Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als ze de juiste informatie delen, staat dadelijk de hele familie op de stoep om ook een keer te scharrelen ;)

Maar ik heb die fout al eens gemaakt, was niet echt leuk om mee te maken, twee van die vrouwen die echt helemaal door het lint gaan, terwijl ik me van geen kwaad bewust was. Als je dan een land hebt waar het risico daarop heel erg groot is, dan is dat toch best een gevaarlijk land :)

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maar in IJsland is iedereen toch gewend aan nauwe familierelaties en daarom misschien wat ruimdenkender :D. Zelf zou ik eerder voor het landschap en de natuur gaan.

Netflix-tip: Norsemen, een serie over Noormannen (en Noormannense vrouwen) rond het jaar 800. Bizarre humor en heel vermakelijk. (In elke aflevering zit wel altijd een kort, nogal bloederig moment; het gaat immers wel om Noormannen.).
Weetje van de week: de Noorse versie en de Engeltalige exportversie zijn tegelijk opgenomen. Eerst een scène in het Noors, dan direct daarna, met dezelfde acteurs, in het Engels.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Meestal drinken IJslanders even "in" voor ze op stap gaan, aangezien de prijzen in een bar / club exorbitant hoog zijn.
Ze komen dus al behoorlijk lam aan, waar ze uitgaan en dat is regelmatig een heel grappig gezicht om te zien.

En natuurlijk is er achteraf meestal wel ergens een "afterparty" omdat thuis de drank goedkoper is.

Maar... Het is vaak wel achterlijk koud.
Horizontale sneeuwbuien zijn redelijk normaal en af en toen konden we maar 15 min buiten werken, anders was je gewoon een ijspegel. Zelfs in goede kleding hield je het niet heel lang uit. Dat was natuurlijk in hun winter. De zomer is best wel goed te doen.

Het is ook wel vreemd om op een zwart strand (zandbak) te staan..

Edit:
Grappig, hier staan ook de twee watervallen waar ik mijn foto's van aan de muur heb hangen
https://reismix.nl/ijsland/zwarte-stranden-vik/

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Dronken lui hebben wij niet gezien in de straten. Je ziet daar géén zatte Arie.s lopen.
We hebben daar toen wél Oudjaar meegemaakt.
Nagenoeg de hele bevolking trekt naar Reykjavik , ze sparen het hele jaar voor die ene avond , verzamelen zich op een groot plein en dan om 0.00uur gaat het vuurwerk los!
Alleen het mooiste van het mooiste siervuurwerk gaat de lucht in.
En dan wordt er gedronken.
Maar rellen en excessen? Niets van dat al. Kan ook niet anders , want iedereen kent bijna iedereen en er wordt stevig gecontroleerd en gehandhaafd .
Het is een hoog ontwikkeld land met meerdere universiteiten, 7 maar liefst en 4 ziekenhuizen en dat met een bevolking van net 300.000 mensen.
Roken is al jaren ten strengste verboden in het openbaar.
Tabak is alleen verkrijgbaar bij de apotheek én op doktersrecept 👍

hebra98

Het is voor mij wel een tijdje terug maar voor werk was ik op NAS Keflavik.
Daarom was het vertier ook meestal (behalve de weekenden) in Keflavik.

En daar ging het iets minder beschaaft toe dan in Reykjavik.
Vooral café Amsterdam (Reykjavik) was erg populair, destijds. (niet voor ons trouwens).
Laatst gewijzigd door hebra98 op 30 okt 2020 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Waarom zou een dokter iemand tabak voorschrijven?
( vraag ik mij als roker af)

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Géén idee :lol: , dus daarom..... :!:

Viktorbrandsma

Ongelezen bericht door Viktorbrandsma »

Toch zou ik er niet willen wonen. Blijkt dat daar ontzettend veel mensen aan de antidepressiva zitten

hebra98

Klopt, in de periode dat ik daar regelmatig kwam mochten de huizen niet wit geschilderd worden.
Ze moesten toen een kleurtje hebben anders zou het, zeker in de winter, een troosteloos gezicht zijn.
Het zelfmoord cijfer ging toen, voor die regel, door het dak.

