Als men er naar vraagt, zeg ik ook:
"Het is negatief dat ik getest ben"
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Gezien het feit dat een aanzienlijk aantal positief getesten zich vrolijk mét mondkapje onder het publiek begeeft kun je je afvragen of iedereen met klachten zich wel laat testen. Waarom zouden ze, het levert alleen maar gedoe op, en als je zelf nergens last van hebt?
Jahoor, schoonzus werkt in zorg, dus essentieel beroep, dus weer aan het werk na negatieve test. Voor niet essentiële beroepen, waar haar man zo te lezen dan onder valt, geldt dan wel die 10 dagen in quarantaine. Overigens kan je in quarantaine prima thuiswerken als je dat ervoor ook al deed, dus quarantaine betekent niet automatisch 100% productieverlies.sake1987 schreef: ↑03 nov 2020 06:31Mijn schoonzus is afgelopen donderdag positief getest, haar echtgenoot negatief.
Mijn schoonzus mag als ze geen klachten meer heeft, vrijdag weer aan het werk ( in de zorg)
Haar echtgenoot, die negatief is getest, moet dan nog 10 dagen in quarantaine.
Snapt gij het nog ?
Het gaat om UV-C licht, dat bacteriën en virussen in de lucht doodt. En dit is gelijk het risico. UV-C licht is schadelijk voor de ogen. Daarom worden deze apparaten gebruikt, wanneer niemand aanwezig is. Voor gebruik in liften, klaslokalen, collegezalen: laat een vakman de installatie doen. Voor thuisgebruik: koop liever een apparaat uit Europa, omdat de Chinese (goedkope) apparaten sterk wisselen in kwaliteit en sterkte van het licht, zelfs tijdens het gebruik. Ergens zijn ze net zo instabiel als het virus zelf
Dat is het mooie sjohie ze hoeft niet nog een keer getest en mijn zwager is zzp er met een beroep die niet thuis kan worden uitgevoerd.sjohie schreef: ↑03 nov 2020 07:50Jahoor, schoonzus werkt in zorg, dus essentieel beroep, dus weer aan het werk na negatieve test. Voor niet essentiële beroepen, waar haar man zo te lezen dan onder valt, geldt dan wel die 10 dagen in quarantaine. Overigens kan je in quarantaine prima thuiswerken als je dat ervoor ook al deed, dus quarantaine betekent niet automatisch 100% productieverlies.sake1987 schreef: ↑03 nov 2020 06:31Mijn schoonzus is afgelopen donderdag positief getest, haar echtgenoot negatief.
Mijn schoonzus mag als ze geen klachten meer heeft, vrijdag weer aan het werk ( in de zorg)
Snapt gij het nog ?
Ja, ik snap het nog. Dat is toch niets nieuws en daarnaast behoorlijk logisch?sake1987 schreef: ↑03 nov 2020 06:31Mijn schoonzus is afgelopen donderdag positief getest, haar echtgenoot negatief.
Snapt gij het nog ?
RIVM-logica. En als je op dag tien nog lichte of milde klachten hebt, komt er direct nog tien dagen quarantaine bij, waar je eerder zou verwachten: na tien dagen en minstens 24 uur klachtenvrij het leven weer oppakken.
Op deze pagina staat niets over een maskerplicht. Weet u zeker dat die van toepassing is? De hoofdregels (1,5 meter afstand, placeren) worden immers wel genoemd, evenals reserveren en gezondheidscheck.
We leven in het tijdperk van het aplomb. Een tijd waarin Trump dokter Fauci een idioot noemt. Wie geen twijfel tonen en het hardste schreeuwt, krijgen de meeste aandacht. Dat zijn meestal geen wetenschappers. Wetenschap is een zaak van onderzoek, twijfel, nuance en voortschrijdend inzicht. Charlatans pikken uit de wetenschap de informatie die in hun straatje past en negeren tegengeluiden, wetenschappers nemen juist alle informatie die tegen hun hypothese pleit op in hun studie om de waarheid te achterhalen. Dat levert misschien minder spannende televisie op, maar soms willen we wel gewoon worden geïnformeerd. Zonder clowns en spektakel.
SARS-CoV-2 is "één" van de coronavirussen, en als zodanig niet nieuw voor virologen, want deze familie is in de jaren 70 al ontdekt, dus er zijn wel experts. Ook zijn er veel dingen voor veel virussen hetzelfde in de virologie, dus ook via die route is er wel al basiskennis natuurlijk.