers van Corona ook verteld hoeveel mensen zijn overleden.
Dat is niet meer zo, ieder geval niet bij NOS?
Zal er een verwachting zijn dat bij een laag aantal wellicht iedereen te makkelijk gaat denken?
En, het vaccin,
Wordt je dan wel eerst getest op antistoffen, anders is het vaccin een nutteloos gevaar.
EN,
Als mensen heel slecht reageren op het virus nu, waarom zouden ze dan minder sterk reageren op iets wat je inspuit?
Normaal krijg je bij de cijfers van Corona ook verteld hoeveel mensen zijn overleden.
Dat is niet meer zo, ieder geval niet bij NOS?
Zal er een verwachting zijn dat bij een laag aantal wellicht iedereen te makkelijk gaat denken?
En, het vaccin,
Wordt je dan wel eerst getest op antistoffen, anders is het vaccin een nutteloos gevaar.
EN,
Als mensen heel slecht reageren op het virus nu, waarom zouden ze dan minder sterk reageren op iets wat je inspuit?
"ik vind " is een mening, is die op deze cijfers gebaseerd?
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/35 ... ro-in-2018
Bijna 800.000 werknemers in horeca , 87 miljard omzet.
Marcel Levi is zelf proefkonijn voor het vaccin van AstraZeneca en geboren in 1964.
Op wie het vaccin in deze fase wordt getest, wordt later bekend gemaakt (is onderdeel van de toelating).
Het RIVM geeft de klassieke ontwikkelingsmethoude aan. Het gaat nu sneller, omdat in de laatste tien jaar de technische mogelijkheden enorm verbeterd zijn en omdat het virus nog op grote schaal aanwezig is, daarmee ook een grote groep testpersonen beschikbaar is en omdat de toelatingsprocedures zijn/worden versneld.
Bij de techniek zit de tijdwinst in het ontwerpen van een vaccin op basis van het genetische profiel van het virus. Dat kon vroeger niet en juist deze methodiek levert jaren tijdwinst op. Het voordeel van de grote testgroep zit in de aantallen: het lukt nu wel om bijwerkingen direct op te sporen (normaal worden medicamenten op veel kleinere groepen getest).
Toerisme, inclusief horeca, is goed voor meer dan 10% van het BBP.
Problemen bij de verwerking van alle data. De aantallen overledenen lopen al achter, worden regelmatig gecorrigeerd. Staat mij bij, dat eind april nog nagekomen sterfgevallen van maart werden meegenomen in de statistieken.
-
Lowieze
@jose2501 hierbij een interessante video van WNL Op Zondag over het vaccin.
https://www.gids.tv/video/269704/arts-m ... ccin-video
https://www.gids.tv/video/269704/arts-m ... ccin-video
-
Lowieze
Volgens mij had ik daar al antwoord op gegeven.Jose2501 schreef: ↑26 okt 2020 10:26@lowieze er zijn zoveel meningen en uitspraken over het coronavirus. Hoef ik niet allemaal te weten. Al had ik Bonte zijn uitspraak wel een keer ergens voorbij zien komen.
Maar is die WNL video jou antwoord op mijn laatste opmerking over vrijgeven van een vaccin?
Als u de video had gezien, wist u dat het niet ging over meningen maar over de uitleg wanneer er misschien een vaccin beschikbaar is en hoe dat vaccin dan (misschien) werkt.
Je quote dé autoriteit op dit gebied, en nergens noemen die een termijn, laat staan specifiek de maand december? Dus ik weet niet wat voor losse puntjes nu aan elkaar aan het verbinden wordt, maar dat zal een lelijk plaatje worden schat ik zo in.Lowieze schreef: ↑26 okt 2020 08:31Dit zegt het RIVM zelf: “Het is moeilijk om te zeggen wanneer er een werkend vaccin tegen het nieuwe coronavirus is. Het duurt lang om een vaccin tegen een nieuwe infectieziekte te ontwikkelen, al snel 5 tot 10 jaar. Voor COVID-19 worden alle zeilen bijgesteld om het vaccin sneller te ontwikkelen. Maar voordat je een goed werkend vaccin kunt ontwikkelen, is er veel onderzoek nodig naar het virus zelf. Daarnaast moet klinisch worden onderzocht of het mogelijke vaccin veilig is en echt werkt bij mensen. Dit alles neemt veel tijd in beslag.”
-
Lowieze
Ik reageer op forummers en andere mensen die het hebben over een vaccin wat ze rond december al verwachten.