Erthanax

De hele winter stokvis eten, wie wordt daar nu vrolijk van? Op deze lijst staat IJsland met 13,3 trouwens ruim onder België (met 15,7). Mossels met friet helpt kennelijk ook niet.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En de kans dat iemand het doet die je kent, die is daar wel een stuk groter.

hebra98

Erthanax schreef:
30 okt 2020 17:15
De hele winter stokvis eten, wie wordt daar nu vrolijk van? Op deze lijst staat IJsland met 13,3 trouwens ruim onder België (met 15,7). Mossels met friet helpt kennelijk ook niet.
>>
Dat was 2016.. Wellicht hebben de maatregelen toch iets bijgedragen aan deze cijfers.
Mijn laatste keer daar was ruim 10 jaar daarvoor.

Ik denk ook niet dat ze voor de maatregel hebben gekeken naar hun plek op de ranglijst..
Maar meer naar de reden waarom dat kon gebeuren in hun land.

Erthanax

Bewoners van Noordse streken staan nou niet echt bekend om hun uitbundige inborst. Dat geldt ook voor bewoners van andere eilandengroepen in de Noordzee, zoals de Shetland-eilanden, de Hebriden, de Orkney-eilanden, de Far Oer. Het verraste me vooral dat België nog slechter scoort, ondanks hun vermeende Bourgondische karakter.

eetcafe

Ongelezen bericht door eetcafe »

Moneyman schreef:
30 okt 2020 13:11
eetcafe schreef:
30 okt 2020 12:54
Ook weer gemeld, rararara door wie?
Misschien moet je gewoon niet zoveel proberen te raden. Zo te zien in dit topic ben je er ook niet echt goed in :D
Misschien moet er gewoon eens minder op knopjes gedrukt worden, dan hoeft ook niemand naar dat misselijke gedoe te raden. Tenzij er leden zijn die er erg goed in zijn. :D

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Begin dan écht bij de bron: namelijk de berichten die aanleiding geven tot het drukken op die knop.

Overigens is dat “misselijke gedoe” van jou een nogal opvallend statement voor iemand die nog maar net geregistreerd is op dit forum.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Je was me net een slag voor, Moneyman. En gezien de schrijfwijze krijg ik toch wel een beetje een bepaald gevoel.

Erthanax

eetcafe schreef:
30 okt 2020 18:55
Misschien moet er gewoon eens minder op knopjes gedrukt worden, dan hoeft ook niemand naar dat misselijke gedoe te raden. Tenzij er leden zijn die er erg goed in zijn. :D
Helemaal mee eens! En wie niet op het meldknopje van zijn eigen berichten klikt, weet niet eens of zijn eigen bericht gemeld is. Dat stukje "minderen" is al heel gemakkelijk.

eetcafe

Ongelezen bericht door eetcafe »

De post was het melden niet waard, daar gaat het om. Anders had de moderator wel ingegrepen en dat is niet gebeurd. Ik vind het dus misselijk als er onnodig wordt gemeld.

Je hoeft hier niet 11 jaar te zitten om door te hebben hoe het hier reilt of zeilt, dat zie ik in een oogopslag nog wel. Dan op dat rode knopje drukken en je ziet de melder, nou dat ik zo snugger ben om daarachter te komen. En hier gelden geen rangen en standen!

We zijn nog geen 3 minuten verder en er zitten al weer 3 man op m`n dak, en dat zal nog wel toenemen. Lekker even los gaan en met z`n allen een persoon inwrijven wat zijn rechten zijn hier op het forum en hoe de gang van zaken zijn.

Gaan jullie lekker je gang, het is jullie feestje.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Altijd leuk als er weer een oude bekende komt meedoen. En dat hij meteen wild in de rondte gaat schoppen.

Erthanax

eetcafe schreef:
30 okt 2020 20:09
(...) Ik verdedig me gewoon, nu zitten er al 4 op mijn ribben. (...)
Verdedigen? Wordt u aangevallen dan? In ieder geval niet door mij, want ik heb u vriendelijk op al uw vragen antwoord gegeven. Daarnaast heb ik u even vriendelijk gewezen op een misverstand aangaande mijn beroep. Van aanvallen of anderszins onheuse bewoordingen is, althans van mijn kant, geen sprake.

Plaats reactie