LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lowieze
Berichten: 6884
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het niveau van communiceren wordt er hier ook niet beter op.

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het verzet zette zich in om maatregelen te omzeilen waar men het niet mee eens was. Dat doen de organisaties van zulke feestjes ook.

Lowieze
Berichten: 6884
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
01 nov 2020 12:58
Het verzet zette zich in om maatregelen te omzeilen waar men het niet mee eens was. Dat doen de organisaties van zulke feestjes ook.
Nou ja zeg, in de oorlog werd dat niet gedaan voor hun plezier hoor.

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, maar wel omdat men het niets eens was met de regels en vond dat wat men deed volkomen normaal is.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door D34M0N »

Verzet tegen een bezettingsmacht valt ook echt te vergelijken met het negeren van regels die bedoeld zijn om de verspreiding van een zeer besmettelijke ziekte in te dammen. :lol:

witte angora
Berichten: 32058
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
01 nov 2020 12:14
Ik vind het wel wat hebben. Gezellig, zo'n feestje.
Kennelijk hebben ze jou gisteravond niet opgepakt. Dan zou je wel anders piepen.

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, dat klopt, ik was mezelf aan het opvreten thuis. Vrijdag hadden ze ook weinig reden gehad, want we waren maar met 8 personen.

Moneyman
Berichten: 31253
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
01 nov 2020 12:58
Het verzet zette zich in om maatregelen te omzeilen waar men het niet mee eens was. Dat doen de organisaties van zulke feestjes ook.
Maar daar houdt werkelijk iedere vergelijking ook wel op. Eerlijk gezegd maken dit soort (non)argumenten je punt niet sterker.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Erthanax had daar zo'n interessante bijdrage over. Dat op enig moment in elke internetdiscussie WO II er weer bij wordt gehaald. Om daarmee de discussie plat te kunnen slaan. Gebeurt hier nu ook weer. Wie was die wetenschapper ook al weer die deze wetmatigheid in beeld heeft gebracht?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
01 nov 2020 14:56
Nee, dat klopt, ik was mezelf aan het opvreten thuis. Vrijdag hadden ze ook weinig reden gehad, want we waren maar met 8 personen.
Een oma die getest moet worden, maar voor de rest lak aan de regels hebben. Hoe gek kan je het hebben.

3 a 4 personen mogen bij elkaar zijn. Als jij het virus niet serieus neemt, waarom begin je dan over je oma??

harteloos.

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik begon over mijn oma, omdat hier een aantal mensen haar corona toe hebben gewenst een aantal maanden terug.

kuklos
Berichten: 10160
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
01 nov 2020 17:58
Ik begon over mijn oma, omdat hier een aantal mensen haar corona toe hebben gewenst een aantal maanden terug.
Dat is nogal een zware aantijging.

kuklos
Berichten: 10160
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
01 nov 2020 18:10
Ze nemen risico met hun eigen gezondheid maar doen verder toch niet zoveel kwaad?
Ze nemen een risico met andermans gezondheid. Als er één persoon besmet is, die anderen besmet, en die ook weer anderen besmetten, enzovoorts.

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
01 nov 2020 18:02
Nijogeth schreef:
01 nov 2020 17:58
Ik begon over mijn oma, omdat hier een aantal mensen haar corona toe hebben gewenst een aantal maanden terug.
Dat is nogal een zware aantijging.
Die berichten zijn gelukkig verwijderd, maar het kwam er op neer dat het gegund werd dat mijn ouders en oma's het virus zouden krijgen, omdat ik vind dat de economie minder hard getroffen moet worden door kunstmatige ingrepen van de overheid en dat een iets hogere sterfte niet direct een groot probleem zou zijn en zelfs bepaalde problemen zou oplossen (woningnood, pensioenfondsen en dergelijke).

En wat betreft jouw laatste opmerking. De mensen die besmet raken, hebben zelf ook een risico genomen door de regels te overtreden en binnen anderhalve meter van een ander te komen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
01 nov 2020 18:10
Wat doen die mensen op die feestjes nou eigenlijk verkeerd? Ze nemen risico met hun eigen gezondheid maar doen verder toch niet zoveel kwaad?
Die mensen hebben vast allemaal , geen vader, geen moeder, geen ooms en tantes, dit soort mensen zijn behoorlijk egoistisch en kan je niet hard genoeg straffen.

Als dit soort mensen eens zich aan de regels zouden houden, zou het virus niet zo ronddralen.

kuklos
Berichten: 10160
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
01 nov 2020 18:18
En wat betreft jouw laatste opmerking. De mensen die besmet raken, hebben zelf ook een risico genomen door de regels te overtreden en binnen anderhalve meter van een ander te komen.
De mensen op dat feest wellicht wel, maar de mensen om hun heen weer niet. Denk eens aan de leden in een gezien. Die kunnen niet altijd op 1,5 meter afstand blijven.
Waarom moeten we dit soort basisdingen nog steeds uitleggen, nadat in maart, 7 maanden geleden al de pandemie uitbrak?

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Aan de andere kant zullen die wel weten wat hun gezinsleden uitspoken, toch? In een tijd dat alles gesloten is, 's avonds de hort opgaan, kun je op je klompen aanvoelen dat er gefeest is. Dan in huis maar even afstand houden.

kuklos
Berichten: 10160
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
01 nov 2020 18:28
Als iemand HIV besmet is en bewust onbeschermde sex heeft dan kan ik begrijpen wat je schrijft. Maar iedereen kan het virus bij zich dragen .....
Dat klopt. Maar deze mensen gaan bewust het risico dat ze het virus oplopen vergroten.
Jose2501 schreef:
01 nov 2020 18:28
..... en ik denk niet dat er veel mensen zijn die wetende dat ze besmet zijn zich in het publiek begeven.
Misschien wat minder denken en wat meer kranten lezen. In de krant stond uit onderzoek bleek dat besmette mensen gewoon naar de sportschool gingen. Dus ja, mensen die weten dat ze besmet zijn begeven zich wel degelijk in het publiek.

En dat zijn de mensen die weten dat ze besmet zijn. De mensen die bewust het risico opzoeken en besmet raken maar dat niet weten begeven zich ook onder het publiek.


Ik herhaal het nog maar eens: is het nou echt zo moeilijk dit allemaal te bedenken?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
01 nov 2020 18:28
. Nu weet ik dat ik immuun ben maar zou dat niet meer mogen van jou? Als alleenstaande moet ik me alles wat het leven leuk maakt me maar ontzeggen?
Dat weet jij helemaal niet , je kan nog een keer besmet worden en wat heeft jouw seksleven met dit onderwerp te maken??

Mij boeit dat niet hoor. Hou je gewoon aan de regels. Zo simpel is het.

kuklos
Berichten: 10160
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

@Jose2501, ook hier. Tegen zoveel domheid kan ik niet op en ik geef het dan ook op.

We leven in 2020, en nog gaan mensen vragen wat het verschil is tussen een pandemie en de gewone griepgolf. We leven in 2020 en weigeren te accepteren dat we nu weten hoe het virus verspreid wordt en de maatregelen te treffen om dit te voorkomen.
We leven in ****** 2020 en nog steeds zijn er mensen die zich gedragen alsof we qua kennis en wetenschap in de middeleeuwen leefden. Ik noem dat domheid en ik ben er klaar mee.
Blijkbaar wil een deel van de bevolking gewoon nog lang met deze maatregelen opgescheept zitten en wil datzelfde deel ook leven alsof het nog de middeleeuwen zijn toen we nog geen idee hadden hoe een pandemie bestreden moest worden.
Laatst gewijzigd door kuklos op 01 nov 2020 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten