ik heb bij Budget energie 12 termijnen betaald, ik betaal vooruit, op 2 november kan ik mijn meterstanden doorgeven voor de eindnota, en nu gaan ze gewoon door met het innen van termijnen. Ik heb nu dus 13 termijnen betaald ook al voor november 2020,
Het termijnbedrag was gebaseerd op 1/12 deel van het jaarverbruik.
Mag dat zomaar?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Termijnen Budget energie
Re: Termijnen Budget energie
Lijkt me op zich niet vreemd als je vooruit betaald immers is het al bijna november, dus tenzij je al geruime tijd hebt opgezegd en je voor 1 november gaat verhuizen van leverancier vind ik het niet vreemd. Daarnaast, het is ook maar een voorschot, verbruikt je niet, dan betaal je ook niet en krijg je het geld gewoon weer terug nadat je best overgestapt op een andere leverancier.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Termijnen Budget energie
Is dit dezelfde casus? In dat geval is het dus opgelost:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/b ... dccce72f4a
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/b ... dccce72f4a
-
- Berichten: 12840
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Termijnen Budget energie
Op 2 november de stand doorgeven is in een nieuwe maand. Dat wil zeggen dat u op 2 november nog klant bent. En omdat u klant bent moet u dus ook gewoon betalen. En alle betalingen worden meegenomen in de jaarnota.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 19 nov 2017 10:56
Re: Termijnen Budget energie
Ja, ik begrijp dat het verrekend wordt. Alleen is mijn termijnbedrag gebaseerd op 12 termijnen, staat in contract, dan hadden ze dat op 13 termijnen moeten baseren. Dat betekent dat iedere klant teveel betaald, bovendien vertelde een medewerkster mij dat de eindnota 4 tot 8 weken duurt. De mij beloofde korting aan het begin van het contract, en de teveel betaalde termijnen blijven zo maanden hangen bij Budgetenergie. Ik heb dit bij andere energiebedrijven nooit zo gehad, daar was het gewoon , na 12 termijnen de eindnota, met daarin de eventuele terugbetaling, en nieuw termijn bedrag. Daarom vroeg ik mij af of dit zomaar mag.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 19 nov 2017 10:56
Re: Termijnen Budget energie
Beste Snuffel1,
Dank voor uw reactie, dat schept duidelijkheid, ik kan inderdaad pas op 2 november de standen doorgeven op de site van Budget, eerder is niet mogelijk.
Dank voor uw reactie, dat schept duidelijkheid, ik kan inderdaad pas op 2 november de standen doorgeven op de site van Budget, eerder is niet mogelijk.
Re: Termijnen Budget energie
Dat valt reuze mee. Die voorspelde termijnen zijn aan de voorzichtige kant, in de praktijk zijn ze iets sneller. Mijn contract liep op 2 oktober af, op 14 oktober viel de eindafrekening in de bus en de terugbetaling stond een week later op de rekening. Ik probeer ieder jaar over te stappen (niet alleen voor energie maar ook voor internet/tv/telefoon), en kom regelmatig weer terug bij Budget.Y.Hesseling schreef: ↑31 okt 2020 10:14Dat betekent dat iedere klant teveel betaald, bovendien vertelde een medewerkster mij dat de eindnota 4 tot 8 weken duurt. De mij beloofde korting aan het begin van het contract, en de teveel betaalde termijnen blijven zo maanden hangen bij Budgetenergie.