LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En een prent krijg je ook niet zo gauw. Kijk maar naar die honderden feestgangers in de bossen. Maar wat maakt het uit, als je maar met genoeg bent, kunnen ze je niet veel maken. En dan, voor dat beetje corona? Waar is het feestje? Hier is het feestje.

Maar waarom zou Van Dissel zijn biezen kunnen pakken? Wellicht heeft hij nog steeds gelijk. En al zou hij op dit punt ongelijk hebben, wat dan nog?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

smilie :? het vraagteken..... :wink:

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
10 nov 2020 21:05
En een prent krijg je ook niet zo gauw. Kijk maar naar die honderden feestgangers in de bossen. Maar wat maakt het uit, als je maar met genoeg bent, kunnen ze je niet veel maken. En dan, voor dat beetje corona? Waar is het feestje? Hier is het feestje.

Maar waarom zou Van Dissel zijn biezen kunnen pakken? Wellicht heeft hij nog steeds gelijk. En al zou hij op dit punt ongelijk hebben, wat dan nog?
In Frankrijk waar de regels al iets eerder en iets strenger zijn aangescherpt,zie je in de steden de meeste mensen met een kapje.
Op het "platteland"maar weinig.
Er is een regel dat je een maal per dag naar buiten mag met de restrictie dat het max.een uur is en niet verder dan 1 km. van je huis.
dit is natuurlijk alleen van toepassing voor prive zaken.
Zelfs in een grote stad als Reims houden de mensen zich hier niet aan.
Vorige donderdag was het langs het kanaal, wat dwars door de stad loopt,vol met joggers,wandelaars en fietsers,net als in normale tijden.
Hoe denk je dan de zaak onder controle te krijgen?
Op gevaar af een "wappie" genoemd te worden;wat hebben al die regels voor zin?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je ziet vanaf 13 okt alleen maar een stijging van besmettingen tot 30 oktober. Wanneer neemt het pas echt af? Na de laatste verzwaring van de maatregelen.
Mondkapjes werken zelfs tegengesteld.. toegegeven, door ze juist niet te dragen heeft het wel een positief psychologisch voordeel dat niet bedoeld zal zijn, maar waardoor het nu voor mij wel veiliger is :)

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
10 nov 2020 20:02
Maar jullie hebben je dus geen van allen aan die maatregelen gehouden. Ik heb uiteraard geen ouders meer, maar noch ik, noch mijn kinderen, noch kleinkinderen, noch familie, noch vrienden en bekenden hebben corona gehad. Dus blijkbaar helpt het wel, als men zich aan de maatregelen houdt.
Ik heb het al gehad voor er überhaupt maatregelen waren. Uiteraard toen niet getest, want er was geen reden toe, was gewoon de griep. Een paar maanden later een test op antistoffen gedaan, waaruit bleek dat ik antistoffen heb. Mijn vader was een paar dagen na mij grieperig en mijn moeder weer een paar dagen na hem wat verkouden.

En ja, houden aan de maatregelen. Uiteraard zijn er overtredingen. Bijna iedereen overtreedt de maatregelen. Iemand feliciteren met de verjaardag, een leuk avondje met iemand buiten je normale kring, een knuffel geven aan je beste maat. Allemaal mogelijkheden.

Echter moet er wel bij gezegd worden dat de meesten dus geen klachten hadden, maar uiteindelijk vanwege een positief geval op de werkplek uiteindelijk een coronatest moesten doen en daar dan positief testen. En dan mochten ze in quarantaine.

