LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Ik begon over mijn oma, omdat hier een aantal mensen haar corona toe hebben gewenst een aantal maanden terug.
reggie2
vindt dit leuk
reggie2
en moederslink
vinden dit leuk
Die berichten zijn gelukkig verwijderd, maar het kwam er op neer dat het gegund werd dat mijn ouders en oma's het virus zouden krijgen, omdat ik vind dat de economie minder hard getroffen moet worden door kunstmatige ingrepen van de overheid en dat een iets hogere sterfte niet direct een groot probleem zou zijn en zelfs bepaalde problemen zou oplossen (woningnood, pensioenfondsen en dergelijke).
En wat betreft jouw laatste opmerking. De mensen die besmet raken, hebben zelf ook een risico genomen door de regels te overtreden en binnen anderhalve meter van een ander te komen.
Die mensen hebben vast allemaal , geen vader, geen moeder, geen ooms en tantes, dit soort mensen zijn behoorlijk egoistisch en kan je niet hard genoeg straffen.
Als dit soort mensen eens zich aan de regels zouden houden, zou het virus niet zo ronddralen.
Lady1234
vindt dit leuk
De mensen op dat feest wellicht wel, maar de mensen om hun heen weer niet. Denk eens aan de leden in een gezien. Die kunnen niet altijd op 1,5 meter afstand blijven.
Waarom moeten we dit soort basisdingen nog steeds uitleggen, nadat in maart, 7 maanden geleden al de pandemie uitbrak?
reggie2
, Lady1234
en moederslink
vinden dit leuk
Aan de andere kant zullen die wel weten wat hun gezinsleden uitspoken, toch? In een tijd dat alles gesloten is, 's avonds de hort opgaan, kun je op je klompen aanvoelen dat er gefeest is. Dan in huis maar even afstand houden.
Dat klopt. Maar deze mensen gaan bewust het risico dat ze het virus oplopen vergroten.
Misschien wat minder denken en wat meer kranten lezen. In de krant stond uit onderzoek bleek dat besmette mensen gewoon naar de sportschool gingen. Dus ja, mensen die weten dat ze besmet zijn begeven zich wel degelijk in het publiek.
En dat zijn de mensen die weten dat ze besmet zijn. De mensen die bewust het risico opzoeken en besmet raken maar dat niet weten begeven zich ook onder het publiek.
Ik herhaal het nog maar eens: is het nou echt zo moeilijk dit allemaal te bedenken?
reggie2
, moederslink
en D34M0N
vinden dit leuk
Dat weet jij helemaal niet , je kan nog een keer besmet worden en wat heeft jouw seksleven met dit onderwerp te maken??
Mij boeit dat niet hoor. Hou je gewoon aan de regels. Zo simpel is het.
@Jose2501, ook hier. Tegen zoveel domheid kan ik niet op en ik geef het dan ook op.
We leven in 2020, en nog gaan mensen vragen wat het verschil is tussen een pandemie en de gewone griepgolf. We leven in 2020 en weigeren te accepteren dat we nu weten hoe het virus verspreid wordt en de maatregelen te treffen om dit te voorkomen.
We leven in ****** 2020 en nog steeds zijn er mensen die zich gedragen alsof we qua kennis en wetenschap in de middeleeuwen leefden. Ik noem dat domheid en ik ben er klaar mee.
Blijkbaar wil een deel van de bevolking gewoon nog lang met deze maatregelen opgescheept zitten en wil datzelfde deel ook leven alsof het nog de middeleeuwen zijn toen we nog geen idee hadden hoe een pandemie bestreden moest worden.
We leven in 2020, en nog gaan mensen vragen wat het verschil is tussen een pandemie en de gewone griepgolf. We leven in 2020 en weigeren te accepteren dat we nu weten hoe het virus verspreid wordt en de maatregelen te treffen om dit te voorkomen.
We leven in ****** 2020 en nog steeds zijn er mensen die zich gedragen alsof we qua kennis en wetenschap in de middeleeuwen leefden. Ik noem dat domheid en ik ben er klaar mee.
Blijkbaar wil een deel van de bevolking gewoon nog lang met deze maatregelen opgescheept zitten en wil datzelfde deel ook leven alsof het nog de middeleeuwen zijn toen we nog geen idee hadden hoe een pandemie bestreden moest worden.
