LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
28 okt 2020 13:11
Het zal wel simpel gedacht zijn van mij :
kunnen al die mult-multi miljardairs niet wat miljardjes doneren :mrgreen: ?
Om wat te kunnen doen? Het virus afkopen of zo?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
28 okt 2020 13:38
reggie2 schreef:
28 okt 2020 12:42
@moederslink, leger inzetten moet je zien of ze die grote bek nog hebben.
Dan heb ik goed nieuws voor je: het leger wordt al opgeschaald om de komende tijd de beveiliging van de teststraten te garanderen.
Ja, en is het niet compleet schandalig dat dit nodig is?

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het leger is al net zo kapotbezuinigd als de gezondheidszorg. Tanks, hebben we die nog trouwens?

Modernisering noemen we kapotbezuinigen trouwens...

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moeten we tegenwoordig sommige poststukken langer in de brievenbus laten?

Je weet nooit of iemand erover heeft nagedacht om deze niet dicht te likken... :idea:

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

Wat komen dan uit die lopen van die enorme tanks, vlaggetje....boem. Laat me toch niet lachen, militairen en wat gaan die doen dan? Alleen corona bestrijden?

Oh wacht, om de mensen te beschermen. Pure provocatie lokt nog meer narigheid uit, goed bezig. Dat gaan weer heel wat in de fik gestoken autootjes opleveren.

Daar heb je slimme enveloppen voor, met zo`n plakrandje....hahahahah. Wel een goeie.

Erthanax
Berichten: 10108
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

eetcafe schreef:
28 okt 2020 12:25
Wat blijft er over van mijn pensioen?
Bent u al met pensioen dan? Ik dacht begrepen te hebben dat u een eetcafé heeft dat nu gesloten is.

Maar of u nu al wel of niet met pensioen bent, wat er in de komende jaren met uw pensioen gaat gebeuren, hangt vooral af van de regeling die u zelf heeft getroffen. Als zelfstandig ondernemer valt u toch niet in een collectieve pensioenregeling?

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

Maakt u zich vooral niet druk om mij, ik heb het voor mijzelf goed geregeld. Maar een pensioenfonds zal toch moeten renderen, welke het ook is.

Maar bedankt voor de bezorgdheid.

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
28 okt 2020 13:43
Ja, en is het niet compleet schandalig dat dit nodig is?
Zeker! Het is van den zotte dat men de teststraten vernield en de medewerkers bedreigt.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En bij het RIVM hebben ze al weer storing.......

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
28 okt 2020 14:36
Lady1234 schreef:
28 okt 2020 13:43
Ja, en is het niet compleet schandalig dat dit nodig is?
Zeker! Het is van den zotte dat men de teststraten vernield en de medewerkers bedreigt.
Met beiden eens, maar het leger wordt sowieso met een lockdown ingezet, anders is het niet haalbaar.

Helaas Moneyman is de agressie heel erg hier in Nederland trouwens in de hele wereld lijkt het wel of veel mensen niet helemaal in hun plaat zijn.

gosewijn
Berichten: 2914
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door gosewijn »

Hier in de regio is van Zondag op maandag flink huisgehouden . Auto in de fik ,banden lek gestoken en spiegels vernield .Bij mij de spiegel vernield . Baldadigheid zegt de politie . Doe maar aangifte via internet doen wij het bij de stapel . geen idee wat hij bedoeld . zou dat door de corona komen , denk het niet.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik werk voor een bedrijf met vestigingen in veel Eu landen, w/o het noorden van Italië die ons voorgingen, dus ik heb wel wat vergelijkingsmateriaal naast die kille cijfers. Niemand heeft het makkelijk, geen van de betrokken overheden hebben de wijsheid in pacht, en in alle landen zijn de bekende sectoren hard aan het bloeden.

Als ik kijk naar ons concern, dan doet de Nederlandse tak, met vergelijkbare werkzaamheden als de zusterbedrijven in de rest van de EU, het het beste. Dus dat strookt wel ongeveer met de cijfers die ik eerder quotte hierboven. Dat zegt niet veel, het is één bedrijf, maar soit, het feit dat het wel strookt met de algemene cijfers, doet mij in ieder geval wat meer geloven dat we het in Nederland niet het zwaarst hebben getroffen.

Nijogeth
Berichten: 10591
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
28 okt 2020 12:42
@moederslink, leger inzetten moet je zien of ze die grote bek nog hebben. Aanpakken dat gajes. Anders komt het leven nooit meer op gang.
Jup, zoals ik al eerder heb gezegd. Een politiestaat zoals Noord-Korea wordt hier aangemoedigd.

Ik dacht dat we een land waren, waar we samen in overleg konden gaan, zodat we samen konden kijken naar wat we willen. Maar dat overleg is toch al maanden weg, we krijgen allemaal regels die tegen de mensenrechten aangaan opgelegd en dat moet maar geslikt worden, want anders moeten we het leger op mensen die opkomen voor mensenrechten afsturen.