In mijn vriendengroep waarmee ik begin oktober een weekend naar de Ardennen was, zijn er echter nog geen positief getest. En dat terwijl daar onderling niet aan de maatregelen wordt gehouden als we bij elkaar zijn. Kans is uiteraard aanwezig dat iedereen het al vroeg heeft gehad, zonder klachten, maar niemand heeft positief getest of zich laten testen op antistoffen.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
10 nov 2020 21:03
Maar dan kan van Dissel zn biezen wel pakken , hij vond het schijnveiligheid geven immers?
Was het vorige week of de week ervoor, dat ik beeld van Van Dissel in het 2e Kamergebouw zag, hij ging zitten om de Kamerleden bij te praten en ... deed eerst zijn mondkapje af. Blauw wegwerpgeval. :roll:

moederslink

Jablan schreef:
10 nov 2020 22:00
moederslink schreef:
10 nov 2020 21:03
Maar dan kan van Dissel zn biezen wel pakken , hij vond het schijnveiligheid geven immers? :?
Was het vorige week of de week ervoor, dat ik beeld van Van Dissel in het 2e Kamergebouw zag, hij ging zitten om de Kamerleden bij te praten en ... deed eerst zijn mondkapje af. Blauw wegwerpgeval. :roll:
Klopt! Maar ach..... het zij hem vergeven in deze barre tijden :D

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Merkte dat ik mijn wegwerp mondkapje (wit voor/ wit achter) die ik al had gedragen een tijd lang omgekeerd op had vanmiddag.

Vraag me toch wel af wat het effect hier van zou kunnen zijn. Het zal vaker gebeuren maar ik kan er niks over vinden.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
11 nov 2020 16:15
Merkte dat ik mijn wegwerp mondkapje (wit voor/ wit achter) die ik al had gedragen een tijd lang omgekeerd op had vanmiddag.

Vraag me toch wel af wat het effect hier van zou kunnen zijn. Het zal vaker gebeuren maar ik kan er niks over vinden.
Helemaal niks :)

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Goed, een vaccin ...

Alle berichten over het vaccin van BionTech en Pfizer zijn gebaseerd op een persbericht. Het is met recht een revolutionaire ontwikkeling.

De min 70 graden voor transport en opslag is nodig om het vaccin stabiel te houden, want het werkzame onderdeel is kunstmatig ontwikkeld RNA en dat mag niet uit elkaar vallen of tussen productie en toediening veranderen.
Het grootste voordeel van deze bouwwijze is de mogelijkheid om het vaccin snel aan te passen aan de mutaties van het virus. Dat is gelijk ook een nadeel, want elke wijziging betekent een nieuwe toelatingsprocedure. De kans blijft bestaan, dat het virus sneller muteert dan de toelating van het juiste vaccin.

Bij de vraag 'wie eerst' zie ik overal dezelfde volgorde opduiken. Eerst de risicogroepen en daarna de zorgmedewerkers. Het lijkt heel logisch, ook ethisch de juiste route, maar toch ... De huidige beperkingen hebben als doel het aantal onderlinge contacten te verminderen.
Zorgpersoneel rent van patiënt naar patiënt en/of heeft per dag contact met veel verschillende mensen uit alle leeftijdsgroepen met alle mogelijke achtergronden. Als je met pensioen bent of een chronische aandoening aan longen of hart hebt, ben je in het algemeen minder mobiel. Daarom lijkt mij het logischer om eerst het zorgpersoneel te vaccineren en daarna de risicogroepen, zodat het zorgpersoneel wegvalt als eventuele verspreiders van het virus.

Dan de nertsen. De zogenaamde Cluster-5-variant, die bij nertsen in Nederland en Denemarken is gevonden, is een redelijk onschuldige aanpassing van het virus aan de gastheer. Het virus blijft beter 'vastkleven' aan de darmwand van deze carnivoren en dat is voor mensen goed nieuws: het virus blijft langer op dezelfde plek, kan zich daarom minder goed vermenigvuldigen, omdat voor elke nieuwe viruscel een lichaamscel van de gastheer moet worden overgenomen en als je op dezelfde plek blijft zitten, is er minder keuze in welke cel wordt overgenomen en kan het virus minder schade aanrichten.
Het vaccin van BionTech (Pfizer is meer de producent en distributeur) kan deze mutatie probleemloos aan.