Laatst gewijzigd door kuklos op 01 nov 2020 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Lady1234
, moederslink
, reggie2
en D34M0N
vinden dit leuk
-
Ah joh, maak je niet druk. Het is toch maar een griepje.
kuklos
, moederslink
en reggie2
vinden dit leuk
-
En er gaan er een paar eerder dood, so what. Gezondheidszorg overbelast, ja en?
kuklos
, reggie2
en moederslink
vinden dit leuk
-
Dat is het ook ....dom dom dom en je praat tegen dovemansoren.
Het is dom, egoïstisch, kortzichtig, niet empathisch, niet sociaal.
En dan jammeren dat ze op hun knieën moesten zitten, of op hun bips op het natte gras moesten wachten én een boete kregen daar in Maastricht. Ocherm.....
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Maar nóg iets : waar zijn de ouders van dit jonge grut? Of weten ze misschien niet eens dat Pietje en Marietje .snachts niet in hun mandje lagen?
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
En ik ben klaar met mensen die als een stel schapen achter de regering aanhobbelt, zonder zelf een mening te verkondigen, maar iedereen die het niet eens is met de maatregelen wel neersabelen. Er zijn hier mensen die tieners in elkaar willen trappen, omdat ze doen wat tieners doen, namelijk met hun vrienden plezier hebben. En die persoon heeft zelf 2 tieners, maar die luisteren volgens hem perfect (zou ik ook doen, als ik thuis in elkaar wordt getrapt als ik niet luister, of ja, ik zou zorgen dat ze thuis niet weten wat ik uitspookt).kuklos schreef: ↑01 nov 2020 18:53@Jose2501, ook hier. Tegen zoveel domheid kan ik niet op en ik geef het dan ook op.
Ook ben ik klaar met mensen die zeggen dat mensen die de regels overtreden ervoor zorgen dat de regels langer blijven. Onzin, die regels blijven er tot het virus weg is en dat virus gaat niet weg als we ons aan de regels houden, de regels nemen alleen de druk weg op het zorgstelsel. Wil je de druk op het zorgstelsel daadwerkelijk verder wegnemen, dan zou je direct ook alle scholen moeten sluiten, want van daaruit vindt de onzichtbare verspreiding van het virus plaats. Een andere manier om de druk op ons zorgstelsel voor langere tijd weg te nemen is door de mensen die die druk op het zorgstelsel veroorzaken zoveel mogelijk te isoleren.
En verder leven we hier in 2020, de jeugd is anders dan de meesten hier in hun jeugd hadden. Andere generatie, maar wel weer veroordeeld door de oudere generaties (die oudere generaties die op hun beurt ook weer niet deugden, aldus de nog oudere generaties). Accepteer dat nou en ga niet vergelijken met vorige generaties. We leven in het nu en de jeugd heeft behoefte aan sociale interactie. Dat blijkt wel uit het feit dat de GGZ aan de bel heeft getrokken. Maar dat is natuurlijk minder belangrijk, want dat zit niet bij de meesten hier in de buurt.
Iedereen snapt toch wel dat zo'n maatregelen een gigantische tol trekken op het psychisch welzijn van de mens en dit komt bij de jeugd nog harder aan. Dat terzijde zijn er vele levens ingestort van mensen, alleen door de maatregelen, niet door het virus. En het nut van de strenge maatregelen is vooralsnog onbewezen.
In mijn ogen wordt het tijd dat de regering op maat gemaakte maatregelen gaat nemen. Maatregelen die de verspreiding onder de risicogroepen tegen gaat, zodat de druk op het zorgstelsel afneemt, maatregelen die de economie op gang gaan brengen en maatregelen die ervoor zorgen dat de zorgen van de GGZ weg worden genomen. Zeker nu dadelijk ook het griepseizoen eraan gaat komen en daar ook weer duizenden mensen aan gaan sterven.
scharrelschipper
, eetcafe
, omega19
en Jablan
vinden dit leuk
Inderdaad... Rijp voor de GGZ ben jij.
kuklos
vindt dit leuk
Lezen kan jij helaas nog steeds niet.
Okee, okee, ik geef het toe. Ik behoor tot die Illuminati die Bill Gates naar voren hebben geschoven om te zorgen dat de wereldbevolking kleiner wordt en dit is een van de stappen in het implementeren van de Nieuwe Wereldorde die we voor ogen hebben.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Gelukkig zijn wij reptielenmensen immuun en treft het alleen mensen.