Als dat gebeurt, dan lijkt me een gigantische volksopstand het minste wat we kunnen verwachten in een tijd waarin aanslagen overal de trend schijnt te zijn.

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat een BS Nijogeth. Als de burgers zich normaal gedragen, hebben ze niets te vrezen van politie en/of leger. In Noord-Korea zouden ze willen dat ze hier leefden...

Als jij het beledigen, bedreigen en aanvallen van zorgpersoneel en het vernielen van teststraten ziet als "overleg voeren", dan hebben jij en ik daar een heel verschillende definitie van.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 28 okt 2020 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 10591
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
28 okt 2020 13:11
Dan maar ff keiharde maatregelen en daarna weer naar een beetje normaal leven.
En hoe zie je dat voor je? Een lockdown van een jaar of langer? Want Corona verdwijnt niet door de maatregelen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nouja, dan komt natuurlijk wel een belangrijke vraag boven.
Mogen ze iedereen wel verplichten zich te laten inenten?

Zeker als ze nog niet eens mondkapjes kunnen verplichten.

Edit: Want vandaag zag ik toch wel weer (vooral ouderen) zonder mondkapje lopen.

Toen kreeg ik wel zoiets van...
Waarom zou ik het voor jou wel doen maar jij voor mij niet?

Kom hier, krijg je een knuffel van me... :twisted: :twisted:
Laatst gewijzigd door hebra98 op 28 okt 2020 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6884
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
28 okt 2020 13:38

Dan heb ik goed nieuws voor je: het leger wordt al opgeschaald om de komende tijd de beveiliging van de teststraten te garanderen.
Ik lees het toch iets anders op NOS.nl

“Begin november komen er in Nederland zeven snelteststraten. Dat bevestigen bronnen in Den Haag na berichtgeving van RTL Nieuws. Militairen zullen helpen bij de opbouw en ook mensen gaan trainen die de tests gaan afnemen. Mogelijk zullen zij ook zelf in de nieuwe teststraten aan de slag gaan.”

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
28 okt 2020 15:42
Moneyman schreef:
28 okt 2020 13:38
Dan heb ik goed nieuws voor je: het leger wordt al opgeschaald om de komende tijd de beveiliging van de teststraten te garanderen.
Ik lees het toch iets anders op NOS.nl
Logisch. Meestal is het leger niet zo scheutig met de meer gevoelige informatie. Ik baseerde me niet op de NOS, maar op bronnen/ betrokkenen uit het leger. Iets betrouwbaarder dan de NOS, denk ik :wink:
hebra98 schreef:
28 okt 2020 15:38
Nouja, dan komt natuurlijk wel een belangrijke vraag boven. Mogen ze iedereen wel verplichten zich te laten inenten?
Het antwoord daarop is simpel: "nee". Tenzij de Grondwet aangepast wordt, natuurlijk.

Nijogeth
Berichten: 10591
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
28 okt 2020 15:35
Wat een BS Nijogeth. Als de burgers zich normaal gedragen, hebben ze niets te vrezen van politie en/of leger. In Noord-Korea zouden ze willen dat ze hier leefden...

Als jij het beledigen, bedreigen en aanvallen van zorgpersoneel en het vernielen van teststraten ziet als "overleg voeren", dan hebben jij en ik daar een heel verschillende definitie van.
Nee, dat zie ik niet als overleg voeren. Maar het zomaar opdragen van maatregelen aan mensen, zie ik ook niet als overleg voeren.

Ik denk dat je de grootste partij zou hebben als je nu een partij opricht die als een van de belangrijkste standpunten heeft om de economie op gang te krijgen, in plaats van te beperken tijden de coronacrisis. Bijna iedereen die ik ken van mijn leeftijd is het totaal oneens met de maatregelen.

En nee, ik keur geweld en dergelijke niet goed, maar het is van de zotte dat mensen zeggen dat het leger binnen zou moeten vallen als iemand thuis zijn verjaardag viert en 20 gasten op bezoek heeft. En dat terwijl er meer mensen in een klaslokaal zitten en ze de scholen gewoon openhouden. Als je niet met zoveel bij elkaar mag zitten, waarom wel op school, waar de regels door de jeugd amper gevolgd worden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
28 okt 2020 15:35
Wat een BS Nijogeth. Als de burgers zich normaal gedragen, hebben ze niets te vrezen van politie en/of leger. In Noord-Korea zouden ze willen dat ze hier leefden...

Als jij het beledigen, bedreigen en aanvallen van zorgpersoneel en het vernielen van teststraten ziet als "overleg voeren", dan hebben jij en ik daar een heel verschillende definitie van.
In deze tijd vinden mensen bedreigen helemaal normaal. Doe je het niet dan hoor je er niet bij.

Die Nijogeht , valt onder dat soort types want hij wil niet luisteren en feesten. Wel het gek vinden dat het virus niet verdwijnt.

Gesloten