Met deze informatie (NDR Podcast Corona-Update, afleverig 65) begint de vermenging van Corona met andere doelen. Hoe je ook denkt over nertsenfokkerij, het ruimen van de fokkerijen is ingegeven door angst van politici - in Nederland is het besluit gevallen op een moment, dat alleen deze variant ontdekt was, maar nog niet verder onderzocht.
Hetzelfde lijkt voor het vuurwerkverbod te gelden. Het zijn best weinig mensen, die door vuurwerk naar het ziekenhuis moeten en dat haalt het argument 'minder druk op de zorg' behoorlijk onderuit. Al is er genoeg te zeggen voor een algemeen vuurwerkverbod en als alternatief plaatselijke vuurwerkshows, maar die ontwikkeling staat helemaal los van Corona.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... de kogel is door de kerk. Of de moskee. Of de tempel. In ieder geval door de Kamer. Vanaf 1 december kun je een boete van 95 euro krijgen voor het niet dragen van een mondkapje in een publieke binnenruimte. Vanwege de hoogte van het bedrag krijg je geen aantekening op je strafblad, dat scheelt alweer.

Hoe staat het met jullie? Mij lukt het intussen wel om permanent zo'n kreng bij me te hebben. Dragen is wat lastiger. De bril beslaat iedere keer. Als je dan in een winkel komt waar je niet bekend bent, tussen rennende mensen, en je ziet weinig plus benauwd, is dat geen fijne ervaring. Moet nog maar even zien wat ik ervan denken moet. En musea en dergelijke? Je ziet niks, dus je hebt er ook niks te zoeken. Een krantje lezen in de bieb? Idem dito.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Komen daar nog 6 euro administratiekosten bij? Of worden we gematst?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
11 nov 2020 22:05
Nou... de kogel is door de kerk. Of de moskee. Of de tempel. In ieder geval door de Kamer. Vanaf 1 december kun je een boete van 95 euro krijgen voor het niet dragen van een mondkapje in een publieke binnenruimte.
Een juiste voorstelling van zaken: het voorstel gaat volgende week naar de 2e kamer

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

De boete kan natuurlijk alleen opgelegd worden als er een plicht komt om ze te dragen en zover is het nog niet.
Er komen dan weer wel uitzonderingen: “al geldt dat niet voor sekswerkers en klanten die een behandeling krijgen aan hun gezicht.

Ook geldt er een uitzondering voor personen die vanwege een fysieke, verstandelijke of psychische beperking of een chronische ziekte geen mondkapje kunnen dragen. Bovendien hoeft zo’n mondkapje niet op tijdens het sporten, acteren, het beoefenen van podiumkunsten en tijdens media-optredens.”

Hoe wordt gecontroleerd of je door een chronische ziekte zo’n onding niet hoeft te dragen?
Ik krijg het zelf vreselijk benauwd met zo’n kapje op door kortademigheid, maar zal toch af en toe naar een openbare binnenruimte moeten. Op dit moment gebruik ik dus niet altijd een mondkapje, wordt straks wel vervelend als je daar steeds op aangesproken wordt.

angel1978

Vanaf 1 dec verliest de lokale winkelier weer wat klandizie lijkt het ten voordele van de internetsupermarkt en shop. Het is wat het is.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Het is vanaf het dringende verzoek om ze te dragen al flink minder, kan ik je vertellen, @angel1978

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik zie veel mensen met zo’n plastic gelaatsscherm lopen, dat mag dan zeker ook niet meer als er een mondkapjesplicht komt?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

mh73 schreef:
12 nov 2020 08:12
Het is vanaf het dringende verzoek om ze te dragen al flink minder, kan ik je vertellen, @angel1978
Treurig. Ik hoop dat je (potentiële) klanten je winkel snel weer "terugvinden."

angel1978

mh73 schreef:
12 nov 2020 08:12
Tot nu toe kan je in ieder geval nog zonder naar binnen. Werkt zelfs beter. :mrgreen:

moederslink

Het WestNijlvirus rukt op, inmiddels 7 besmettingen , maar dat is het topje vd ijsberg, aldus de krant vandaag.
De klachten zijn koorts en wat griepachtige verschijnselen. Ongeveer 1% kan ernstige neurologische gevolgen krijgen, bv een hersenontsteking.
Ik moet zolangzamerhand maar eens serieus op zoek gaan naar een boerka, beschermt tegen Corona en dit WestNijlvirus. 🤪

Gesloten