En weer een dag met meer dan 10000 besmettingen. Het aantal ziekenhuis patiënten loopt almaar op. Tijd dat er echt wordt ingegrepen
Is dat wel zo, het loopt echt minimaal op heb ik het idee. In totaal liggen er nog steeds maar 2250 mensen in de ziekenhuizen en 500 mensen daarvan liggen op de IC. Er wordt dan wel naar buiten gebracht dat er 250 mensen bij zijn gekomen, maar er wordt nooit vermeld hoeveel er weer vertrokken zijn, dat is misschien ook een idee om erbij te zeggen.
Dat je dan te horen krijgt dat er 250 nieuwe opnames zijn, maar er ook 230 mensen het ziekenhuis uit zijn gegaan. Is ook wel meteen een iets positievere blik en positiviteit kunnen we in deze tijden veel meer gebruiken.
Dat je dan te horen krijgt dat er 250 nieuwe opnames zijn, maar er ook 230 mensen het ziekenhuis uit zijn gegaan. Is ook wel meteen een iets positievere blik en positiviteit kunnen we in deze tijden veel meer gebruiken.
witte angora
vindt dit leuk
Op deze pagina van het coronadashboard kunt u onder "Bezetting ziekenhuisbedden over tijd" zien dat het aantal covid-19patiënten op verpleegafdelingen is gestegen van 1359 op 19 okt. tot 1657 op 25 okt. Bij het beeld over de afgelopen vijf weken lijkt de stijging de laatste dagen iets af te vlakken, maar het blijft een stijging.
Ik zou graag de data zien van tests uitgevoerd op 60-plussers en de kwetsbaren onder ons. Als iemand meer info heeft, graag.
De maand december is een inschatting van Marcel Levi en/of AstraZeneca (beursgenoteerd). RIVM als autoriteit? Misschien met een groter budget, zodat men meer personeel in dienst kan nemen en de kwaliteit kan verhogen. Werkdruk is momenteel zo hoog, dat men alleen aan het hoogstnoodzakelijke toekomt.
Waar denk je dan aan?
Het testen gaat echt goed. Afgelopen week is vriend van zoon twee keer getest (negatief) en die afspraak was snel gemaakt, de uitslag kwam binnen de aangekondigde termijn. Heel anders dan in maart ^.^
-
Lowieze
Inderdaad, meer mensen in het ziekenhuis vandaag, maar minder op de IC dan gisteren.
– Huidig aantal coronapatiënten in het ziekenhuis op maandag: 2.249, dat zijn er 102 meer dan zondag
– Huidig aantal coronapatiënten op de intensive care op maandag: 506, dat zijn er 16 minder dan zondag
Ik vind jammer dat ook alle feestjes nu zijn gestopt. Zaterdags bij St Anna Hoeve zelfs door de politie.
Had leuk kunnen zijn zelfs met 1,5 meter afstand, maar ja volgend weekend weer een nieuwe kans.
Had leuk kunnen zijn zelfs met 1,5 meter afstand, maar ja volgend weekend weer een nieuwe kans.
Ik kreeg gisteren een leuk bericht van een vriendin van me. 'Wij komen vrijdag met onze vriendinnen bij jouw een feestje vieren, dus zorg dat je drank hebt en dat er wat vrienden van je zijn'. Werd tijd, want ik heb nu al een paar keer gevraagd wanneer we eens wat gingen doen.
#olie #vuur 
Nijogeth
, scharrelschipper
en Erthanax
vinden dit leuk
Ach, zo lang je het maar goed organiseert
Berlijn: horeca moet om 23 uur dicht, geen grote groepen. Afgelopen zaterdag heeft de politie een einde gemaakt aan een fetish-party, waar volgens de agent geen enkele corona-regel werd gerespecteerd. Sommige bezoekers waren dun gekleed voor de tijd van het jaar.
Opbrengst voor de stad: 600 (volgens het zdf, volgens de rbb 400) bezoekers à 500 euro plus maximaal 15.000 euro voor de organisatrice aan boetes.
Berlijn: horeca moet om 23 uur dicht, geen grote groepen. Afgelopen zaterdag heeft de politie een einde gemaakt aan een fetish-party, waar volgens de agent geen enkele corona-regel werd gerespecteerd. Sommige bezoekers waren dun gekleed voor de tijd van het jaar.
Opbrengst voor de stad: 600 (volgens het zdf, volgens de rbb 400) bezoekers à 500 euro plus maximaal 15.000 euro voor de organisatrice aan boetes.